افت شدید ۳۷ درصدی ارزش سهام نتفلیکس در پی عملکرد ضعیف در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲

چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
به‌نظر می‌رسد که روزهای بد برای نتفلیکس تمامی ندارند.
تبلیغات

همان‌طورکه پیش‌تر در زومیت خواندید، برای اولین‌بار در ۱۰ سال گذشته، تعداد مشترکان نتفلیکس رشد منفی را تجربه کرده است. به‌طور دقیق‌تر، پرمخاطب‌ترین سرویس استریم فیلم و سریال، در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۲، دویست‌هزار مشترک را از دست داده است. طبق گفته‌های این شرکت، یکی از دلایل این کاهش، بن‌شدن سرویس در روسیه و دسترسی ۷۰۰ هزار کاربر است. علاوه‌براین از افزایش رقابت و افزایش ناگهانی تعداد کاربران پس از شیوع ویروس کرونا و افزایش هزینه اشتراک ماهیانه، برای کاهش کاربران نتفلیکس نام برده شده است.

پس از انتشار گزارش نتفلیکس، ارزش سهام این شرکت در بورس نزدک با کاهشی ۳۷ درصدی همراه شده است (تا زمان نگارش این مطلب) و سهام نتفلیکس در ساعات ابتدایی بازشدن بورس با قیمت ۲۴۸ دلار معامله شد.

نکته جالب اینکه بهمن سال گذشته (ژانویه‌ی سال جاری میلادی) نیز سهام نتفلیکس پس از انتظار گزارش مالی سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۱ با افت ۲۵ درصدی همراه شد. با کاهش ۲۵ درصدی امروز ارزش سهام این شرکت از ژانویه تا آوریل و تنها طی ۴ ماه از ۵۰۸ دلار با افتی چشمگیر به ۲۱۹ دلار رسیده است!

به‌دنبال گزارش ناامیدکننده ۳ ماه اخیر و نیز واکنش منفی سهام‌داران، نتفلیکس برای جبران عقب‌ماندگی خود از رقبا و جذب بیشتر مشترکان جدید، احتمالاً به‌زودی همانند دیزنی پلاس طرح ارزان‌قیمت‌تر خود را رونمایی خواهد کرد که تبلیغات نیز خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات