ایلان ماسک به تیم هیئت‌مدیره توییتر اضافه می‌شود

سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل توییتر رسماً اعلام کرد ایلان ماسک، میلیاردر معروف و چهره‌ی خبرساز دنیای فناوری، به تیم هیئت‌مدیره‌ی این شبکه‌ی اجتماعی اضافه می‌شود.
تبلیغات

به‌دنبال جدایی جک دورسی از توییتر در سال گذشته‌ی میلادی و روی کار آمدن مدیرعامل جدید، تغییرات محسوسی را در این شبکه‌ی اجتماعی بزرگ شاهد بوده‌ایم. این تغییرات با اضافه‌شدن قابلیت‌هایی جدید به توییتر آغاز شد و آن‌طورکه به‌نظر می‌رسد، قرار است به تیم مدیریت نیز سرایت کند. براساس توییتی که پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر منتشر کرده است، ایلان ماسک به‌زودی به هیئت‌مدیره‌ی این شبکه‌ی اجتماعی اضافه خواهد شد.

ایلان ماسک که یکی از چهره‌های خبرساز دنیا و ثروتمندترین فرد دنیا شناخته می‌شود، اواخر سال ۱۴۰۰ بیش از ۹٫۲ درصد از سهام توییتر را خرید. این اتفاق در حالی رخ داد که ماسک پیش‌تر از آزادی‌بیان در توییتر انتقاد کرده بود. مدیرعامل توییتر در توییت جدیدش می‌نویسد پس از گفت‌وگوهای اخیرش با ایلان ماسک‌، او و اعضای هیئت‌مدیره متوجه شده‌اند که ماسک می‌تواند مزایای زیادی برای این تیم به‌ارمغان بیاورد.

به‌گفته‌ی آگراوال، ایلان ماسک در عین اعتقاد به مزایای توییتر، یکی از منتقدان سرسخت این شبکه‌ی اجتماعی محسوب می‌شود و این همان چیزی است که توییتر نیاز دارد. مدیرعامل توییتر درادامه‌ی توییت خود می‌نویسد ایلان ماسک در بلندمدت تیم هیئت‌مدیره‌ی این شبکه‌ی اجتماعی را قدرتمندتر می‌کند.

ایلان ماسک در‌حال‌حاضر مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس است و نشان داده که می‌تواند در نقش فردی اثرگذار ظاهر شود. توییت جدید ایلان ماسک در ساعات اخیر بسیار خبرساز شده است.

یکی از درخواست‌های همیشگی کاربران توییتر، اضافه‌شدن دکمه‌ی ویرایش به توییت‌ها بوده است. دراین‌میان، توییتر بارها اعلام کرده است که قصد ندارد چنین قابلیتی را اضافه کند. حساب رسمی توییتر حتی مدتی پیش نوشته بود: «دکمه‌ی ویرایش وقتی به توییتر اضافه می‌شود که همه‌ی مردم ماسک بزنند.»

بااین‌حال، ایلان ماسک در توییتی جدید نظرسنجی‌ای برگزار کرد تا دیدگاه کاربران را برای اضافه‌شدن دکمه‌ی ویرایش به توییتر بررسی کند. مدیرعامل توییتر نیز اعلام کرده است که نتایج این نظرسنجی مهم خواهد بود. گفتنی است به‌دنبال رسانه‌ای‌شدن خبر فروش ۹٫۲ درصد از سهام توییتر به ایلان ماسک، ارزش سهام این شرکت رشد ۲۵ درصدی را تجربه کرد. همکاری بین توییتر و ایلان ماسک تا این‌ جای کار موفقیت‌آمیز بوده است؛ ولی باید دید که در آینده وضعیت چگونه پیش خواهد رفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات