اولین پس‌لرزه فروش ۹٫۲ درصد از سهام توییتر به‌ ایلان ماسک؛ ارزش سهام توییتر ۲۵ درصد رشد کرد

دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اسناد نشان می‌دهد ایلان ماسک در اواخر سال ۱۴۰۰ بیش از ۹٫۲ درصد از سهام توییتر را خریده است. به‌دنبال رسانه‌ای‌شدن این خبر، ارزش سهام توییتر ۲۵ درصد رشد کرد.
تبلیغات

درحالی‌که ایلان ماسک در چند وقت اخیر از سیاست‌های توییتر انتقاداتی کرده بود، در اتفاقی غیرمنتظره اعلام شد مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، ثروتمندترین فرد حال‌حاضر دنیا، ۹٫۲ درصد از سهام Twitter را خریده است. اسناد نشان می‌دهد سهام توییتر به ایلان ماسک ۱۴ مارس ۲۰۲۲ (۲۳ اسفند ۱۴۰۰) فروخته شده است.

ایلان ماسک یکی از چهره‌های سرشناس‌ توییتر محسوب می‌شود و بارها توییت‌هایی خبرساز منتشر کرده است. او جزو معدود افراد معروفی است که در توییتر به پرسش کاربران پاسخ می‌دهد و از دل این پرسش‌و‌پاسخ‌ها اطلاعات مهمی مخابره شده است.

چند هفته پیش، ایلان ماسک نظرسنجی‌ای برگزار کرد تا دیدگاه بیش از ۸۰ میلیون دنبال‌کننده‌ی توییتری‌اش را درباره‌ی تبعیت توییتر از آزادی بیان جویا شود. او هنگام برگزاری نظرسنجی درباره‌ی آزادی بیان توییتر از دنبال‌کنندگانش خواسته بود با دقت در نظرسنجی شرکت کنند؛ چون نتایج آن نظرسنجی مهم خواهد بود.

رسانه‌ها می‌گویند سهام فروخته‌شده به ایلان ماسک براساس آخرین قیمت بازار سهام در روز جمعه، ۲٫۸۹ میلیارد دلار ارزش دارد. تریدینگ‌ویو در توییتر می‌نویسد ایلان ماسک مجموعاً ۷۳ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۹۳۸ سهم خریده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد ارزش سهام توییتر پس از اعلام این خبر، با رشد محسوس ۲۵ درصدی مواجه شده است. توییتر یکی از شبکه‌های اجتماعی بزرگ امروزی است که سال‌ها پیش، تحلیلگران آن را «اجتماعی رؤیایی» از کاربران خطاب کردند؛ اما به‌مرور‌زمان انتقادات از این شبکه‌ی اجتماعی افزایش پیدا کرد. جک دورسی، بنیان‌گذار توییتر، سال گذشته از سِمَت مدیرعاملی این شرکت کناره‌گیری کرد و با روی کار آمدن مدیرعامل جدید، استراتژی‌های نسبتاً متفاوتی برای توییتر را شاهد بودیم. آن‌طور‌که به‌نظر می‌رسد، توییتر فعلاً روند روبه‌رشدی طی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات