نظرسنجی جدید ایلان ماسک از احتمال اضافه شدن قابلیت ویرایش به توییتر خبر می‌دهد

سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک با ایجاد نظرسنجی جدیدی در توییتر از دنبال‌کنندگانش می‌خواهد که دیدگاه خود را در رابطه با اضافه شدن قابلیت ویرایش توییت‌ها بیان کنند.
تبلیغات

روز گذشته در خبری شوکه‌کننده مشخص شد که ایلان ماسک حدود ۹.۲ درصد از سهام توییتر را به‌عنوان یکی از غول‌های رسانه‌های اجتماعی خریداری کرده است. این خبر به‌قدری مهم بود که تنها پس از چند ساعت ارزش سهام توییتر بیش از ۲۵ درصد رشد داشت! اکنون، به‌نظر می‌رسد که ثروتمندترین فرد جهان قصد دارد به سرعت دایره نفوذش را در این شرکت گسترش دهد؛ چراکه ماسک نظرسنجی جدیدی را ایجاد کرده و در آن از کاربران خواسته است که دیدگاه خود را از اضافه شدن قابلیت ویرایش توییت‌ها در دو گزینه «آره و نه» ارائه دهند.

اسناد به‌دست‌آمده نشان می‌دهد که مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس ۷۳ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۹۳۸ برگ سهم توییتر را دراختیار دارد و همین امر آن را به یکی از قدرتمندترین افراد در سیاست‌ها تصمیم‌گیری‌های این رسانه‌ی اجتماعی تبدیل می‌کند؛ بنابراین، نظرسنجی ماسک بسیار حائز اهمیت است و حتی مدیرعامل توییتر نیز از کاربران خواسته که با دقت به نظرسنجی مذکور پاسخ دهند.

نکته‌ی جالب‌تر این است که توییتر در یکم آوریل از توسعه‌ی دکمه‌ی ویرایش توییت خبر داده بود و بعد مشخص شد که درواقع این اعلامیه دروغ آوریل بوده است. افزون‌براین، جک دورسی، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل اسبق توییتر در ژانویه سال گذشته میلادی خاطرنشان کرده بود که توییت به احتمال زیاد هرگز گزینه ویرایش نخواهد داشت.

بااین‌حال، همواره یکی از خواسته‌های کاربران اضافه شدن قبلیت یادشده برای ویرایش اشتباهات تایپی‌شان بوده است و اکنون با کناره‌گیری دورسی و همچنین نفوذ ایلان ماسک این قابلیت از هر زمان دیگری محتمل‌تر به‌نظر می‌رسد. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که ماسک حداقل باید ۵۰ درصد از سهام شرکت را دراختیار داشته باشد تا بتواند به‌طور جدی در تصمیم‌گیری‌های توییتر نقش داشته باشد.

بنابراین، نظرسنجی ماسک می‌تواند فاقد اعتبار و جزئی از توییت‌های جنجالی متعدد ثروتمندترین فرد جهان باشد. به‌هرحال، باید منتظر بمانبم و ببینیم که توییتر بالأخره چه تصمیمی در این قبال می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات