دولت هند از مردم خواست تا زمان اخذ مجوز استارلینک، از پیش خرید آن خودداری کنند

یک‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
وزارت ارتباطات دولت هند از استارلینک خواست تا پیش‌ فروش محصول خود را تا زمان اخذ مجوز در این کشور متوقف کند.
تبلیغات

دپارتمان مخابرات هند برای جلوگیری از نقض احتمالی قوانین این کشور توسط استارلینک از این شرکت درخواست کرد که فروش خدمات اینترنت ماهواره‌ای خود را تا زمان اخذ مجوزهای لازم؛ متوقف کند.

این دپارتمان با انتشار توییتی به مردم هند نیز توصیه کرد که فعلا برای خرید اینترنت استارلینک دست نگه دارند:

استارلینک برای ارائه خدمات اینترنتی در هند، باید مجوزهای مورد نیاز را از وزارت ارتباطات این دولت دریافت کند. به عموم مردم توصیه می‌شود که فعلا برای خرید اشتراک اینترنت ارائه شده توسط این شرکت اقدامی نکنند.

به گزارش verge، هند از شرکت استارلینک نیز درخواست کرده تا از ارائه خدماتی مانند رزرو یا فروش دستگا‌ه‌های خود به شهروندان این کشور خودداری کند؛ به عبارت دیگر، استارلینک باید پیش‌سفارش‌ها را تا زمانی اخذ مجوز از دولت هند، متوقف کند.

دولت هند در آوریل ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) برای جلوگیری از نقض احتمالی قوانین این کشور توسط استارلینک، به بررسی دقیق قوانین و خدمات این شرکت پرداخت و بنا به درخواست انجمن پهنای باند هند (BIF) تا زمان اخذ مجوز‌های لازم، پیش‌فروش دستگا‌های استارلینک را متوقف کرد.

انجمن پهنای باند هند (BIF)، انجمن سیاست‌گذاری و اتاق فکر مستقلی است که برای توسعه و ارتقای کل اکوسیستم پهنای باند در هند تلاش می‌کند.

استارلینک از اول نوامبر ۲۰۲۱ (۱۰ آبان ۱۴۰۰) کسب‌و‌کار خود را به‌طور رسمی در هند ثبت کرد و از آن زمان تاکنون بیش از پنج هزار دستگاه خود را در این کشور پیش‌فروش کرده است و حالا با این درخواست جدید دولت هند مشخص نیست که تکلیف این دستگاه‌ها چه می‌شود.

استارلینک چندی پیش اعلام کرده بود که قصد دارد تا دسامبر ۲۰۲۲ (آذر ۱۴۰۰) دویست هزار دستگاه استارلینک برای کشور هند ارسال کند و ۸۰ درصد آن‌ها را نیز برای مناطق روستایی این کشور اختصاص دهد.

در حال حاضر استارلینک حدود صد و چهل هزار کاربر بتا در ۲۰ کشور در سراسر جهان دارد و پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده این عدد به پانصد هزار نفر افزایش پیدا کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات