نسخه جدید دیش ماهواره‌ای استارلینک کوچک‌تر و سبک‌تر از مدل قبلی است

شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دیش ماهواره‌ای جدید استارلینک برخلاف مدل دایره‌ای شکل قبلی، مستطیل شکل است و روتر آن بدون پورت اترنت عرضه می‌شود؛ این نسخه کوچک‌تر و سبک‌تر با همان قیمت قبلی ۴۹۹ دلار عرضه می‌شود.
تبلیغات

استارلینک نسخه جدیدی از ترمینال کاربری خود را جایگزین نسخه دایره شکل قبلی کرده است؛ این نسخه از مدل قبلی سبک‌تر است و هزینه تولید پایین‌تری دارد. به گزارش engadget، در نسخه جدید دیش ماهواره‌ای «Dishy McFlatface» روتر وای فای بدون پورت اترنت در کیت‌های سخت‌افزاری و با همان قیمت قبلی ۴۹۹ دلار برای مشترکین جدید ارسال می‌شود.

کاربران می‌توانند برای دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، آنتن این ترمینال کاربری را روی پشت بام خود یا هر جای بلند دیگری که دیدی واضح از آسمان دارد، نصب کنند.

starlink-dishy-upgrade

ابعاد دیش مستطیلی «Dishy McFlatface» نوزده در دوازده اینچ (حدود ۴۸ در ۳۰ سانتی‌متر) است، درحالی‌که قطر بشقاب دایره‌ای دیش قبلی ۲۳٫۲ اینچ (حدود ۶۰ سانتی‌متر) بود.

وزن این دیش نیز ۹٫۲ پوند (۴٫۱۷ کیلوگرم) است که به وضوح نسبت به وزن ۱۶ پوندی (۷.۲ کیلوگرم) دیش قبلی سبک‌تر است ولی بازه دمایی مناسب برای نگه‌داری آن همان بازه قبلی یعنی بین منفی ۳۰ تا مثبت پنجاه درجه سانتی‌گراد است.

علاوه بر اینکه ابعاد کوچک‌تر ترمینال جدید، گزینه‌های بیشتری در انتخاب مکان مناسب برای نصب را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، در کیت ارسالی نیز برای مشتریان اکسسوری‌هایی مانند پایه‌ای برای نصب در زمین وجود دارد که اجبار نصب آنتن روی پشت‌بام را از بین می‌برد.

اسپیس ایکس اواخر سال ۲۰۲۰ (پاییز ۱۳۹۹) سرویس بتای استارلینک را راه‌اندازی کرد و در ازای ماهیانه ۹۹ دلار به دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای را مشتریان خود فراهم می‌کرد.

starlink-rectangular-dish

هزینه کیت سخت‌افزاری ترمینال کاربری این محصول ۴۹۹ است که شامل آنتن، پایه، منبع تغذیه و روتر وای فای است.

گوین شاتول، مدیرعامل اسپیس ایکس، در آگوست ۲۰۲۱ (مرداد ۱۴۰۰) هزینه لازم برای تولید دیش قبلی را سه هزار دلار اعلام کرده بود؛ با اینکه هزینه تولید نسخه جدید «Dishy McFlatface» با تغییرات اعمال شده به ۱۳۰۰ دلار کاهش پیدا کرده است، اما هنوز برای رساندن این قیمت به ۴۹۹ دلار راه زیادی در پیش دارد.

با اینکه شاتول در صحبت‌های خود احتمال کاهش قیمت این محصول را رد نکرده است، دیش ماهواره‌ای جدید هنوز با همان قیمت قبلی در ایالات متحده به فروش می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات