مایکروسافت با به‌روزرسانی‌های Teams و ایکس باکس به متاورس وارد می‌شود

چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
مدیر‌عامل مایکروسافت اعلام کرد که این شرکت با به‌روزرسانی‌هایی برای Teams و ایکس‌ باکس و همراه با محصول جدیدی به نام Dynamics 365 Connected Spaces به متاورس وارد می‌شود.
تبلیغات

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت اخیراً در مصاحبه‌ای با سردبیر نشریه هاروارد بیزینس ریویو، دیدگاه خود را درباره وضعیت فعلی کار در دنیا و همچنین مفاهیم به‌روزی مانند متاورس بیان کرده‌است.

متاورس، این روز‌ها یکی از موضوعات داغ و مورد بحث در دنیا محسوب می‌شود و به سرعت نیز در حال گسترش است. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت اخیراً در این مصاحبه‌‌ از فرصت استفاده کرد و به‌روز‌رسانی‌های مرتبط Teams و ایکس باکس با مفهوم متاورس را معرفی کرد.

teams

نادلا معتقد است که متاورس و دنیای واقعی در هم تنیده‌اند و موضوع فقط ایجاد واقعیتی محاسباتی روی دنیای واقعی ما نیست، بلکه در واقع ایجاد دنیایی واقعی در دامنه اینترنتی کامپیوتر است. او برای درک بهتر به نحوه برگزاری جلسات در Teams و قرار دادن عناصر دنیای واقعی در قالبی دیجیتال اشاره کرد.

به گزارش cointelegraph، نادلا سه‌شنبه ۲ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۱ آبان ۱۴۰۰) در جریان رویداد ایگنایت مایکروسافت، اعلام کرد که این شرکت با به‌روزرسانی‌هایی برای Teams و ایکس‌ باکس و همراه با محصول جدیدی به نام Dynamics 365 Connected Spaces به متاورس وارد می‌شود.

ادلا گفت:

متاورس به ما کمک می‌کند با جاسازی محاسبات در دنیای واقعی و دنیای واقعی را در محاسبات، هر فضای دیجیتالی را به دنیایی واقعی تبدیل کنیم. مهم‌ترین عامل منتقل کردن انسانیت به این دنیا است و داشتن تجربه‌ای دلخواه در آن است.

به‌روزرسانی که برای Teams ارائه خواهد شد، Mesh نام دارد و نسخه اولیه آن با آواتارهای دیجیتالی و فضاهایی مجازی برای برگزاری جلسات، در سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۱) دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت؛ این برنامه برای اجرا نیاز به تجهیزات خاصی ندارد، روی هر دستگاهی اجرا می‌شود و کاربران می‌توانند ظاهر آواتارها را بسته به سلیقه خود تغییر دهند.

با توسعه بیشتر Teams در آینده، امکان ساخت فضاهای شخصی‌سازی شده و ترتیب دادن دور‌همی‌های بیشتری فراهم خواهد شد.

تاریخ پیش‌نمایش اولیه Dynamics 365 Connected Spaces مایکروسافت نیز دسامبر ۲۰۲۱ (آذر ۱۴۰۰) معرفی شده است؛ این محصول به سازمان‌ها کمک می‌کند فناوری متاورس و هوش مصنوعی را با مشاغل خود ترکیب کنند.

به گفته مایکروسافت، Spaces با استفاده از داده‌های دوربین‌های مداربسته فضاهای کاری، فضای کاری ترکیبی ایجاد می‌کند.

ویشال سود، مدیر مسئول این برنامه، روز ۲ نوامبر (۱۱ آبان) با انتشار پستی، اعلام کرد:

به کمک داده‌های دوربین‌های موجود در فضای کاری و بینایی ماشینی برای پردازش، آنالیز و درک محتوای این دوربین‌ها می‌توان چشم اندازی جدید به افراد، مکان‌ها و اشیا داشت و سپس با درک سناریوهای مشخصی مانند رفتار مشتریان، الگوهای ترافیکی و دید منحصر‌به‌فرد هر فضا، مدل‌هایی به کمک هوش مصنوعی ساخته می‌شوند.

نادلا همچنین اظهار داشت که ایکس باکس قطعاً ادغام متاورس را در خطوط سازنده بازی‌های خود لحاظ خواهد کرد، اما اطلاعات بیشتری درباره این موضوع ارائه نکرد:

قطعاً فضای بازی‌ها تغییر خواهد کرد.برای مثال، فضای مجموعه بازی هیلو، متاورس است، ماینکرفت و شبیه‌ساز پرواز نیز هر دو متاورس هستند، ما برای انتقال این بازی‌های دو بعدی به فضایی سه بعدی برنامه‌هایی در نظر گرفته‌ایم.

دیدگاه شما درباره ورود سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ به حوزه متاورس چیست؟ خود را تا چه اندازه برای ورود به این دنیا آماده کرده‌اید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات