تلاش ترامپ برای دسترسی مجدد به حساب توییتر

دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
طبق برخی گزارش‌ها، ترامپ از دادگاه فدرال ایالات متحده درخواست کرده است تا حساب توییتری‌اش را باز‌پس بگیرد.
تبلیغات

با اینکه دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ تمام شده است، به‌نظر می‌رسد درباره جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی ایالات متحده، حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد. ترامپ در زمان ریاست‌جمهوری‌اش، حواشی بسیاری ایجاد کرد؛ به‌گونه‌ای که شبکه‌های اجتماعی مطرح مانند توییتر حساب کاربری‌اش را مسدود کردند و در‌حال‌حاضر، به او اجازه‌ نمی‌دهند در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنند.

واکنش دونالد ترامپ به اتفاقات رخ‌داده، طرح شکایتی به دادگاه فدرال ایالات متحده برای تجدید‌نظر در مسدودسازی حساب کاربری‌اش بوده است. CNet گزارش می‌دهد وکلای دونالد ترامپ از دادگاه ناحیه‌ای ایالات متحده خواسته‌اند حساب توییتر دونالد ترامپ به وی بازگردانده شود و سران این شبکه‌ اجتماعی مجددا به او اجازده دهند فعالیت کند. وکلای ترامپ مدعی شده‌اند توییتر ترامپ را سانسور کرده و رقبای رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده نیز در مسدودسازی حساب کاربری توییترش ایفای نقش کرده‌اند.

حساب کاربری توییتر دونالد ترامپ ۸ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۹ دی ۱۳۹۹) مسدود شد؛ درست دو روز پس از اینکه گروهی از معترضان به انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده به ساختمان کنگره این کشور حمله کردند و طی اتفاقات رخ‌داده، برخی از شهروندان آمریکایی جانشان را از دست دادند. سران توییتر بیان کردند که حساب کاربری دونالد ترامپ برای جلوگیری از ایجاد تنش بیشتر در ایالات متحده مسدود شده است و درواقع آن‌ها مدعی شده‌اند که ترامپ با توییت‌هایش طرفداران خود را تحریک می‌کرده است.

ماه جولای نیز ترامپ از توییتر شکایت کرد تا راهی برای دسترسی مجدد به حساب کاربری‌اش بیابد. رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده نزدیک به ۸۸ میلیون دنبال‌کننده در توییتر داشت که البته پس از مسدود‌شدن حساب‌های کاربری‌اش در شبکه‌های اجتماعی مختلف، دسترسی خود به طرفداران و حامیان را از دست داده است.

یکی از تحلیلگران مدعی شد که پس از مسدودکردن حساب‌های کاربری دونالد ترامپ، میزان انتشار اطلاعات غلط درباره انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری ایالات متحده تا نزدیک به ۷۳ درصد کاهش یافته است؛ اما طرافداران برخی از توییت‌های ترامپ که پیش از مسدود‌شدن حساب کاربری‌اش ارسال کرده بود، همچنان در فضای مجازی به‌اشتراک می‌گذارند.

درکنار توییتر، فیسبوک و یوتیوب نیز حساب‌های کاربری متعلق به ترامپ را مسدود کردند تا به‌گفته آن‌ها، از تحریک شهروندان آمریکایی و درنتیجه گسترش خشونت جلوگیری شود. ترامپ نیز شبکه‌های اجتماعی مدنظر را به‌دلیل سانسورکردن او به دادگاه کشاند. در‌این‌بین، جک دورسی، مدیرعامل توییتر، در پاسخ به ادعای ترامپ گفت: «ما نگاه سیاسی یا ایدئولوژی را نقد نمی‌کنیم و با‌توجه‌‌به رفتار کاربران واکنش نشان می‌دهیم.» با‌این‌حال، باید دید سرانجام تنش‌های ایجاد‌شده میان ترامپ و شبکه‌های اجتماعی مدنظر چه خواهد بود.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره این موضوع چیست؟ آیا توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و یوتیوب باید به ترامپ دسترسی مجدد به حساب‌های کاربری‌اش را بدهند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات