اریکسون: تا پایان ۲۰۲۱ تعداد کاربران 5G از ۵۰۰ میلیون نفر خواهد گذشت

پنج‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
تحلیلگران اریکسون معتقد هستند که تعداد کاربران اینترنت 5G تا پایان سال ۲۰۲۱ از مرز ۵۰۰ میلیون نفر عبور خواهد کرد و در سال ۲۰۲۶ به ۳٫۵ میلیارد نفر خواهد رسید.
تبلیغات

با اینکه کشورهای مختلف با بیماری کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کنند و همچنان در مناطق مختلفی از دنیا خطر ابتلا به کرونا وجود دارد، توسعه‌ی برخی از فناوری‌ها مانند ارتباطات 5G متوقف نشده است و هر روز اخباری به گوش می‌رسد که زیرساخت آن در کشورهای مختلف توسعه یافته یا محصولی با پشتیبانی از اینترنت 5G معرفی شده است.

در همین راستا، CNet به بررسی گزارشی پرداخته که اریکسون در رابطه با گسترش اینترنت 5G در سطح جهان ارائه داده است. تحلیلگران اریکسون معتقد هستند که تعداد کاربران اینترنت 5G تا پایان سال ۲۰۲۱ از مرز ۵۰۰ میلیون نفر خواهد گذشت و به رقم قابل توجه ۵۸۰ میلیون کاربر خواهد رسید.

رقمی تخمینی اریکسون دو برابر تعداد کاربران اینترنت 5G در سال ۲۰۲۰ است که به ۲۲۰ میلیون نفر رسید. اریکسون برای ۵ سال آینده نیز تعداد کاربران ارتباطات 5G را تخمین زده و گفته است تا پایان سال ۲۰۲۶ تعداد مصرف‌کنندگان ارتباطات 5G می‌تواند به مرز ۳٫۵ میلیون نفر برسد. در نظر داشته باشید که اریکسون تعداد کاربران را تخمین زده است و منظور تعداد دستگاه‌های 5G مورد استفاده نیست. درواقع آمار دستگاه‌های 5G مورد استفاده به‌مراتب بیشتر از تعداد کاربران خواهد بود؛ زیرا هر کاربر ممکن است بیش از یک دستگاه مبتنی بر فناوری 5G مانند گوشی هوشمند، تبلت، ساعت هوشمند، لپ‌تاپ یا هر دستگاهی که ممکن است با مودم 5G روانه‌ی بازار شود. داشته باشد.

به گفته‌ی اریکسون، تا سال ۲۰۲۶ تنها ۴۰ درصد از کاربران اینترنت از ارتباطات 5G برخوردار می‌شوند و اینترنت 5G تا تبدیل شدن به سرویس غالب بر مدل‌های دیگر فاصله دارد. اریکسون در ادامه‌ی گزارش خود آورده است که کاربران گوشی‌ هوشمند به‌طور متوسط، ماهانه بیش از ۱۰ گیگابایت دیتا مصرف می‌کنند و حجم دیتای مصرف‌شده توسط کاربران در بازه زمانی سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ نسبت به سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ با رشد ۴۶ درصدی همراه بوده است.

طبیعتا با در اختیار قرار گرفتن ارتباطات 5G که سرعت به‌مراتب بالاتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد، انتظار افزایش مصرف دیتا نیز وجود دارد. درواقع همین علت باعث شده است اپراتورهای مختلف در سطح دنیا به‌سرعت در حال برنامه‌ریزی برای گسترش زیرساخت‌های اینترنت 5G باشند و حتی گفته می‌شود شرکت‌های سازنده‌ی محصولات حوزه‌ی فناوری به پیشنهاد اپراتورها اکثر محصولات خود را به مودم 5G مجهز می‌کنند.

گسترش ویروس کرونا سبب شده است توجه بیشتری به نظارت بر توسعه‌ی زیرساخت‌های اینترنت 5G صورت بگیرد. با شیوع کرونا بسیاری از کاربران خانه‌نشین شدند. این امری سبب شد کارمندان کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک و همچنین دانش‌آموزان و دانشجویان به فعالیت خود، در خانه ادامه بدهند. همین امر نشان داده است که برخورداری از ارتباطات پرسرعت مانند اینترنت 5G تا چه حد می‌تواند تأثیر مثبتی برای دورکاری داشته باشد.

از آخرین آماری که در مورد توسعه‌ی اینترنت 5G وجود دارد می‌توان به ۱۶۰ شرکت ارائه‌دهنده‌ی ارتباطات 5G در سراسر جهان اشاره کرد که البته تا پایان سال ۲۰۲۱، شرکت‌های بیشتری به جمع آن‌ها خواهند پیوست. در این بین بیش از ۳۰۰ گوشی هوشمند به بازار عرضه شده‌اند که مودم 5G دارند و می‌توانند اینترنت 5G را به کاربران ارائه بدهند. تحلیلگران اریکسون می‌گویند حتی مشکلاتی مانند کمبود تراشه نیز نتوانسته است ضربه‌ای به گسترش اینترنت 5G بزند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات