ورایزن و کوالکام به اینترنت 5G با سرعت ۵٫۰۶ گیگابیت بر ثانیه دست پیدا کردند

پنج‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ورایزن در اطلاعیه‌ای اعلام کرد موفق شده است با تجمیع فرکانس و البته همکاری کوالکام و اریکسون، به سرعت ۵٫۰۶ گیگابیت‌ بر ثانیه برای اینترنت 5G دست پیدا کند.
تبلیغات

یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای مخابراتی آمریکا یعنی ورایزن (Verizon) در همکاری نزدیک با اریکسون (Ericsson) و کوالکام (Qualcomm) و با استفاده از تکنیک تجمیع فرکانس (Carrier Aggregation) موفق شد در شبکه‌ی 5G مبتنی ‌بر موج میلی‌متری (mmWave) به سرعت ۵٫۰۶ گیگابیت ‌بر ثانیه دست پیدا کند. در این آزمایش هشت کانال فرکانسی با یکدیگر ترکیب شدند تا در مجموع، طیف ۸۰۰ مگاهرتزی ارائه شود. این دستاوردی جدید برای فناوری 5G محسوب می‌شود.

به ‌لطف سیستم ویژه‌ی Snapdragon X60 Modem-RF کوالکام با ماژول‌های آنتن موج میلی‌متری QTM535، امکان استفاده از اینترنت ۵٫۰۶ گیگابیتی ورایزن در صرفا یک دستگاه فراهم شد. این باند امروزه توسط چند دستگاه که در بازار موجود هستند و از سیستم Snapdragon X55 5G Modem-RF استفاده می‌کنند پشتیبانی می‌شود. وظیفه‌ی اریکسون در این آزمایش، تأمین زیرساخت‌های شبکه‌ی 5G مورد استفاده بود. 

کارشناسان می‌گویند اینترنت 5G مبتنی‌ بر موج میلی‌متری ازلحاظ تئوری به حداکثر سرعت ۱۰ گیگابیت ‌بر ثانیه دست پیدا می‌کند و این یعنی حتی سرعت ۵٫۰۶ گیگابیت ‌بر‌ ثانیه‌ای ورایزن و کوالکام و اریکسون هم جای پیشرفت دارد. ورایزن موفق شده است با برنامه‌ریزی درست و البته هزینه کردن، به حداکثر سرعت تئوری شبکه‌ی 5G موج میلی‌متری نزدیک‌تر از قبل شود.

سرعت ۵٫۰۶ گیگابیت ‌بر ثانیه‌ای سریع‌تر از تمامی سرویس‌های اینترنتی دیگر است؛ البته بدون درنظرگرفتن سرویس‌های تجاری فیبر نوری. آزمایش جدید ورایزن و کوالکام و اریکسون نشان می‌دهد شبکه‌ی 5G موج میلی‌متری درصورت دراختیار‌ داشتن کانال‌های فرکانسی کافی، می‌تواند به سرعت بسیار بالایی دست پیدا کند. شبکه‌ی 5G فوق پهن‌باند (Ultra Wideband) ورایزن همچنان سریع‌ترین شبکه‌ی 5G دنیا محسوب می‌شود. 

برایان مکوم، قائم‌مقام واحد فناوری‌های دستگاه در ورایزن، می‌گوید: «ما از روزهای اول آغازبه‌کار 5G در حال پیش بردن تکامل این فناوری بوده‌ایم و همچنان به‌ شکلی جدی به خلق نوآوری‌های جدید ادامه می‌دهیم تا بتوانیم محدودیت‌های فناوری 5G را از بین ببریم و سرعت بالاتری برای مشتریان خود ارائه دهیم. جدیدترین موفقیت ما، دستاوردی دیگر برای ارائه‌ی سرویسی کاملا متمایز برای مشتریان‌مان در شبکه‌ی 5G موج میلی‌متری است».

آمار نشان می‌دهد که امروزه سرویس فوق پهن باند ورایزن می‌تواند در برخی مکان‌های خاص تا چهار گیگابیت‌ بر ثانیه سرعت ارائه دهد که عددی حیرت‌آور است. ورایزن مدتی پیش اعلام کرد شبکه‌ی 5G خود را برای مشتریانش در سراسر دنیا گسترش می‌دهد. در این پروژه‌ی عظیم، ورایزن در پی ارائه‌ی اینترنت 5G به بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در سراسر دنیا است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی دستاورد جدید ورایزن و کوالکام و اریکسون چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات