توییتر مجددا فرایند اعطای تأییدیه به حساب‌های کاربری را شروع می‌کند

سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
توییتر اعلام کرد که فرایند بررسی حساب‌های کاربری و اعطای تأییدیه و تیک آبی مجددا اجرا می‌شود، اما خبری از زمان اجرای نهایی نداده است.
تبلیغات

ظاهرا توییتر مجددا تصمیم دارد تا فرایند بررسی و اعطای تیک آبی به حساب‌های کاربری را اجرا کند. جین منچون وانگ، با اعلام این خبر گفت که در اپلیکیشن توییتر و در بخش اطلاعات شخصی، ظاهرا قابلیت request verification فعال شده است. توییتر، خبر وانگ را تأیید کرد، اما هیچ اطلاعات تکمیلی ارائه نداد. البته هنوز در بخش Help شرکت گفته می‌شود که درحال‌حاضر برنامه‌ی اعطای تأییدیه به حساب‌های کاربری در وضعیت توقف قرار دارد. به‌هرحال با وجود تأیید خبر جدید، هیچ اطلاعاتی از زمان و چگونگی فعال شدن فرایند منتشر نشد.

توییتر قبلا درکنار نام حساب‌های کاربری معتبر مورد پذیرش عموم، یک تیک آبی نمایش می‌داد. قابلیتی که در شبکه‌های اجتماعی دیگر همچون اینستاگرام هم وجود دارد و به‌نوعی اعتبار یک حساب را نشان می‌دهد. اگرچه توییتر اعلام کرده بود که تیک آبی، به‌معنای تأیید یا حمایت شرکت از یک حساب کاربری نیست. به‌هرحال روند اجرا شده در اضافه شدن تیک آبی به حساب‌ها، کمی برای کاربران ابهام‌زا بود و همه، معنای آن را به‌خوبی درک نمی‌کردند.

فرایند اعطای تأییدیه به حساب‌های کاربری توییتر در سال ۲۰۱۷ متوقف شد. توقف فرایند، به‌نوعی واکنشی ازسوی شرکت به انتقادهای متعدد کاربران بود. آن‌ها اعطای تیک آبی به یک حساب کاربری متهم به نژادپرسی و انتشار اظهارنظرهای بحث‌برانگیز را مورد نقد قرار می‌دادند. به همین دلیل، توییتر در پیامی در نوامبر ۲۰۱۷ نوشت: «تأییدیه‌ی حساب کاربری به‌عنوان ابزاری برای اعتبارسنجی هویت و صحبت‌های یک حساب معرفی شد، اما اکنون به‌عنوان نشانه‌ی تأیید عملکرد ازسوی شرکت یا اهمیت تفسیر می‌شود. ما از ایجاد این ابهام عذرخواهی می‌کنیم و باید آن را حل کنیم. ما تمامی فرایندهای اعطای مجوز عمومی را متوقف کرده‌ایم و به‌زودی درباره‌ی آینده‌ی آن گزارش می‌دهیم».

بیانیه‌ی بعدی توییتر درباره‌ی فرایندهای تأیید و تیک آبی،‌ در سال ۲۰۱۸ منتشر شد که ادعا می‌کرد شرکت، پهنای باند یا همان منابع موردنیاز را برای کار روی فرایند تأیید حساب‌ها ندارد. درواقع آن‌ها ترجیح می‌دادند تا تمرکز فعالیت را روی سازوکارهای بهبود فضا برای انتخابات ایالات متحده، معطوف کنند. در همان روند، نامزدهای انتخاباتی تیک آبی دریافت می‌کردند که البته باز هم با چالش و انتقاد همراه بود. توییتر در آخرین اقدام در این مورد، حساب کاربری سازمان‌های عمومی و مقام‌های فعال در حوزه‌ی سلامت را تأیید کرد تا مردم در دریافت اطلاعات صحیح پیرامون ویروس کرونا با خیال آسوده‌تری از پلتفرم استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات