به‌روزرسانی Exchange Online قابلیتی مهم به این سرویس اضافه می‌کند

سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت در نسخه‌ی جدید سرویس اکسچنج آنلاین قابلیتی به آن اضافه کرده است که جلوی ایمیل‌های بی‌شمار آزاردهنده‌ای را که ازطریق گزینه‌ی Reply All ارسال می‌شوند، می‌گیرد.
تبلیغات

مایکروسافت به‌تازگی از انتشار قابلیتی جدید برای سرویس‌های آفیس ۳۶۵ (Office 365) و اکسچنج آنلاین (Exchange Online) خبر داده است؛ این قابلیت درواقع از طوفان‌های ایمیلی Reply All جلوگیری می‌کند. شرایطی را در نظر بگیرید که ایمیلی خاص برای چندین نفر ارسال کرده‌اید. هر کدام از این افراد که ازطریق گزینه‌ی «پاسخ دادن به همه» جواب ایمیل را بفرستد، باعث می‌شود آن ایمیل جدید در صندوق ورودی تمام مخاطبان ظاهر شود. اگر هر فرد بدین طریق پاسخ ایمیل را بفرستد، ممکن است صدها ایمیل در صندوق ورودی هر فرد ظاهر شود. مایکروسافت در به‌روزرسانی جدید آفیس ۳۶۵ و اکسچنج آنلاین به‌دنبال جلوگیری از بروز این اتفاق است. 

قابلیت جدید سرویس‌های آفیس ۳۶۵ و اکسچنج آنلاین که مایکروسافت با نام کامل Reply All Storm Protection از آن یاد می‌کند بیشتر به درد سازمان‌های بزرگ می‌خورد. قابلیت موردبحث در حال حاضر می‌تواند ۱۰ ایمیل Reply All را که برای بیش از ۵٬۰۰۰ نفر در عرض ۶۰ دقیقه ارسال شده‌اند، تشخیص دهد. مایکروسافت در اطلاعیه‌ی جدید خود می‌گوید به‌مروز زمان و با دریافت بازخورد از کاربران قصد دارد بهبودهایی خاص روی قابلیت Reply All Storm Protection اعمال کند. بدین ترتیب ردموندی‌ها خواهند توانست مزیت‌هایی بیشتر به این قابلیت برای کاربران متعدد آفیس ۳۶۵ اضافه کنند.

مایکروسافت اکسچینج آنلاین / Microsoft Exchange Online

طوفان ایمیلی یکی از مشکلات مهمی هستند که سازمان‌های بزرگ و کوچک ممکن است به‌دفعات با آن مواجه شوند. حتی خود مایکروسافت نیز پیش‌تر سابقه‌ی مواجه شدن با این مشکل را دارد. طوفان ایمیلی مایکروسافت در سال ۱۹۹۷ اتفاق افتاد و کارمندان این شرکت از آن با نام Bedlam DL3 یاد می‌کنند.

در سال ۱۹۹۷ حدودا ۲۵ هزار نفر در فهرست کسانی که ایمیلی خاص برای‌شان ارسال می‌شد حضور داشتند و به‌صورت مداوم درحال پاسخ دادن به ایمیل بودند؛ اتفاقی که نهایتا باعث ایجاد ۱۵ میلیون ایمیل شد؛ این ایمیل‌ها ۱۹۵ گیگابایت فضا اشغال کردند. این حادثه‌ی بزرگ باعث بروز مشکلاتی اساسی برای سرورهای سرویس اکسچنج مایکروسافت شد. ردموندی‌ها درنهایت برای جلوگیری از رخداد دوباره‌ی این اتفاق محدودیتی خاص برای شمار ایمیل‌های دریافتی ازطریق اکسچنج اعمال کردند. 

البته مایکروسافت هنوز هم با طوفان‌های ایمیلی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. سال گذشته یکی از نوتیفیکیشن‌های سرویس گیت‌هاب باعث ارسال ایمیل برای هزاران کارمند مایکروسافت شد. پیش‌تر در ماه مارس گذشته هزاران کارمند مایکروسافت دچار مشکل طوفان‌های ایمیلی شدند،‌ زیرا به‌سرعت در حال پاسخ دادن به موضوعی خاص ازطریق ایمیل بودند. البته در عرض نیم ساعت جلوی این اتفاق گرفته شد. 

سرویس Reply All Storm Protection پس از فعال شدن به‌مدت چهار ساعت همچنان فعالی باقی می‌ماند تا از ارسال ایمیل‌های بی‌شمار به همه جلوگیری کند. به‌نظر می‌رسد که این قابلیت فعلا تنها برای کارمندان مایکروسافت کار می‌کند. این شرکت می‌گوید نسخه‌ی اولیه‌ی قابلیت موردبحث طی چند وقت اخیر توانسته است تا حد زیادی جلوی بروز طوفان‌های ایمیلی را در داخل شرکت بگیرد. 

دیدگاه شما کاربران زومیت در این رابطه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات