قابلیت تماس VoIP به‌زودی برای تمام کاربران Google Voice عرضه می‌شود

شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
سرویس صوتی گوگل به‌زودی قابلیت محبوب و موردانتظار VoIP را برای تمامی کاربران، ارائه می‌دهد. این خبر در توییتر یکی از کارمندان منتشر شد.
تبلیغات

سرویس صوتی گوگل مشهور به گوگل ویس یکی از سرویس‌های مشهوری بوده که تاکنون توجه کمتری به آن شده است. کاربران از ماه‌ها پیش منتظر قابلیت تماس VoIP در این سرویس بودند که حدود یک سال پیش، وارد فاز آزمایشی بتا شد. از آن زمان تاکنون، گوگل اطلاعات زیادی از روند آزمایش‌ها پیرامون سرویس خود منتشر نکرد، اما یک توییت جدید از یکی از کارمندان شرکت، اضافه شدن قابلیت تماس بر بستر IP را در آینده‌ی نزدیک نوید داد.

اسکات جانستون یکی از کارمندان بخش Google Voice در حساب کاربری توییتر خود، خبر ارائه‌ی قابلیت تماس بر بستر آی‌پی را به‌نوعی عمومی کرد. طبق اعلام جانستون، تماس VoIP هم‌اکنون نیز ازطریق سرویس صوتی گوگل قابل اجرا است، اما ارائه‌ی آن برای تمام کاربران، تا حداکثر یک هفته‌ی دیگر به طول خواهد انجامید.

تماس صوتی بر بستر IP تا یک هفته‌ی دیگر دردسترس عموم قرار می‌گیرد

ارائه‌ی قابلیت تماس VoIP در سرویس صوتی گوگل، با توجه به زمان معرفی نسخه‌ی بتا، زمان زیادی طول کشید. به‌هرحال، پس از عرضه‌ی عمومی، کاربران گوگل خواهند توانست از اینترنت وای‌فای یا اینترنت بر بستر دیتا، برای برقراری تماس VoIP استفاده کنند.

استفاده از اینترنت WiFi برای تماس، این مزیت را دارد که کاربر دیگر به سیم‌کارت خود وابسته نباشد. به‌عنوان مثال در موقعیت‌هایی که شبکه‌ی موبایل دردسترس نیست، کاربر می‌تواند با اتصال به یک اینترنت پرسرعت، تماس خود را برقرار کند.

در زمان متصل بودن به شبکه‌ی تلفن مخابراتی نیز، تماس بر بستر اینترنت وای‌فای کیفیت بهتری خواهد داشت و پایداری آن نیز بیشتر می‌شود. حتی برخی اپراتورهای کنونی سیم‌کارت در جهان، اتصال و تماس بر بستر وای‌فای را نیز به امکانات خود افزوده‌اند. با این قابلیت، کاربر تنها زمانی‌که به اینترنت پرسرعت وای‌فای متصل نیست، از شبکه‌ی خود سیم‌کارت برای تماس استفاده می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات