گوگل ویس چیست؟ چگونه اکانت Google Voice بسازیم؟ [به‌همراه ویدئو]

یک‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
گوگل ویس (Google Voice) سرویس تلفن اینترنتی رایگانی است که به شما اجازه می‌دهد تا تماس‌ها را هم‌زمان در چندین دستگاه مدیریت کنید. در این مطلب، ساخت حساب گوگل ویس را آموزش داده‌ایم.
تبلیغات

سرویس گوگل ویس امکان ساخت شماره مجازی از ایالت‌های مختلف کشور آمریکا را فراهم می‌کند. گوگل ویس کاربردهای زیادی برای ایرانی‌ها دارد؛ زیرا به‌دلیل محدودیت‌های موجود در ایران، می‌توان از آن برای ساخت حساب‌هایی استفاده کرد که به شماره خارجی نیاز دارند.

گوگل ویس چیست؟

گوگل ویس (Google Voice) سرویس تلفن اینترنتی رایگانی است که به شما اجازه می‌دهد تا تماس‌ها را هم‌زمان در چندین دستگاه مدیریت کنید. Google Voice خدمات ارسال پیام صوتی و متنی را برای مشتریان حساب Google در ایالات متحده و برای مشتریان G Suite در کانادا، دانمارک، فرانسه، هلند، پرتغال، اسپانیا، سوئد، سوئیس و انگلیس ارائه می‌دهد.

۱۱ مارس ۲۰۰۹ و بعد از خرید شرکت خدمات GrandCentral، گوگل سرویس Google Voice را راه‌اندازی کرد. گوگل ویس شماره تلفن مجازی مربوط به کشور آمریکا را که کاربر از شماره‌های موجود در کدهای منطقه انتخاب کرده‌ است، برای صاحبان حساب گوگل در نظر می‌گیرد.

کاربردهای گوگل ویس

از شماره گوگل ویس می‌توان برای ساخت حساب واتساپ و تلگرام نیز استفاده کرد؛ بنابراین افرادی که به شماره‌ای آمریکایی برای فعالیت‌های کاری‌شان نیاز دارند، شماره مجازی گوگل به‌کمک آن‌ها خواهد آمد. ناگفته نماند ساخت Apple ID با استفاده از شماره مجازی گوگل به‌راحتی انجام می‌شود.

امکانات گوگل ویس

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، یکی از ویژگی‌های مهم گوگل ویس مدیریت حساب در چند دستگاه مختلف است؛ برای مثال، می‌توان حساب گوگل ویس را روی لپ‌تاپ و تلفن‌همراه خود و ازطریق هر دو دستگاه به اطلاعات آن دسترسی داشته باشید.

امکان گرفتن نسخه پشتیبان نیز از اطلاعات موجود در حساب گوگل ویس وجود دارد؛ بنابراین، اطلاعات شما در‌صورت گرفتن بکاپ از دست نخواهد رفت. همچنین، تماس‌های بین‌المللی بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های اضافی انجام می‌شود.

ساخت گوگل ویس

حساب گوگل ویس برای کاربران رایگان است؛ اما در ایران نمی‌توان از آن استفاده کرد. برای ساخت حساب Google Voice باید وارد سایت گوگل ویس شوید. توجه کنید برای ورود به این سایت باید از نرم‌افزار تغییر IP استفاده کنید و IP خود را به آمریکا تغییر دهید.

گوگل ویس چیست؟

پس از ورود به وب‌سایت Google Voice، با‌‌‌ توجه‌‌ به نوع کاربری خود، یکی از گزینه‌های Personal یا Business را انتخاب کنید.

آموزش ساخت حساب گوگل ویس

در‌ادامه، می‌توانید ایالت مدنظرتان را انتخاب کنید.

انتخاب شماره گوگل ویس

پس از انتخاب ایالت، شماره‌هایی به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید به‌دلخواه هرکدام را انتخاب کنید.

وریفای کردن گوگل ویس

حال به شماره آمریکایی نیاز دارید. لازم است بدانید که برای این کار شما نمی‌توانید از شماره‌های مجازی دیگری استفاده کنید که سرویس گوگل ویس ارائه می‌دهد. پس از وارد‌کردن شماره، یک کد برای شما ارسال خواهد شد. با واردکردن آن کد، حساب گوگل ویس ساخته می‌شود.

ساخت حساب گوگل ویس در ایران

ممکن است شما برای ساخت حساب گوگل ویس به شماره آمریکا دسترسی نداشته باشید. در این حالت چه کاری باید انجام داد؟ در ویدئو پیش رو، روش ساخت حساب گوگل ویس آموزش داده شده است. می‌توانید برای ساخت این حساب از آموزش زیر استفاده کنید.

تماشا در یوتیوب

حامی این ویدئو صرافی تترلند است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت این صرافی مراجعه کنید.

مزایای شماره مجازی گوگل ویس

  • شناسایی تماس گیرنده
  • فیلترکردن اسپم
  • گرفتن نسخه پشتیبان از هر پیام صوتی
  • امکان ضبط تماس‌های دریافتی
  • ادغام Google Voice با تماس‌های تلفنی و پیام‌های دریافتی
  • سفارشی‌سازی خوش آمدگویی و دیگر تنظیمات

در این مطلب، با ویژگی‌ها و آموزش ساخت حساب گوگل ویس آشنا شدید. شما کاربران زومیت فکر می‌کنید این سرویس گوگل علاوه‌بر کاربردهای ذکرشده، چه کاربردهای دیگری می‌تواند برای ما داشته باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات