رشد چشم‌گیر کاربران اینترنت چین؛ تعداد کاربران اینترنت چین از مرز ۸۰۰ میلیون گذشت

چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس اخرین اطلاعات از سوی دولت چین، تعداد کاربران اینترنت چین تا مرز ۸۰۰ میلیون رشد کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بر مبنای گزارشی که از مرکز اطلاعات شبکه‌ی اینترنت چین (CNNIC) منتشر شده است، شمار افراد این کشور که به اینترنت دسترسی دارند، ۸۰۲ میلیون نفر گزارش شده است. این سازمان که یکی از شاخه‌های وزارت صنعت و اطلاعات و نیز مسئول کنترل کد ملی cn. کشور چین است، تخمین زده است ۲۹.۶۸ میلیون کاربر چینی در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ برای اولین بار به اینترنت راه یافته‌اند.

در برخی گزارش‌ها، تعداد کاربران اینترنت ایالات متحده آمریکا در حدود ۳۰۰ میلیون نفر تخمین زده شده است؛ براساس گزارش Bloomberg، تعداد کاربران اینترنت چین از مجموع جمعیت ژاپن، روسیه، مکزیک و ایالات متحده‌ی آمریکا نیز بیشتر است.

اینترنت چین

آمار جدید میزان پذیرش اینترنت در کشور چین را ۵۷ درصد نشان داده است که در این میان ۷۸۸ میلیون نفر آن‌ها کاربر موبایل گزارش شده‌اند. این میزان برابر ۹۸ درصد کل کاربران اینترنت چین است و نشان‌دهنده‌ی میزان اهمیت موبایل در این کشور است. سایر نکات مهم و قابل توجه این گزارش عبارتند از:

  • ۲۱ درصد کاربران اینترنت چین، کاربران بانک‌داری آنلاین هستند؛
  • ۷۱ درصد کاربران از پرداخت‌های آنلاین یا خدمات تجارت الکترونیک استفاده کرده‌اند؛
  • ۷۴.۱ درصد از اپلیکیشن‌های ویدئو کوتاه که شامل اپلیکیشن Douyin چین از شرکت ByteDance (که در خارج از چین با نام «تیک‌تاک» شناخته می‌شود) استفاده کرده‌اند؛
  • ۳۰.۶ درصد از اپلیکیشن‌های bike sharing ‌استفاده کرده‌اند؛
  • ۴۳.۲ درصد از اپلیکیشن‌های taxi-booking استفاده کرده‌اند؛
  • ۳۷.۳ درصد کاربران از اینترنت برای رزرو اتوبوس و قطار استفاده کرده‌اند.
  • رشد اینترنت چین همچنین دولت چین را تحت فشار قرار داده‌ است تا سیاست‌های خود را برای کنترل اطلاعات آنلاین، حفظ کند.

    بر همگان آشکار است که سرویس‌های غربی مانند توییتر و فیسبوک در کشور چین غیرقابل دسترس هستند، اما دولت چین سرویس‌های محلی خود از جمله Toutiao که توسط شرکت رسانه‌ای جدید بایت‌دنس (ByteDance) اجرا شده‌ را تحت فشار قرار داده است. این شرکت درحال‌حاضر از سرمایه‌گذاران افزایش سرمایه به ۲.۵ تا ۳.۵ میلیارد دلار را خواستار شده است. به بایت دنس دستور داده شد تا اپلیکیشن خبری خود را مسدود کند؛ در همان حین چهار اپلیکیشن مشابه به علت توهین به مقامات از اپ‌استور  و گوگل‌پلی حذف شدند. بایت‌دنس با دوبرابر کردن تیم کنترل محتوا و توسعه‌ی سیستم‌های قدرتمند‌تر برای بررسی محتوا به این دستور واکنش نشان داد.

    اپل نیز در موقعیت نابسامانی قرار دارد. این شرکت گزارش کرده که به‌تازگی هزاران اپلیکیشن را از اپ‌استور چین پاک‌سازی کرده است. اپل در سال گذشته بیش از ۵۰ اپلیکیشن فیلترشکن را که می‌توانند برای دور زدن سیستم سانسور اینترنت چین استفاده شوند، از اپ‌استور حذف کرد؛ زیرا این اپلیکیشن‌ها در چین غیر قانونی هستند.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات