فیسبوک قابلیت حذف پیام را در دسترس عموم قرار می‌دهد

یک‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
حذف خودسرانه‌ی پیام‌های کارمندان فیسبوک از اینباکس کاربران، این شرکت را مجبور به ارائه‌ی قابلیتی جدید می‌کند.
تبلیغات

طی روزهای اخیر، فیسبوک مدام در حال تلاش برای حفظ اعتماد کاربران و رهایی از معضل یا رسوایی به‌وجودآمده در خصوص موضوع کمبریج آنالیتیکا بوده است. از جمله اقدامات فیسبوک، عذرخواهی مدیر عامل آن، مارک زاکربرگ و وعده‌ی بالا بردن امنیت فیسبوک به‌عنوان یک شبکه‌ی اجتماعی پرطرفدار بوده است؛ اما موضوعی که به‌تازگی کشف شد، باعث شد فیسبوک بار دیگر گامی رو به عقب بردارد و لطمه‌ی دیگری به اعتماد کاربران این شرکت وارد شود.

روز گذشته مطلبی در فضای مجازی منتشر شد که نشان داد فیسبوک بدون اطلاع قبلی پیام‌های مدیرعامل و کارمندان خود را از اینباکس کاربران پاک می‌کند. فیسبوک اعتراف کرده که مدت زیادی است این کار را انجام می‌دهد و این اقدام به دلیل حفظ امنیت کارمندان این شبکه‌ی اجتماعی و در حیطه‌ی اختیارات قانونی آن‌ها بوده است. با این وجود، قول داده که این قابلیت را تا چند ماه آینده در دسترس همه‌ی کاربران قرار دهد و تا آن زمان پیامی از زاکربرگ و سایر کارمندان پاک نشود.

فیسبوک مشخص نکرده است که قابلیت لغو ارسال پیام چگونه کار خواهد کرد. یک راهکار احتمالی این است که ارسال‌کننده‌ی پیام بتواند برای نمایش پیام زمان تعیین کند و پس از اتمام آن، پیام ارسال‌شده خودبه‌خود از بین برود؛ اما شرکت هنوز در خصوص استفاده از این روش مطمئن نیست و مثلا معلوم نیست در صورت حذف پیام، دریافت‌کننده به واسطه‌ی نوتیفیکیشن از این اتفاق مطلع خواهد شد یا خیر.

فیسبوک هک سونی در سال ۲۰۱۴ را بهانه قرار داده و اقدام به حذف خودسرانه‌ی پیام‌های کارمندان کرده است. اقدامی که هیچ وقت در مورد آن صحبت نشد؛ مگر زمانی که توسط کاربران افشا شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات