فیس‌بوک از مک‌دونالد، فولکس، دیزنی و ویزا با ارزش‌تر است

دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۸
مطالعه 1 دقیقه
بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، در روز شنبه 30 اردیبهشت برای نخستین بار سهام بزرگترین شبکه اجتماعی جهان، فیس‌بوک به طور عمومی عرضه شد. ارزش سهام این شرکت که بیش از این یکصد میلیارد دلار تخمین زده می‌شد، با نظر مساعد بورس بازان بازار مواجه شده و توانست بیش از انتظارها ظاهر شود. نخستین روز عرضه سهام این شبکه اجتماعی که در حال حاضر بیش از 900 میلیون کاربر فعال دارد، در حالی به پایان رسید که ارزش سهام این شرکت به رقم بی سابقه 105.19 میلیارد دلار رسید!
تبلیغات

بدین ترتیب می‌توان مدعی شد که فیس‌بوک به تنهایی به اندازه شرکت پپسی که ارزش آن در بازار سرمایه رقمی معادل 106.5 میلیارد دلار است، می‌ارزد.

البته فیس‌بوک هرچه تلاش کرد نتوانست به کوکا کولا و فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال مارت به ترتیب با 167 و 212 میلیارد دلار برسد. از سوی دیگر آن‌ها هنوز راه درازی در رقابت با گوگل، مایکروسافت و اپل به ترتیب با ارزش سهام 196 ، 246 و 496 میلیارد دلار در پیش دارند.

جالب است بدانید فیس‌بوک که از سال 2004 فعالیت خود را آغاز کرده است، تنها در مدت هشت سال به چنان ارزش اقتصادی رسیده که از شرکت‌هایی چون مک‌دونالد، فروشگاه آنلاین آمازون، کمپانی انیمیشن سازی والت دیزنی و حتی شرکت مالی-تجاری ویزا و خودروسازی فولکس واگن آلمان‌ها پیشی بگیرد. این شرکت‌ها به ترتیب دارای ارزشی معادل 91، 96، 78، 92 و 70 میلیارد دلار هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات