لغو برگزاری حضوری نمایشگاه IFA 2020؛ ایفای امسال با روشی نوآورانه برگزار می‌شود

جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
نهادهای مسئول IFA اعلام کرده‌اند این نمایشگاه بزرگ در سال جاری میلادی به‌صورت حضوری برگزار نمی‌شود. IFA 2020 قرار است به‌شکلی «نوآورانه» که تاکنون جزئیات آن اعلام نشده، برگزار شود.
تبلیغات

ایفا (IFA) یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های فناوری‌محور دنیا است که به‌صورت سالانه در شهر برلین برگزار می‌شود و شرکت‌های متعددی از سراسر دنیا در محل برگزاری IFA گردهم می‌آیند تا به رونمایی جدیدترین دستاوردهایشان در حوزه‌های مختلف بپردازند. نمایشگاه ایفا تمرکزی ویژه روی لوازم الکترونیکی، گجت‌های هوشمند و لوازم خانگی دارد و شرکت‌های نام‌آشنایی نظیر سامسونگ، ال‌جی، سونی، پاناسونیک و شارپ در آن حضور پیدا می‌کنند.

همه‌گیری ویروس کرونا (کووید ۱۹) طی چند ماه اخیر، نه‌تنها باعث شده است شرکت‌های مختلف تعطیل شوند و بسیاری از افراد کارشان را از دست بدهند، بلکه بسیاری از رویدادهای مهم دنیای فناوری را لغو کرده است. برخی از رویدادها نظیر MWC به‌صورت کامل لغو شدند و برخی دیگر به‌حالت مجازی درآمدند. در جدیدترین خبر مربوط به همایش‌های فناوری‌محور، اعلام شده است که نهادهای برگزارکننده‌ی ایفا قصد ندارند نمایشگاه امسال را به‌صورت حضوری برگزار کنند. ایفا همه‌ساله میزبان هزاران نفر علاقه‌مند از سراسر دنیا است و تجمعات ناشی از برگزاری ایفا می‌تواند باعث تقویت شیوع ویروس مرگبار کرونا شود.

تمامی کنفرانس‌های IFA 2020 احتمالا به‌صورت آنلاین پخش خواهند شد

حساب کاربری رسمی IFA در توئیتر به‌تازگی اعلام کرده است که نمایشگاه موردانتظار سال ۲۰۲۰ از همه‌گیری کروناویروس متأثر شده، اما قرار نیست به‌طور کامل لغو شود. دولت آلمان در بیانیه‌ای رسمی به تمامی نهادها اعلام کرده است اجازه‌ی برگزاری رویدادهایی که شمار شرکت‌کنندگان آن‌ها مرز ۵٬۰۰۰ تن را رد می‌کند، صادر نمی‌شود. این محدودیت قرار است تا روز ۲۴ اکتبر ۲۰۲۰ (۳ آبان ۱۳۹۹) پابرجا باقی بماند. نمایشگاه ایفا همه‌ساله در ماه سپتامبر برگزار می‌شود و این یعنی زمان برگزاری ایفا ۲۰۲۰ باعث می‌شود اجازه‌ی برگزاری حضوری آن وجود نداشته باشد. 

نهادهای مسئول IFA در پیامی غیرواضح گفته‌اند که همایش IFA 2020 قرار است «با مفهوم نوآورانه‌ی جدیدی» به کار خود ادامه دهد. فعلا مشخص نیست روش نوآورانه‌ی جدیدی که نهادهای مربوطه اعلام کرده‌اند، دقیقا چه جزئیاتی دارد و IFA امسال قرار است به‌چه‌نحوی برگزار شود. با این‌حال از زمان انتشار توئیت موردبحث بسیاری از کاربران با یک‌دیگر اتفاق نظر دارند که احتمالا IFA 2020 قرار است به‌شکل آنلاین و از طریق پخش زنده برگزار شود. بدین ترتیب هر یک از شرکت‌ها خواهند توانست کنفرانس اختصاصی خودشان را به‌صورت زنده برای علاقه‌مندان پخش کنند و خبری از مراجعه‌ی حضوری به محل برگزاری ایفا نخواهد بود.

در توئیت منتشرشده توسط صفحه‌ی رسمی IFA در توئیتر می‌خوانیم:

ایفا ۲۰۲۰ با مفهوم نوآورانه‌ای که برای شرایط نادر [نظیر همه‌گیری کرونا] طراحی شده است، برگزار می‌شود.ایفا ۲۰۲۰ قرار است طی سال جاری میلادی در برلین برگزار شود، اما با نوعی مفهوم نوآورانه‌ی جدید. این اتفاق به‌دلیل تصمیم دولت آلمان برای تعطیلی تمامی مراسم‌هایی که پذیرای بیش از ۵٬۰۰۰ تن بازدیدکننده هستند اتفاق افتاده است؛ تصمیم موردبحث دولت آلمان قرار است تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۰ (۳ آبان ۱۳۹۹) پابرجا باشد. به‌عنوان نتیجه‌ی این تصمیم،‌ ایفا ۲۰۲۰ به‌عنوان درخورتوجه‌ترین همایش دنیا برای محصولات الکترونیکی مصرفی و لوازم خانگی، نمی‌تواند امسال به‌شکل معمول همیشه برگزار شود. 

جزئیات «مفهوم نوآورانه‌ی جدید» ایفا ۲۰۲۰ تاکنون به‌طور دقیق اعلام نشده است

هانس یواخیم کمپ، رئیس هیئت‌مدیره‌ی تیم ناظر نهاد برگزارکننده‌ی IFA در یکی از توئیت‌های منتشرشده می‌گوید که آیین‌نامه‌ی جلوگیری از برگزاری رویدادهای بزرگ نظیر IFA به مهار ویروس کرونا کمک کرده است. درضمن به‌لطف این بیانیه‌ی جدید کسانی که تاکنون برای حضور در محل برگزاری IFA برنامه‌ریزی کرده‌ بودند، می‌توانند برنامه‌هایشان را تغییر دهند و خودشان را برای مراسم امسال به‌شکلی متفاوت آماده کنند. 

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، ایفا ۲۰۲۰ نخستین کنفرانس فناوری‌محور دنیا به‌شمار نمی‌آید که تحت تأثیر همه‌گیری کرونا قرار گرفته است. طی چند وقت اخیر شاهد لغو کامل رویدادهایی نظیر Google I/O 2020 و MWC 2020 و SXSW 2020 و Facebook F8 و حتی GDC 2020 بودیم. درضمن کنفرانس‌هایی دیگر مجبور شدند خودشان را با شرایط تطبیق دهند و به حالت آنلاین دربیایند؛ کنفرانس‌هایی که در بین آن‌ها مواردی نظیر Oculus Connect و Apple WWDC 2020 و Microsoft Build 2020 و Gamescom به‌چشم می‌خورند.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات