WWDC 2020 اپل به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود

جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کنفرانس توسعه‌دهندگان جهانی اپل در سال ۲۰۲۰ جدیدترین قربانی ویروس کرونا است؛ این همایش بزرگ پس از ۳۳ سال به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود.
تبلیغات

اپل همه‌ساله همایشی بزرگ و مهم تحت عنوان کنفرانس توسعه‌دهندگان برگزار می‌کند. این رویداد مهم طی سال جاری میلادی به‌شکل قبل برگزار نخواهد شد؛ اهالی کوپرتینو، شیوع ویروس کورنا (کووید ۱۹) را دلیل اصلی لغو برگزاری WWDC 2020 به‌شکل فیزیکی اعلام کرده‌اند. کووید ۱۹ جدیدترین شکل شناخته‌شده از ویروس کرونا به‌شمار می‌آید که شیوع آن از چین آغاز شد و به‌مرور زمان به کل دنیا رسید. این ویروس مسابقات ورزشی و همایش‌های بزرگ سراسر دنیا را به تعطیلی کشانده و کنفرانس توسعه‌دهندگان جهانی اپل نیز از آن متأثر شده است. اپل در اطلاعیه‌ی جدیدش می‌گوید:

کنفرانس WWDC 2020 را ماه ژوئن امسال به‌شکلی نوآورانه برای میلیون‌ها توسعه‌دهنده در سراسر دنیا برگزار می‌کنیم. از این طریق می‌توانیم تمامی اعضای جامعه‌ی توسعه‌دهندگان را با روشی جدید، دورهم جمع کنیم. شرایط فعلی در حوزه‌ی سلامت ما را مجاب کرد تا فرمت جدیدی برای کنفرانس WWDC 2020 تعریف کنیم؛ فرمت جدیدی که در آن، نطق اصلی و جلسات مختلف مراسم، همگی به‌صورت آنلاین برگزار می‌شوند تا از این طریق تجربه‌ی یادگیری فوق‌العاده‌ای برای تمامی اعضای جامعه‌ی توسعه‌دهندگان‌مان در سراسر دنیا فراهم شود. تمامی جزئیات را در این زمینه در هفته‌های آینده با شما به‌اشتراک خواهیم گذاشت.

در کنفرانس WWDC اپل که همیشه اوایل ماه ژوئن (خرداد) برگزار می‌شود، این شرکت محصولاتی جدید معرفی می‌کند و قابلیت‌های جدیدی را نیز در زمینه‌ی نرم‌افزاری به‌نمایش می‌گذارد. بلیط این کنفرانس که قیمتی معادل ۱٬۶۰۰ دلار دارد، تنها برای توسعه‌دهندگان اپل ارائه می‌شود. آمار نشان می‌دهد همه‌ساله تمامی بلیط‌های کنفرانس WWDC به‌فروش می‌رسند.

اپل تاکنون به‌صورت رسمی، برگزاری کنفرانس WWDC 2020 را تأیید نکرده بود. بنابراین نمی‌توانیم بگوییم که کنفرانس امسال لغو شده یا شکل برگزاریِ تعیین‌شده برای آن، تغییر کرده است. این شرکت اعلام کرده که بیانیه‌ی جدیدش که ساعاتی از انتشار آن می‌گذرد، به منظور اعلام این خبر که WWDC قرار است با فرمتی جدید برگزار شود، منتشر شده است. بر اساس اعلام این شرکت، جزئیات بیشتر طی هفته‌های آینده منتشر خواهد شد. اپل می‌گوید مبلغی بالغ بر ۱ میلیون دلار برای جبران خسارت‌های ناشی از برگزاری WWDC به‌صورت آنلاین، در نظر گرفته است تا به نهادهای محلی در سن خوزه واقع در کالیفرنیا اهدا کند. 

در کنفرانس WWDC 2019 شاهد معرفی دو محصول جدید و بسیار مهم بودیم؛ مک پرو جدید با سخت‌افزار توانمند و مانیتور جدید و رده‌بالای Pro Display XDR که توانست توجهات زیادی را به‌سمت خود جلب کند. در این کنفرانس همچنین شاهد انتشار اخباری در رابطه با نسخه‌ی جدید سیستم‌های عامل iOS و macOS بودیم. 

طی ۳۳ سال اخیر، کنفرانس توسعه‌دهندگان جهانی اپل همواره به‌صورت نمایشگاهی فیزیکی محل گردهمایی افراد زیادی از سراسر دنیا بود؛ اما پس از گذر سال‌ها، برای نخستین بار این همایش قرار است فرمتی آنلاین به‌خود بگیرد. پیش‌بینی می‌شود که WWDC 2020 میزبان ۶٬۰۰۰ مراجعه‌کننده باشد؛ تجمعات این چنینی برای گسترس کروناویروس بسیار خطرناک هستند و تصمیم اپل برای آنلاین کردن رویدادش، کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد. 

WWDC 2020 نخستین همایش بزرگی نیست که ویروس کرونا آن را به تعطیلی می‌کشاند. پیش‌تر همایش‌های دیگری نیز لغو شده بودند که از بین آن‌ها می‌توانیم به MWC 2020 در بارسلونا اشاره کنیم؛ همایش بزرگی که همه‌ساله شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند را گرد هم می‌آورد تا به رونمایی جدیدترین دستاوردهایشان بپردازند.

شما کاربران محترم زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات