آغاز ثبت‌نام واکسیناسیون افراد ۶۰ سال به بالا از ۲۴ تیرماه

چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بنا به اعلام سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، واکسیناسیون افراد ۶۰ سال به بالا از روز پنجشنبه، ۲۴ تیرماه آغاز می‌شود.
تبلیغات

واکسیناسیون کرونا در ایران از بهمن‌ماه ۹۹ آغاز شد. پس از اتمام واکسیناسیون کادر درمان و بهداشت، تزریق به سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای آغاز شد و این مرحله هنوز ادامه دارد. وزیر بهداشت چندی پیش گفت تزریق واکسن کرونا برای جمعیت بالای ۶۰ سال، بیماران صعب‌العلاج، سرطانی و خاص حداکثر تا اوایل تیرماه به طول می‌انجامد. وزارت بهداشت اعلام کرد پس از واکسینه شدن این جمعیت، مرحله سوم واکسیناسیون با تزریق به افراد در مشاغل پرخطر آغاز خواهد شد و درنهایت واکسیناسیون عمومی در زمستان آغاز خواهد شد.

بااین‌حال به‌دلیل در دسترس نبودن واکسن به‌میزان کافی، واکسیناسیون در ایران به‌کندی پیش می‌رود و پس از گذشت یک ماه، درنهایت واکسن بیشتری وارد کشور شده و به نظر می‌رسد روند واکسیناسیون سرعت گرفته است. بر همین اساس، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا امروز اعلام کرد که از فردا، ۲۴ تیرماه، ثبت‌نام تزریق واکسن کرونا به افراد بالای ۶۰ سال آغاز می‌شود.

به گزارش وبدا، علیرضا رئیسی اعلام کرد سامانه salamat.gov.ir از فردا برای ثبت‌نام افراد با سن بالای ۶۰ سال باز خواهد شد و این افراد در نوبت دریافت واکسن قرار می‌گیرند. پس از ثبت‌نام، کافی است این افراد منتظر پیامک یا تماس وزارت بهداشت بمانند و سپس طبق اعلام وزارت بهداشت، به مرکز واکسیناسیونی که به آن‌ها معرفی می‌شود، در روز و ساعت مقرر مراجعه کنند.

البته به‌دلیل بروز وضعیت حاد کرونا در استان سیستان و بلوچستان، واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال از هفته گذشته در این استان آغاز شد. امروز وزیر بهداشت طی نامه‌ای به معاون وزارت بهداشت دستور داد واکسیناسیون جمعیت بالای ۵۰ سال در استان هرمزگان، بوشهر، خوزستان و خراسان جنوبی و همچنین عشایر کوچ‌رو از اول مردادماه آغاز شود.

به گزارش وبدا، سعید نمکی در نامه خود به علیرضا رئیسی تأکید کرد که به‌جز جزایر کیش و قشم، جمعیت بالای ۱۸ سال ساکن کلیه جزایر خلیج همیشه فارس تحت پوشش واکسیناسیون قرار می‌گیرند. او تأکید کرد که این پوشش شامل جمعیت مواج و غیربومی نمی‌شود و کلیه ساکنین دائم، بومی تلقی می‌شوند. همچنین پیرو مذاکرات قبلی، واکسیناسیون عشایر کوچ‌رو از ۱۸ سال به بالا باید از اول مرداد انجام شود.

بنا به آخرین اعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۵ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۷۸۰ نفر دوز اول و دو میلیون و ۱۹۱ هزار و ۹۳۶ نفر دوز دوم واکسن کرونا را در کشور دریافت کرده‌اند. ظاهرا قرار است واکسن داخلی کووبرکت هم در ادامه‌ی روند واکسیناسیون مورد استفاده قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات