وزارت بهداشت: ۷۰ درصد جمعیت کشور تا آخر پاییز علیه کرونا واکسینه می‌شوند

یک‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌ گفته رئیس سازمان غذا و دارو، تا آخر پاییز حدود ۷۰ درصد از جمعیت کشور واکسن کرونا دریافت خواهند کرد تا ایمنی در برابر این بیماری به‌ وجود بیاید.
تبلیغات

واکسیناسیون کرونا با واکسن وارداتی از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شد. پس از اتمام واکسیناسیون کادر درمان و بهداشت، تزریق به سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای آغاز شد و این مرحله هنوز ادامه دارد. وزیر بهداشت چندی پیش گفت تزریق واکسن کرونا برای جمعیت بالای ۶۰ سال، بیماران صعب‌العلاج، سرطانی و خاص حداکثر تا اوایل تیرماه به طول می‌انجامد.

مرحله دوم تزریق واکسیناسیون به‌زودی به اتمام می‌رسد و در مرحله سوم، افراد در مشاغل پرخطر واکسینه می‌شوند. درنهایت واکسیناسیون عمومی در زمستان آغاز خواهد شد. به‌ گفته رئیس سازمان غذا و دارو، تا آخر پاییز ۱۴۰۰ حدود ۷۰ درصد از جمعیت کشور علیه کووید ۱۹ واکسینه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدرضا شانه‌ساز تصریح کرد:

برآورد ما تهیه ۱۲۰ میلیون دوز واکسن تا پایان پاییز برای دستیابی به مرحله ایمنی است تا زمستان آرامی را داشته باشیم و اگر خوش‌بینانه صحبت کنیم، تا پایان پاییز حتی می‌توانیم کل جمعیت کشور را واکسینه کنیم ... البته با توجه به جهش‌های ویروس کرونا نمی‌توانیم به‌آسانی بگوییم ماسک‌ها را برداریم یا فاصله‌گذاری‌ها را کاهش دهیم.

به‌ گفته شانه‌ساز، واکسیناسیون با واکسن ایرانی از انتهای همین ماه آغاز خواهد شد. وی اضافه کرد:

با زیرساخت‌هایی که در کشور ایجاد شده است، ظرفیت تولید ۱۹۷ میلیون دوز واکسن در سال را خواهیم داشت که نه‌تنها جمعیت کشور را واکسینه می‌کنیم، بلکه صادرات نیز خواهیم داشت. اکنون مواد اولیه ساخت ۳۰ میلیون دوز واکسن در کشور وجود دارد.

گفته می‌شود با دریافت مجوز برای تزریق «کووبرکت ایران»، واکسیناسیون کونا با واکسن ایرانی به‌زودی آغاز خواهد شد. وزارت بهداشت همچنین امیدوار است جمعیت دانشجویی در پاییز واکسینه شوند. تاکنون حدود ۵ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. البته تزریق دوز اول در روزهای اخیر به‌ دلیل خاتمه‌ یافتن موجودی واکسن برخی استان‌ها متوقف شده و در حال حاضر تنها دوز دوم واکسن به افراد تزریق می‌شود؛ اما با وارد شدن واکسن تا انتهای هفته به کشور، روند واکسیناسیون با اولویت‌های قبلی ادامه خواهد یافت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات