نخستین مرکز واکسیناسیون خودرویی در تهران افتتاح شد

دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
اولین مرکز تجمیعی خودرویی برای واکسیناسیون کرونا در شرق تهران افتتاح شد و ۸ پایگاه دیگر تا روز شنبه راه‌اندازی خواهد شد.
تبلیغات

پس از بررسی ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر انجام واکسیناسیون در محیط‌های باز همچون پارکینگ فروشگاه‌ها، مراکز شماره‌گذاری پلاک خودرو، سالن‌های ورزشی، مدارس و مصلی‌ها، روز گذشته دو مرکز واکسیناسیون خودرویی در تهران افتتاح شد.

ستاد کرونا پیش از این، از وزارت ورزش و جوانان و آموزش و پرورش خواسته بود محیط‌های بزرگ و سالن‌هایشان را در اختیار وزارت بهداشت قرار بدهند. سال گذشته از این فضاها برای برپایی نقاهتگاه کرونا استفاده شد؛ حال راه‌اندازی ۱۰۰ پایگاه تجمیعی قطعی شده است.

به گزارش شبکه خبر، فرمانده عملیات مدیریت کرونا در پایتخت در مراسم افتتاح نخستین مرکز خودرویی واکسیناسیون کرونا اعلام کرد که این مرکز در شرق پایتخت، منطقه ۱۳ افتتاح شده است و تلقیح واکسن در پارک جنگلی سرخه‌حصار با طراحی استیشن‌های مجزا بعد از سه مرحله شناسایی افراد انجام می‌شود. افراد پس از شناسایی، در ایستگاه آخر نزد پزشک می‌روند و برای بررسی عوارض کوتاه‌مدت تزریق واکسن راهنمایی می‌شوند.

واکسیناسیون خودرویی در تهران

علیرضا زالی همچنین خبر داد که با توافق با شهرداری و سازمان مدیریت بحران قرار است سوله‌های مدیریت بحران شهرداری، پارک‌های جنگلی که امکان تردد خودرویی دارند و اماکن سازمان ورزشی شهرداری تهران هم در خدمت واکسیناسیون کرونا قرار بگیرند. پیش‌بینی می‌شود با بهره‌گیری از فضای باز برای تلقیح واکسن، بتوان روزانه ۱۰۰۰ نفر را در کشور واکسینه کرد.

به‌گفته رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، اکنون در تهران بیش از ۵۰ پایگاه ثابت واکسیناسیون وجود دارد و ۴۸ پایگاه تجمیعی هم به این تعداد اضافه شده؛ تعداد پایگاه‌های تجمیعی قرار است به ۱۰۰ واحد افزایش یابد و حدود ۹۰۰ تیم در این پایگاه‌ها به واکسیناسیون مردم مشغول شوند. همچنین تا روز شنبه، ۲۵ اردیبهشت قرار است هشت پایگاه خودرویی دیگر واکسیناسیون راه‌اندازی شود.

طبق زمان‌بندی سند ملی واکسیناسیون، اکنون افراد بالای ۸۰ سال واکسینه می‌شوند. متولدین سال ۱۳۲۰ به بالا که تاکنون از سوی وزارت بهداشت با آن‌ها تماس گرفته نشده است، باید به سامانه ثبت نام واکسیناسیون به نشانی salamat.gov.ir مراجعه کنند. ثبت نام واکسیناسیون در این سامانه فعلا تنها مختص سنین بالای ۸۰ سال است و به‌زودی اطلاع‌رسانی در مورد واکسیناسیون افراد در رده سنی ۷۵ سال به بالا انجام خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات