ستاد کرونا: مبتلایان به کرونا که سفر رفته‌اند، به ازای هر روز ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند

شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
به ‌گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، ۱۵ هزار مبتلا به کرونا که در ایام نوروز به سفر رفته‌اند، به ازای هر روز ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.
تبلیغات

سخن‌گوی ستاد ملی مقابله با کرونا روز ۱۲ فروردین خبر از خارج شدن بیش از ۱۵ هزار بیمار مبتلا به کرونا از قرنطینه و مسافرت آن‌ها در ایام نوروز داد. به‌ گفته‌ی وی، این افراد که با کد ملی رهگیری شده‌اند، به ازای هر روز ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا رئیسی در پایان جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد با توجه به عید دیدنی‌ها، خریدهای شب عید، افزایش دورهمی‌ها، بی‌توجهی به پروتکل‌ها و ازدحام‌ها شاهد خیز جدید بیماری در استان‌های متعدد و روند صعودی شیوع ویروس کرونا طی ۱۰ روز آینده هستیم. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید بیماران جدید کرونایی در کشور، مبتلا به ویروس جهش‌یافته انگلیسی هستند.

به‌ گفته‌ی علیرضا رئیسی، آمار مرگ و میر روزانه بر اثر کرونا که از روز گذشته سه رقمی شده است، تا سه هفته آینده ادامه خواهد داشت. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به افرادی که از سفر بازگشته‌اند، توصیه کرد دورهمی برگزار نکنند و تا ۵ روز رفت و آمدی با دیگران نداشته باشند.

در حال حاضر ۴۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۲۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۴۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸ شهرستان در وضعیت آبی هستند. وزارت بهداشت با توجه به روند افزایشی بستری در اکثر نقاط کشور می‌گوید به‌زودی شهرهای بیشتری از جمله تهران، کرج و اصفهان قرمز خواهند شد.

پیش از این گفته شده بود واکسیناسیون عمومی کرونا در ایران زمستان ۱۴۰۰ آغاز می‌شود؛ حال با نزدیک شدن واکسن‌های ایرانی به مرحله سوم تست انسانی، پیش‌بینی می‌شود واکسیناسیون همگانی از مهرماه آغاز شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: «پیش‌بینی می‌کنیم از شهریور یا مهر واکسن‌های ایرانی را به میزان نیاز وارد بازار کنیم.»

گفتنی است مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن تولید مشترک انستیتو پاستور و کشور کوبا از دهه سوم فروردین روی داوطلبان آغاز می‌شود. همچنین ممکن است واکسن کوو ایران برکت بتواند در اواسط مرحله سوم تست بالینی، مجوزی برای آغاز واکسیناسیون از اوایل تیر دریافت کند تا واکسیناسیون عمومی زودتر آغاز شود.

سخن‌گوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین خبر داد که مراسم‌ مذهبی در ماه رمضان تنها در شهرهای آبی و زرد ترجیحاً در فضای باز برگزار می‌شود و در مورد برگزاری مراسم شب‌های احیا نیز مجدداً در کمیته تصمیم‌گیری خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات