ستاد مقابله با کرونا: در نوروز بیش از ۱۵ هزار فرد مبتلا به کرونا سفر رفتند

پنج‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سخن‌گوی ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گوید در ایام نوروز ۱۴۰۰، بیش از ۱۵ هزار بیمار مبتلا به کرونا به مسافرت رفته‌اند.
تبلیغات

سخن‌گوی ستاد ملی مقابله با کرونا از مسافرت بیش از ۱۵ هزار فرد دچار کرونا در ایام نوروز در کشور خبر داد. وی گفت: «این افراد با آنکه می‌دانستند بیمارند، به مسافرت رفتند و قطعا بیماری را به سراسر کشور منتشر کردند.» خبرگزاری صداوسیما به‌نقل از علی‌رضا رئیسی نوشت:

کد ملی همه‌ی این افراد را داریم و رهگیری می‌کنیم و متناسب با اقدامشان که تضییع حقوق دیگران است، با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

سخن‌گوی ستاد کرونا سفرهای نوروزی را عامل شیوع شدیدتر کرونا و افزایش تعداد شهرهای قرمز و نارنجی دانست. به‌گفته‌ رئیسی، در روزهای آتی باید منتظر آمار شدیدتر ابتلا به کووید ۱۹ باشیم. طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، اکنون ۳۳ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۵ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۷۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۹۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

سخن‌گوی نیروی انتظامی ۱۰ فروردین از ثبت ۱۸۴ میلیون تردد در محورهای کشور در نوروز ۱۴۰۰ خبر داد. به‌گزارش خبرگزاری پلیس، این حجم تردد درمقایسه‌با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۸۹ درصدی را نشان می‌دهد. نوروز سال گذشته با‌توجه‌به اعمال محدودیت‌هایی برای سفر جاده‌ای به سیزده استان و نگرانی مردم بابت ابتلا به کرونا، سفرهای هوایی و جاده‌ای و ریلی به‌ترتیب کاهش ۷۰ و ۷۵ و ۹۴ درصدی را تجریه کردند و بیشتر بلیت‌های رزروشده برای مسافرت در نوروز نیز لغو شدند.

با‌توجه‌به در پیش بودن روز طبیعت، همچنان نگرانی زیادی درباره‌ی شیوع بیشتر ویروس کرونا در کشور وجود دارد. بر‌همین‌اساس، ستاد کرونا هرگونه دورهمی و تجمع در روز طبیعت را در شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع اعلام کرد. روز گذشته، پس از چهار ماه بار‌دیگر تعداد ابتلای روزانه در ایران به بیش از ۱۰ هزار نفر رسید و امروز، ۱۲ فروردین، وزارت بهداشت از شناسایی ۱۱ هزار و ۷۵۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا خبر داد.

طبق آمار رسمی وزارت بهداشت، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۳۱۴ نفر رسیده است که از این تعداد، ۶۲ هزار و ۷۵۹ نفر جان باخته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات