آخرین آمار کرونا: شمار موارد ابتلا به کووید ۱۹ در جهان از مرز یک میلیون نفر فراتر رفت

جمعه ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
براساس تازه‌ترین داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز، با شناسایی بیش از یک میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا، نقطه‌ی عطفی دیگر در دنیاگیری کووید ۱۹ رقم خورده است.
تبلیغات

در لحظه‌ی نگارش این خبر، داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز نشان می‌دهد که بیش از یک میلیون و دو هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا جدید درسرتاسر جهان شناسایی شده و بیش از ۵۱ هزار نفر براثر ابتلا به آن از دنیا رفته‌اند. دراین میان، ایالات متحده دارنده‌ی بیشترین شمار موارد ابتلا است و ایتالیا نیز بیش‌ترین شمار مرگ‌ومیر را دارد.

کووید ۱۹، بیماری ناشی از ویروس کرونا جدید نخستین‌بار سه ماه پیش در چین ظاهر شد و در طول این مدت تقریبا در تمام نقاط زمین منتشر شده است. هرچند اکنون به‌طور رسمی یک میلیون مورد ابتلا به کووید ۱۹ ثبت شده است، تصور می‌شود که عدد واقعی بسیار فراتر از موارد شناسایی‌شده باشد.

درعرض ۲۴ ساعت گذشته در اسپانیا، ۹۵۰ نفر براثر ابتلا به کووید ۱۹ جان باخته‌اند که بیش‌ترین تعداد مرگ روزانه در یک کشور محسوب می‌شود. شمار موارد تأییدشده در این کشور در عرض یک روز با ۸ درصد رشد، از ۱۰۲٬۱۳۶ به ۱۱۰٬۲۳۸ نفر در روز چهارشنبه رسید. مقام‌ها معتقدند که درحال تجربه‌ی نقطه‌ی اوج کووید ۱۹ هستند و در روزهای پیش‌رو شاهد روند نزولی خواهند بود.

در اسپانیا که بیش‌ترین شمار افراد جان‌باخته را پس از ایتالیا دارد، نزدیک به ۹۰۰ هزار شغل از بین رفته است. در ایالات متحده نیز رکورد بیکاری شکسته شده و تا به امروز ۶/۶ میلیون نفر اعلام بیکاری کرده‌اند. دیگر اخبار جدید ویروس کرونا به شرح زیر است:

  • پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تعطیلی مشاغل را در این کشور تا پایان ماه آوریل تمدید کرد.
  • شمار افراد جان‌باخته در بلژیک از مرز هزار نفر گذشت.
  • ایران اکنون طبق آمار رسمی وزارت بهداشت بیش از ۳۱۰۰ نفر جان‌باخته دارد.
  • بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا درمیانه‌ی انتقاد‌ها از نحوه‌ی عملکرد دولت گفت این کشور باید به‌نحو گسترده ظرفیت تشخیص کرونا را افزایش دهد.
  • رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین با هشدار درباره‌ی اینکه اگر کسی از محدودیت‌ها تخطی کند، ممکن است به او شلیک شود، گفت پلیس و ارتش این اختیار را دارند که اگر جانشان در خطر بود، به افراد شلیک کنند.
  • در چین، شهر شنژن خوردن گربه و سگ را ممنوع کرده است.
  • منطقه‌ی زاغه‌نشین داراوی در هند در بمبئی، مرکز مالی این کشور نخستین مورد مرگ مرتبط با ویروس کرونا را گزارش داده است. بیش از یک میلیون نفر در محیط به‌شدت پرازدحام داراوی که تصور می‌شود بزرگ‌ترین زاغه در آسیا است، زندگی می‌کنند.
  • جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا بزرگ‌ترین برنامه‌ی اقتصادی در تاریخ این کشور را وعده داده است.
  • تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات