رشد ۱۵ درصدی سهام فوجی‌فیلم به‌لطف داروی موثر در برابر کرونا

شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سازمان بهداشت و سلامت چین اعلام کرده است که آنتی‌ویروس آویگان ساخت فوجی‌فیلم به درمان بیماری کرونا سرعت می‌بخشد.
تبلیغات

در سال ۲۰۱۴ شرکت فوجی‌فیلم آنتی ویروسی تولید کرد که حال به‌نظر می‌رسد در برابر بیماری کرونا نیز موثر است. روز سه‌شنبه، پس از اینکه سازمان بهداشت و سلامت کشور چین از تاثیر مثبت آنتی‌ویروس ساخت فوجی‌فیلم روی بیماران مبتلا به کرونا خبر داد، سهام این شرکت ژاپنی با رشد ۱۵ درصدی همراه شد.

آنتی‌ویروس ساخت شرکت فوجی‌فیلم که آویگان (Avigan) نام دارد در سال ۲۰۱۴ برای افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس‌های آر‌ان‌ای تولید شد. آویگان به نام‌های Favipiravir و T-705 نیز شناخته می‌شود. سازمان بهداشت و سلامت چین گفته است که استفاده از آویگان خطری برای مبتلایان به بیماری کرونا به همراه ندارد و به درمان این بیماری کمک می‌کند.

ارزش سهام شرکت فوجی‌فیلم برای بار دوم است که به‌خاطر تاثیرگذاری آنتی‌ویروس آویگان با افزایش همراه شده است. چندی پیش، زمانی که کاتسونوبو کاتو، وزیر بهداشت ژاپن، گفت که آویگان در برابر بیماری کرونا اثرگذار است، شاهد رشد ۸ درصدی ارزش سهام فوجی‌فیلم بودیم.

این بار، سخنان ژانگ شینمین، مدیر مرکز ملی توسعه بیوتکنولوژی چین، باعث شده است که ارزش سهام شرکت فوجی‌فیلم بار دیگر افزایش یابد. ژانگ شینمین در مورد آنتی‌ویروس آویگان گفته است که استفاده از آن تقریبا عوارضی ندارد و برای درمان بیماری کرونا نیز مشخص شده که موثر است.

شینمین برای تایید سخنان خود به آزمایش صورت‌گرفته روی ۲۰۰ مریض مبتلا به بیماری کرونا در ووهان و شنژن اشاره کرده است. در این آزمایش، بیمارانی که برای درمانشان از داروی آویگان استفاده شده است، نسبت به بیماران دیگر ۲ روز سریع‌تر درمان شده‌اند. همچنین تعداد کمتری از آن‌ها به دستگاه تنفسی نیاز داشتند.

آنتی ویروس آویگان شرکت فوجی فیلم

روز سه‌شنبه بازار سهام توکیو با رشد ۱۵/۴ درصدی سهام شرکت فوجی‌فیلم همراه بوده است. با وجود موفقیت این شرکت چندملیتی در بازار، به‌نظر می‌رسد که عمده موفقیت آن به اثرگذاری داروی آویگان مرتبط است.

فوجی‌فیلم شرکتی چندملیتی است که روی ساخت دوربین‌های دیجیتال، وسایل ظهور عکس، کاغذ رنگی، مواد شیمیایی ظهور عکس و سایر وسایل عکاسی کار می‌کند. با این حال، شرکت فوجی‌فیلم که دفتر اصلی آن در شهر توکیو واقع شده است، فعالیت‌هایی در زمینه‌های مختلف نیز دارد. آزمایشگاه‌های مجهز برای تولید دارو نیز یکی از این فعالیت‌ها به‌شمار می‌رود.

انتشار چنین اخباری در وضعیت کنونی می‌تواند برای درمان بیماری کرونا امیدوارکننده باشد. در حال حاضر نه‌تنها بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک از گسترش بیماری کرونا آسیب دیده‌اند، بلکه جان میلیون‌ها نفر در دنیا به خطر افتاده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات