اوکراین برای سه هفته در قرنطینه کامل قرار گرفت

پنج‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
دولت اوکراین با شیوع ویروس کرونا در این کشور، قرنطینه سه هفته‌ای اعلام کرد.
تبلیغات

دولت اوکراین روز چهارشنبه طی جلسه‌ای، تدابیری برای مقابله با کرونا و پیشگیری از شیوع آن در مناطق مختلف اندیشید. در این جلسه تصمیم گرفته شد تا ۱۰۰ میلیون گریونا (۳ میلیون و ۹۵۶ هزار دلار) برای خرید وسایل حفاظتی و مواد ضدعفونی‌کننده برای وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی این کشور اختصاص یابد.

به‌منظور اجرای این تصمیم، صادرات مواد ضدعفونی‌کننده و وسایل لازم برای پیشگیری از بیماری ممنوع شد تا تامین وسایل دفاع دربرابر بیماری کرونا برای مردم اوکراین تضمین شود.

همچنین دولت اوکراین تصمیم به محدودیت برگزاری برنامه‌های عمومی با شمار حاضران بیش از ۲۰۰ نفر گرفته است اما این محدودیت شامل برنامه ضروری دولت نمی‌شود. برگزاری برنامه‌های ورزشی نیز با اجازه‌ی سازمان‌های بین‌المللی و بدون تماشاگر مجاز است. در موسسات آموزشی اوکراین نیز برای سه هفته قرنطینه اعلام شده است. 

دولت اوکراین به‌منظور کنترل مرزهای کشور، تردد مرزی از ۴۹ گذرگاه از ۲۱۹ گذرگاه مرزی را انجام می‌دهد که به تجهیزات برای قرنطینه مجهز شده‌اند. این تصمیمات درحالی اتخاذ شده که در اوکراین تاکنون هفت نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

طبق اعلام رسمی، تاکنون بیش از ۱۲۲ هزار نفر در دنیا به ویروس کرونای جدید مبتلا شده‌اند و از این میان، ۴۵۵۰ نفر نیز جان باخته‌اند.

سازمان بهداشت جهانی ساعتی پیش، به‌منظور مقابله‌ی تهاجمی‌تر و فوری‌تر با انتشار ویروس کرونا در سطح جهان، دنیاگیری کووید ۱۹ را اعلام کرد. به‌نقل از سازمان بهداشت جهانی، دنیاگیری به‌معنای «همه‌گیری جهانی بیماری تازه» است.

ایتالیا، دارنده‌ی بیشترین مرگ‌ومیر ناشی از کووید ۱۹ در خارج از چین، شب گذشته به امید کاهش روند انتشار ویروس کرونا کل کشور را قرنطینه کرد. ایران، دیگر کشور دارنده‌ی موارد فراوان ابتلا و مرگ‌ومیر نیز در سردرگمی مقام‌ها برای اتخاذ راهبردی جامع به‌منظور مقابله با ویروس، خود را برای روزهای سخت آینده آماده می‌کند.

آخرین‌بار که سازمان بهداشت جهانی بیماری را دنیاگیر خطاب کرد، هنگام شیوع آنفلوانزای خوکی (H1N1) در سال ۲۰۰۹ بود که نزدیک به یک‌چهارم از جمعیت جهان را آلوده کرد. با‌این‌حال، تصمیم WHO به‌دلیل ایجاد هراس غیرضروری با برخی انتقادها مواجه شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات