بیمارستان‌ها، پمپ‌بنزین‌ها و سوپرمارکت‌ها سه مرکز مهم پخش ویروس کرونا در ایران هستند

دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد بیمارستان‌ها و پمپ‌بنزین‌ها و سوپرمارکت‌ها به‌ترتیب سه مرکز مهم پخش ویروس کرونا در ایران هستند.
تبلیغات

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با انتشار توییتی اعلام کرد طبق بخشی از آمار و اطلاعات جمع‌آوری‌شده از مبتلایان به کرونا در ایران و تحلیل اطلاعات حمل‌ونقل، پرداخت حضوری و... آن‌ها به‌وسیله‌ی متخصصان داده‌کاوی و استخراج مدل شیوع، نتیجه‌‌گیری شد که بیمارستان‌ها و پمپ‌بنزین‌ها و سوپرمارکت‌ها به‌ترتیب سه مرکز مهم پخش ویروس کرونا در ایران هستند.

با دریافت بخشی از اطلاعات مبتلایان به #کرونا در ایران و تحلیل اطلاعات حمل‌ونقل، پرداخت حضوری و... آن‌ها توسط متخصصان داده‌کاوی و استخراج مدل شیوع، به این جمع‌بندی رسیدیم که سه مرکز مهم پخش ویروس کرونا در ایران به‌ترتیب بیمارستان‌ها و پمپ‌بنزین‌ها و سوپرمارکت‌ها هستند.رسانه باشید— MJ Azari Jahromi (@azarijahromi) March 9, 202

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار توییت دیگری گفت از داده‌کاوی اطلاعات سه‌میلیون نفر از مشارکت‌کنندگان در اپلیکیشن ac19، نقشه‌ی میزان خطر احتمال ابتلا به ⁧کرونا⁩ در مناطق تهران به‌دست آمد که در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید.

نقشه

با‌توجه‌به این اطلاعات، بهترین کار آن است که تاحدممکن از ورود به این سه مرکز، یعنی بیمارستان‌ها و پمپ‌بنزین‌ها و سوپرمارکت‌ها خودداری کرد. اگر مورد اورژانسی ندارید، از مراجعه به بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها و سایر مراکز درمانی خودداری کنید. اگر بنابه هر دلیلی مجبورید به مراکز درمانی مراجعه کنید، از دستکش و ماسک استفاده کنید، از دست‌زدن به دیوار یا پیشخوان یا هر وسیله‌ی دیگر خودداری کنید. پس از بازگشت نیز دست‌ها را ضدعفونی کنید و صورت و موهای خود را نیز با آب و صابون بشویید. درصورت امکان، تمامی لباس‌های خود را نیز بشویید.

هنگام ورود به پمپ‌بنزین نیز بهترین کار این است که از متصدی پمپ‌بنزین بخواهید کارها را برایتان انجام دهد. از پرداخت پول نقد نیز خودداری و کارت بانکی و کارت سوخت را پس از استفاده با پارچه‌ای نرم و الکل یا با آب و صابون ضدعفونی کنید. اگر می‌خواهید خودتان بنزین بزنید، حتما از دستکش استفاده کنید یا پس از اتمام کار دست‌‌ها را با ژل ضدعفونی‌کننده تمیز کنید. حین کار نیز دست خود را به‌صورت مخصوصا چشم‌ها و بینی و دهان نزنید.

خریدهای سوپرمارکتی را نیز یا به‌صورت آنلاین انجام دهید یا درصورت مراجعه‌ی حضوری، از دستکش استفاده کنید. از پرداخت با پول نقد خودداری و کارت بانکی را نیز پس از استفاده ضدعفونی کنید. همچنین، اقلام خریده‌شده را مستقیم وارد خانه نکنید و کیسه‌ی حاوی آن‌‌ها را بیرون از منزل جدا کنید و در سطل زباله بیندازید. سپس کالاهای بسته‌بندی‌شده را با آب و صابون یا مایع ظرف‌شویی تمیز و جابه‌جا کنید. سایر اقلام را نیز می‌توانید با پارچه‌ی آغشته به الکل تمیز کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات