شرکت‌های چینی برای مقابله با ویروس کرونا وارد عمل شدند

سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
مطالعه 5 دقیقه
با گسترش ویروس کرونا در چین و دیگر نقاط جهان، شرکت‌های فناوری به‌ میدان آمدند تا با پرداخت کمک‌هزینه، نقش اجتماعی خود را ایفا کنند.
تبلیغات

شرکت‌های چینی دنیای فناوری با پرداخت کمک‌هزینه سعی می‌کنند به درمان کمک و از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کنند. غول چینی دنیای تجارت الکترونیک، علی‌بابا، از پرداخت یک‌میلیارد یوآن (۱۴۴/۲ میلیون دلار) کمک‌هزینه خبر داد که برای تأمین تجهیزات پزشکی هزینه خواهد شد. کمک‌هزینه‌ی علی‌بابا برای خرید تجهیزات و داروهای پزشکی از داخل و خارج از چین خرج می‌شود. اکثر تجهیزات و داروهای خرید‌شده به استان هوبی منتقل می‌شوند که به‌عنوان مبدأ گسترش ویروس کرونا شناخته شده است.

شرکت علی‌بابا با ۵۸ کارخانه در مناطق گوناگون چین هماهنگ می‌شود تا تولید تجهیزات و نیازمندی‌های پزشکی با سرعت هرچه‌تمام‌تر ادامه یابد. اولین مجموعه از تجهیزات پزشکی شامل ۳/۳ میلیون ماسک از سه «مسیر سبز» به شهر ووهان منتقل خواهد شد.تنسنت از دیگر شرکت‌های فناوی چینی است که با عنوان بنیاد خیریه‌ی خود، ۳۰۰ میلیون یوآن برای خرید ماسک و ضد‌عفونی‌کننده و دیگر تجهیزات پزشکی پرداخت می‌کند. به‌علاوه، هزینه‌ی مذکور برای کمک و انگیزه‌دهی به کادرهای درمانی و امدادی استفاده خواهد شد. پروژه‌های خیریه‌ی متعددی در پلتفرم خیریه‌ی تنسنت راه‌اندازی شده تا مردم راحت‌تر بتوانند کمک‌هزینه‌های خود را پرداخت کنند.

ویروس کرونا در چین

موتور جست‌وجوی چینی، بایدو، هم در پرداخت کمک‌هزینه برای درمان و مقابله با ویروس کرونا بیکار ننشست و از پرداخت کمک‌هزینه‌ی ۳۰۰ میلیون دلاری برای حل بحران خبر داد. آن‌ها کمک‌هزینه‌ی خود را در حوزه‌های پیشگیری اپیدمیک و امنیت سلامت جامعه خرج می‌کنند. کمک‌هزینه‌ی بایدو برای پشتیبانی از برنامه‌های شناسایی و تحقیقات و توسعه‌ی داروهای مناسب برای درمان کرونا استفاده می‌شود. به‌علاوه، فعالیت‌های دیگر برای پیشگیری از شیوع گسترده‌ی ویروس با استفاده از کمک‌هزینه‌های غول موتور جست‌وجو انجام می‌شود. از میان فعالیت‌های پیشگیرانه می‌توان به انتشار گسترده‌ و بلندمدت اطلاعات ایمنی سلامت در جامعه اشاره کرد.

از شرکت‌های دیگر فناوری که برای کمک به مقابله با کروناویروس به میدان آمده‌اند، می‌توان به غول اینترنتی ByteDance اشاره کرد. آن‌ها تصمیم گرفته‌اند ۲۰۰ میلیون یوآن کمک‌هزینه به بنیاد صلیب سرخ چین پرداخت کنند که در راه کمک‌های بشردوستانه با هدف‌گیری کادر درمانی در جلوگیری و کنترل ویروس استفاده خواهد شد. تمامی کادر درمان درگیر در فرایند شناسایی و مقابله با ویروس جدید درصورت ابتلا به ویروس، کمک‌هزینه‌ی ۱۰۰ هزار یوآنی دریافت می‌کنند و درصورت انجام هرگونه اقدام کاربردی و عملی درمان، کمک‌هزینه تا یک‌میلیون یوآن افزایش می‌یابد.

پلتفرم اشتراک ویدئوهای کوتاه چینی موسوم به Kuaishou، علاوه‌بر پرداخت ۱۰۰ میلیون یوآن کمک‌هزینه، ۵۰ هزار ماسک نیز به منطقه‌ی ووهان ارسال کرد. JD نیز از ارسال یک‌میلیون ماسک و ۶۰ هزار تدارکات پزشکی به منطقه‌ی ووهان خبر داد. اولین مجموعه از کمک‌های این شرکت ۲۴ ژانویه در بیمارستان‌‌های ووهان دریافت شد.

ویروس کرونا چینی

شرکت Bilibili، از دیگر غول‌های اینترنتی چین، با پرداخت ۱۰ میلیون یوآن به بنیاد خیریه‌ی استان هوبی در مقابله با ویروس کرونا مشارکت کرد. به‌علاوه، این شرکت تجهیزات پزشکی با ارزش ۳۰۰ هزار یوآن به بیمارستان‌های ووهان اهدا کرد. TCL از شرکت‌های فعال دیگر در مقابله با ویروس کرونا است که ‌افزون‌بر پرداخت ۱۰ میلیون یوآن کمک‌هزینه و اهدای انواع نمایشگرهای LCD، تجهیزات تهویه‌ی هوا، ماشین‌های لباس‌شویی و یخچال، دو سیستم بیمارستانی مدل درمان SARS نیز دراختیار مقام‌ها گذاشت. همچنین، هایر سه‌میلیون یوآن کمک‌هزینه‌ی نقدی برای خرید تجهیزات پزشکی پرداخت و لوازم خانگی همچون سیستم‌‌های تهویه‌ی هوا و ضدعفونی و آب‌‌گرم‌کن‌های برقی به‌ارزش دو میلیون یوآن نیز به مناطق آسیب‌دیده ارسال خواهد کرد.

کمک‌هزینه‌ی شرکت‌های فناوری برای خرید تجهیزات و حمایت از کادر درمان استفاده خواهد شد

شرکت‌های بزرگ تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند همچون هواوی و اوپو و ویوو اعلام کرد‌ه‌اند هرکدام برای مقابله با ویروس کرونا، ۳۰ میلیون یوآن کمک‌هزینه پرداخت خواهند کرد. لنوو نیز اعلام کرد تمامی تجهیزات موردنیاز IT را برای مرکز درمانی در حال ساخت در ووهان تأمین می‌کند.

از شرکت‌های دیگر می‌توان Meituan-Dianping را نام برد که کمک‌هزینه‌ای ۲۰۰ میلیون یوآنی برای حل بحران پزشکی کنونی اختصاص خواهد داد. کمک‌هزینه‌ی این شرکت، بیشتر در حمایت از کادرهای درمانی و تأمین نیازهای پزشکی و خدمات دیگر هزینه خواهد شد. به‌علاوه سرویس‌های Meituan شامل حمل‌ونقل اینترنتی و تحویل غذا روزانه هزار بسته‌ی غذایی برای کادرهای درمانی و امدادی فراهم می‌کنند. Meituan همچنین برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری، اولین سرویس بدون تماس خود را در ووهان راه‌اندازی کرد که تا حدودی خیال کاربران و مأموران تحویل را از تماس مستقیم و انتقال ویروس راحت می‌کند.

Coronavirus / ویروس کرونا چینی

استارتاپ آموزش آنلاین Yuanfudao چندی پیش ۱۰ میلیون یوآن کمک‌هزینه برای مقابله با بحران کرونا پرداخت کرده که بنیاد خیریه‌ی ووهان از آن برای تأمین هزینه‌ی خرید تجهیزات و داروهای اورژانسی استفاده کرد. گروه آموزشی TAL نیز علاوه‌بر پرداخت ۲۰ میلیون یوآن پول نقد، ۸۰ میلیون یوآن نیز برای کمک به تحصیل دانش‌آموزان آلوده در مناطق خطرناک اختصاص می‌دهد. ازآنجاکه اکثر مدارس منطقه از عقب‌افتادن شروع ترم جدیدی تحصیلی خبر داده‌اند، TAL متعهد شد آموزش‌های استریم زنده‌ی رایگان و پشتیبانی فنی را برای دانش‌آموزان مناطق بحران‌زده ارائه کند.

علاوه‌بر شرکت‌های چینی، غول‌های فناوری غربی نیز به‌منظور مقابله با بحران کرونا برای کمک آمده‌اند. شرکت آمریکایی دل درمجموع دومیلیون یوآن به بنیاد توسعه‌ی جوانان چین پرداخت کرد که برای خرید تجهیزات کاملا اورژانسی پزشکی مانند ماسک‌های جراحی و لباس‌های محافظ و محافظ‌های چشمی استفاده خواهد شد. به‌علاوه، این شرکت تجهیزات الزامی IT موردنیاز برای مؤسسه‌های پزشکی و سیستم‌های مخابراتی را هم تأمین کرده است. دل همچنین اعلام کرد تیمی آماده برای انجام انواع خدمات IT در ووهان مستقر می‌کند. کارمندان زیرمجموعه‌ی دل در چین فقط در سه ساعت، ۳۰۰ هزار یوآن کمک‌هزینه برای خرید تجهیزات پزشکی جمع‌آوری کردند و اولین مجموعه از کمک‌های آن‌ها اکنون به بیمارستان‌های محلی ارسال شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات