AMD مجددا درباره خنک‌کننده‌های تقلبی با برند Wraith هشدار داد

سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
کولرهای Wraith شرکت AMD از خنک‌کننده‌های حرفه‌ای بازار پردازنده است. البته نمونه‌های تقلبی این کولرها مشکلات زیادی برای کاربران ایجاد می‌کند.
تبلیغات

اولین کولرهای Wraith شرکت AMD با نام FX 8370 معرفی شد و به‌نوعی چشم‌انداز و انتظار بازار از کولرهای پردازنده را تغییر داد. درواقع تیم قرمز (AMD) با معرفی Wraith، سبک جدیدی از خنک‌کنندگی برای پردازنده‌ها را معرفی کرد که در محصولات متنوعش، به کاربران عرضه می‌شد؛ کولری بزرگ، قوی، کم‌صدا و حرفه‌ای که درکنار انواع پردازنده‌ها حضور داشت و جدیدترین نمونه از آن نیز به‌نام Wraith Prism معرفی شد. کولرهای مذکور در مسیر توسعه با قابلیت‌های متنوعی همچون نورپردازی RGB پیشرفت کرد و بهبود فن‌ها و حذف صفحه‌ی مسی و اتصال مستقیم به لوله‌های انتقال گرما، عملکرد خنک‌کنندگی آن‌ها را بسیار بهبود بخشید. احتمالا کاربران در رویکرد بعدی AMD منتظر لوله‌های انتقال گرمای بیشتر هستند؛ اما آن‌ها باید نگران مسئله‌ی دیگری نیز باشند.

چندی پیش، XFASTEST اطلاعاتی از کولری با ۵۰ درصد لوله‌های گرمایی بیشتر منتشر کرد که تمامی قابلیت‌های سری Prism را با لوله‌های گرمایی بیشتر دراختیار مصرف‌کننده می‌گذاشت. کاربران علاقه‌مند مشغول جست‌وجو درباره‌ی جزئیات عملکردی و عرضه به بازار کولر مذکور شدند. آن‌‌ها تصور می‌کردند کولر جدید تجهیز خنک‌کننده‌ی Ryzen 9 3950X بوده است که درنهایت، به‌صورت مجزا فروخته خواهد شد.

کمی پس از انتشار اخبار اولیه، اطلاعات تکمیلی درباره‌ی کولر جدید منتشر شد. اگرچه محصول مذکور اطلاعات کامل و حقیقی داشت، AMD اعلام کرد با Wraith اصلی روبه‌رو نیستیم. درواقع، آن کولر نمونه‌ای جعلی بود که از ظاهر و لوگو و طراحی AMD سوءاستفاده می‌کرد. شایان ذکر است هیچ‌یک از محصولات اصلی AMD، از ۶ لوله‌ی گرمایی بهره نمی‌برد. 

کولر AMD Wraith تقلبی

AMD بیانیه‌ای رسمی منتشر و کاربران را به وب‌سایت رسمی خود هدایت کرد تا نمونه‌های اصلی Wriath را در آنجا مشاهده کنند. در این بیانیه آمده است:

AMD مفتخر است کولرهای حرفه‌ای و پیش‌گام بازار Wraith را برای Socket AM4 و پردازنده‌های AMD Ryzen عرضه کند. راهکارهای کنونی ما که اطلاعات کاملشان را در AMD.com منتشر می‌کنیم، از چهار لوله‌ی انتقال گرما استفاده می‌کنند. درحال‌حاضر، AMD برنامه‌ای برای معرفی و عرضه‌ی کولرهای جدید با لوله‌های انتقال گرمای بیشتر ندارد.متوجه شد‌ه‌ایم کولرهای متفرقه با ۶ لوله‌ی انتقال گرما و طراحی و برندسازی شبیه به راهکارهای Wraith Prism در حال ورود به بازار هستند. لطفا دقت کنید که آن‌ها محصولات اصلی AMD نیستند و به‌هیچ‌وجه این شرکت آن‌ها را آزمایش نکرده‌ است. درواقع، نمی‌توان کیفیت و عملکرد تجهیزات مذکور را با استانداردهای اصلی AMD برابر و همگام دانست.ما به‌صورت جدی درصدد پیداکردن منبع تصاویر هستیم و با استفاده از حقوق خود، حداکثر اقدام‌ها را برای ارائه‌ی محصولات اصلی به کاربران انجام می‌دهیم. اگر درباره‌ی اصل‌بودن کولرهای پردازنده سؤال یا ابهامی دارید، از وب‌سایت اصلی AMD استفاده کنید.
کولر AMD Wraith تقلبی

کاربران قطعا از حرفه‌ای‌تر و بزرگ‌تر شدن کولرهای Wraith Prism استقبال می‌کنند؛ اما درحال‌حاضر هم این تجهیزات عملکردی عالی در ترکیب با تراشه‌های خود دارند. آزمایش‌های اولیه با پردازنده‌هایی همچون Ryzen 9 3900X نشان می‌دهد فرایند انتقال گرما با کولرهای مذکور به‌خوبی انجام می‌شود. اضافه‌شدن چند لوله‌ی انتقال گرما احتمالا اثر زیادی بر عملکرد خنک‌کنندگی کولر نخواهد گذاشت؛ اما شاید برخی کاربران به آزمایش نمونه‌های جدید و بررسی کارشناسانه‌ی آن‌ها علاقه‌مند باشند. به‌هرحال، آن دسته از کاربران باید منتظر نمونه‌های اصلی از AMD باشند و تنها محصولات اصل را در سیستم‌های خود استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات