۱۰ بازی قدیمی و خاطره‌انگیز سگا برای گوشی های هوشمند

پنج‌شنبه ۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
کنسول Mega Drive Mini 2 سگا از نمای بالا
در مقاله‌ی پیش رو، با برخی از بهترین و خاطره‌انگیزترین بازی‌های سگا آشنا می‌شویم که در سال‌های گذشته، به گوشی‌های هوشمند راه پیدا کرده‌اند.
تبلیغات

اگر در سال‌های نه‌چندان دور از عاشقان بازی‌های سگا بوده‌اید و تمایل دارید دوباره با سونیک به ماجراجویی بروید یا با شورش در شهر آقای ایکس را برای بار چندم از میان بردارید، این مقاله برای شما است.

تیم توسعه‌دهنده بازی‌های ویدئویی سگا، چندین سال پیش، سرویس آنلاینی موسوم‌به Sega Forever را برای انتشار مجدد بازی‌های قدیمی سگا در اندروید و iOS ایجاد کرد. در این مقاله به معرفی تعدادی از این بازی‌های نوستالژیک می‌پردازیم که در مقاله‌ی بهترین بازی های قدیمی اندروید نیز به‌ برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

Sonic the Hedgehog

بازی Sonic the Hedgehog Classic

امتیاز در پلی‌استور: ۴٫۱

قیمت: رایگان

سونیک اگر بهترین بازی سگا نباشد، قطعاً یکی از بهترین بازی های آیفون و گوشی های اندرویدی است که می‌توانید تجربه کنید و به‌عنوان نماد غیر قابل انکار بازی‌های سگا شناخته می‌شود. در این بازی، سونیک هفت منطقه‌ی مختلف را با هدف جمع‌آوری سکه‌ها و امتیازها و شکست دشمنان پیش رو طی می‌کند و هدف نهایی‌اش، به شکست دادن دکتر اگمن و مثل بسیاری از بازی‌ها، نجات جهان ختم می‌شود.

در حال حاضر نسخه‌های به‌روزتر و متفاوت‌تری نیز از بازی سونیک برای گوشی‌های هوشمند وجود دارد و قطعاً با این عناوین آشنایی دارید؛ اما بازی Sonic the Hedgehog با کمی به‌روزرسانی، همان نسخه‌ای است که در سال ۱۹۹۱ برای سگا منتشر شد.

Streets of Rage Classic

بازی Streets of Rage Classic

امتیاز در پلی‌استور: ۴٫۴

قیمت: رایگان

در بازی Streets of Rage که بیشتر با شورش در شهر شناخته می‌شود، در نقش یکی از سه پلیس خیابانی ظاهر می‌شوید و هدف اصلیتان غلبه بر شخصی جنایتکار به اسم آقای ایکس است. هرکدام از شخصیت‌ها حرکات‌ و مهارت‌های مختص به‌خود را دارند و پشتیبانی از حالت چندنفره نیز وجود دارد. بدین ترتیب، می‌توانید برای پیروزی در مبارزه‌ها، با دوستانتان متحد شوید.

پس از اینکه خیابان‌ها را پاکسازی کردید، می‌توانید به‌سراغ نسخه‌ی دوم بازی Streets of Rage بروید.

Crazy Taxi Classic

بازی Crazy Taxi Classic

امتیاز: ۴٫۱

قیمت: رایگان

در بازی Crazy Taxi که یکی از موفق‌ترین بازی‌های رانندگی تمام دوران به‌حساب می‌آید، باید تمام وقتتان را صرف جمع‌آوری کرایه‌ها و رساندن مسافران به مقصد کنید و سودهای کلانی به دست آورید؛ اما نکته اینجا است که با رانندگی معقولانه به این پاداش‌ها دست نخواهید یافت.

اگر تجربه‌ی بازی تاکسی دیوانه را دوست دارید، بازی‌های Crazy Taxi City Rush و Crazy Taxi Tycoon نیز از سگا برای موبایل در دسترس قرار دارند.

Comix Zone Classic

بازی Comix Zone Classic

امتیاز: ۴٫۳

قیمت: رایگان

Comix Zone Classic تاحدودی با دیگر بازی‌های اکشن تفاوت دارد و درون داستانی مصور اتفاق می‌افتد. خودتان را در نقش Sketch Turner می‌بینید که در یکی از کتاب‌های مصورش گیر افتاده است و به‌زودی با دشمنانش مواجه خواهد شد.

می‌توانید اقلام را جمع‌آوری کرده و برای شکست دشمنان و عبور از چالش‌های پیش رو از آن‌ها استفاده کنید. درنهایت تنها با شکست‌دادن مورتوس شرور، اسکچ و موش خانگی‌اش، Roadkill، قادر به خروج از فضای کتاب خواهند بود.

Super Monkey Ball

بازی Super Monkey Ball

امتیاز در اپ‌استور: ۴٫۴

قیمت: رایگان

در بازی Super Monkey Ball، میمونی را که درون یک توپ قرار دارد، در مسیر‌های پرپیچ‌وخم هدایت می‌کنید و قبل از تمام‌شدن زمان، باید موزها را نیز جمع‌آوری کنید. این بازی برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۱ و با عنوان Monkey Ball و حدوداً ۹ سال بعد برای گوشی‌های هوشمند منتشر شد.

چهار بازی کوچک نیز همراه Super Monkey Ball ارائه می‌شوند تا تنوع و تجربه‌ی بهتری را برای بازیکنان فراهم کنند. بازی مذکور، در عین سادگی، بسیار سرگرم‌کننده است.

The Revenge of Shinobi Classic

بازی The Revenge of Shinobi Classic

امتیاز در پلی‌استور: ۴٫۲

قیمت: رایگان

نئو زید استادتان را به قتل رسانده و همسرتان را به اسارت گرفته است. حالا در جایگاه شخصی به نام جو موساشی، باید از این سازمان جنایتکار انتقام بگیرید و با سفر به سراسر جهان، عدالت را برقرار کنید.

The Revenge of Shinobi سال ۱۹۸۹ برای کنسول مگا درایو عرضه شده است و از دید بسیاری از طرفداران به‌عنوان بهترین سری شناخته می‌شود. این بازی مجهز به تکنیک‌های ویژه‌ای موسوم‌به حرکات نینجوتسو است که در هر سطح می‌توان چهاربار از آن‌ها استفاده کرد. علاوه‌براین، جو موساشی می‌تواند برای شکست دشمنان از شوریکن نیز استفاده کند.

Golden Axe Classic

بازی Golden Axe

امتیاز در پلی‌استور: ۴٫۴

قیمت: رایگان

Golden Axe یکی از موفق‌ترین بازی‌های سگا، دارای سه شخصیت است که هرکدام نقاط قوت، حرکات، سلاح‌ها و جادوی منحصربه‌فردی دارند. در دنیایی فانتزی به‌ سبک قرون وسطایی، با تبر و شمشیر و سلاح‌های جادوییتان، همه‌ی دشمنان سرزمین یوریا را شکست دهید و بر دیکتاتور بزرگ غلبه کنید.

بازی Golden Axe بهترین نتایج را در حالت چندنفره ارائه می‌دهد؛ بااین‌حال، این قابلیت هنوز به نسخه‌ی گوشی اضافه نشده است.

Altered Beast Classic

بازی Altered Beast

امتیاز در پلی‌استور:‌ ۴٫۰

قیمت:‌ رایگان

Altered Beast Classic با بازی در نقش هیولایی که توانایی تبدیل‌شدن به شکارچیان قاتل را دارد، بازیکن را به دنیایی از وحشت وارد می‌کند. هدف اصلیتان در بازی این است که برای نجات آتنا، دختر زئوس قلمرو هادس مقابله کنید. همان‌طور که انبوهی از شیاطین و ارتش‌های مرده را شکست می‌دهید، اعماق جهنم را کاوش می‌کنید و در حین حرکت به اژدها، گرگ، خرس و ببر تبدیل می‌شوید.

بازی Altered Beast کوتاه نیست و از این جهت، ممکن است برای برخی افراد حوصله‌سربر باشد. بااین‌همه، کدهای تقلب از آن زمان تاکنون دست نخورده باقی مانده‌اند و این باعث می‌شود سفر بازیکن تا حدودی کوتاه‌تر شود.

Space Harrier II

بازی Space Harrier II

امتیاز در پلی‌استور: نامشخص

قیمت: رایگان

Space Harrier II دارای میدانی به سبک صفحه‌ی شطرنج است که شخصیت اصلی بازی در آن می‌دود یا پرواز می‌کند. همین‌طور که زمین بازی به سمت جلو حرکت می‌کند، دشمنان از پشت و اطراف برای حمله به شخصیت از راه می‌رسند و این در حالی است که هرضربه از سوی دشمن یا برخورد با اشیاء باعث می‌شود بازیکن جان خود را از دست بدهد.

دیدگاه سوم شخص در بازی یادشده باتوجه‌به حضور دشمنان از چپ و راست، ممکن است کمی نگران‌کننده باشد، اما سرعت شخصیت اصلی به‌اندازه‌ی کافی خوب است و با کمی تمرکز، می‌توان دوازده مرحله را به‌پایان رساند و به‌سراغ باس فایت نهایی رفت.

Kid Chameleon Classic

بازی Kid Chameleon

امتیاز در پلی‌استور: نامشخص

قیمت: رایگان

بازی Kid Chameleon محصول سال ۱۹۹۲ و دارای بیش از ۱۰۰ مرحله‌ با مناطق مخفی برای کاوش است. این بازی کلاسیک، درمقایسه‌با موارد قبل، تاحدودی به فراموشی سپرده شده است، اما اگر قصد تجربه‌ی بهترین بازی های سگا در گوشی هوشمند را دارید، قطعاً ارزش امتحان‌کردن را دارد.

با قدرت‌های خارق‌العاده‌ و ماسک‌های جادویی، قدرت تبدیل‌شدن به جنگجویی غیرقابل توقف و ابرقهرمانی بلند پرواز را به بازیکن می‌دهند. در طول بازی، همچنین می‌توانید به شوالیه‌ای قرون وسطایی، دیوانه‌ی تبردار یا اگر به دویدن علاقه دارید، به طوفان تبدیل شوید.

جمع‌بندی

بااینکه ما در این مقاله تنها به ۱۰ تا از بازی‌های مجموعه‌ی Sega Forever اشاره کردیم، اگر به این بازی‌ها و سبک کلاسیک علاقه‌مند باشید، برای مدتی سرگرم خواهید شد. اگر هم ترجیح می‌دهید بازی‌های جدیدتر را تجربه کنید، حتماً بازی مدنظرتان را در مقاله‌ی بهترین بازی های رایگان و پولی اندروید خواهید یافت.

به عقیده‌ی شما بهترین بازی سگا در این فهرست کدام است؟ آیا تجربه‌ی انجام این بازی‌ های نوستالژی را داشته‌اید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات