بهترین بازی های استراتژیک اندروید

شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
مطالعه 12 دقیقه
کاور بازی‌های استراتژیک
ما در این مقاله محبوب‌ترین بازی‌های استراتژیک اندرویدی در سال ۲۰۲۳ را که بیشترین آمار دانلود را داشته‌اند، بررسی و معرفی کرده‌ایم!
تبلیغات

بازی‌های استراتژیک از محبوب‌ترین و چالش‌برانگیزترین ژانرهای اندروید هستند که نیاز به برنامه‌ریزی دقیق، تفکر سریع و تصمیم‌های هوشمندانه برای رسیدن به پیروزی دارند. در این مقاله، ما قصد داریم برخی از بهترین بازی‌های استراتژیک اندروید را برای بازی در سال ۲۰۲۳ بر اساس گیم‌پلی، گرافیک، ویژگی‌ها و نظرات کاربران در فروشگاه پلی‌استور مورد بررسی قرار دهیم، پس در ادامه با زومیت همراه باشید.

بهترین بازی‌های استراتژیک اندروید

Clash of Clans

clash-of-clans

بازی Clash of Clans بازی آنلاین و استراتژیکی است که در آن شما باید دهکده خود را بسازید، قبیله خود را تشکیل دهید و با دیگر بازیکنان جنگیده یا همکاری کنید. شما می‌توانید از جادوگران، بربرها، اژدها و سایر نیروهای منحصر به فرد استفاده کرده تا دشمنان خود را شکست دهید و غنایم بیشتری بدست آورید. این بازی در سال ۲۰۱۲ توسط شرکت Supercell منتشر شد و هم اکنون یکی از محبوب‌ترین بازی‌های اندروید و IOS است.

برای ورود به این بازی شما نیازمند اتصال همیشگی اینترنت هستید که طبق سیاست‌های اخیر شرکت سازنده، دسترسی کاربران ایرانی به این بازی مسدود شده و برای ورود به آن، باید از ابزارهای تغییر آی‌پی استفاده کنید. همچنین اگر به بازی‌های آنلاین علاقه‌ای ندارید، شاید بد نباشد سری هم به مقاله بهترین بازی‌های آفلاین اندروید بزنید!

The Battle of Polytopia

battle-of-polytopia

اگر به دنبال بازی استراتژیکی هستید که آسان و چالش‌برانگیز باشد و ارزش بازی مجدد زیادی داشته باشد، ممکن است بخواهید نبرد پولی‌توپیا را امتحان کنید. در این بازی شما یکی از ۱۸ قبیله موجود در بازی را کنترل می‌کنید، جهان را کاوش و شهرها را بنا می‌کنید، فناوری‌ها را توسعه می‌دهید و علیه قبایل دیگر می‌جنگید تا بر سرزمین افسانه‌ای پولی‌توپیا حکومت کنید.

همانطور که گفتیم، این بازی ۱۸ قبيله مختلف برای انتخاب دارد که هر کدام دارای طبيعت، فرهنگ و تجربه بازی منحصر‌به‌فرد خود هستند. بعضی از قبيله‌ها با يک فناوری يا واحد خاصی کار خود را شروع می‌كنند، در حالی كه بعضی ديگر زمين يا منابع منحصر‌به‌فردی دارند. به عنوان مثال، قبیله اوماجی با فناوری سوارکاری شروع می‌کند که به آن‌ها اجازه می‌دهد روی زمین‌های بیابانی سریع‌تر حرکت کنند در حالی که قبیله کیکو با فناوری ماهیگیری شروع می‌کند که به آن‌ها جمعیت و منابع اضافی از مناطق آبی می‌دهد. شما همچنین می‌توانید با پرداخت پول واقعی یا تکمیل برخی دستاوردها قبایل بیشتری را باز کنید.

این بازی از ۲ حالت تک‌نفره و چندنفره پشتیبانی می‌کند. شما همچنین می‌توانید به‌صورت آفلاین عليه حريفان هوش مصنوعی يا آنلاين عليه بازيكنان از سراسر جهان بازی كنيد.

Command & Conquer: Rivals

command-and-conquer

بازی موبایلی Command & Conquer: Rivals بازی استراتژیکی است که در آن شما می‌توانید ارتش خود را سفارشی کرده و با حریفان خود در جنگ تیبریوم رقابت کنید. شما می‌توانید برای دو جناح Global Defense Initiative یا Brotherhood of Nod بجنگید و با دوستان خود در اتحادها همکاری کنید. شما همچنین می‌توانید از توانایی‌های منحصر‌به‌فرد فرمانده خود استفاده و سلاح‌ها و وسایل نقلیه‌ای را که برای پیروزی لازم دارید، آزاد کنید.

بازی Command & Conquer: Rivals در سال ۲۰۱۸ توسط شرکت بازی‌سازی معروف ELECTRONIC ARTS منتشر شد و هم‌اکنون برای دستگاه‌های اندروید و iOS قابل دسترس است که شما می‌توانید نسخه اندرویدی آن را از لینک زیر دانلود کنید. این بازی همچنین دارای خریدهای درون‌برنامه‌ای بوده و نیاز دائم به اتصال اینترنت دارد.

The Lord of the Rings: Rise to War

lord-of-the-rings-rise-to-war

اگر از طرفداران ارباب حلقه‌ها هستید، این بازی مخصوص شماست. The Lord of the Rings: Rise to War بازی جنگی دارای سبک استراتژیک است که به شما امکان می‌دهد ارتش خود را بسازید و قلمرو خود را در تعقیب حلقه گسترش دهید. شما می‌توانید انتخاب کنید که در کنار خیر یا شر قرار بگیرید و به سایر بازیکنان در Fellowships یا Warbands بپیوندید. شما همچنین می‌توانید با قهرمانان ماجراجویی مانند آراگورن، گندالف، فرودو و بسیاری دیگر روبرو شوید که برای دهه‌ها طرفداران را شیفته خود کرده‌اند.

بازی دارای نمایشی سه بعدی و واقع‌گرایانه از سرزمین میانه و شخصیت های آن است که با الف‌ها، کوتوله‌ها، هابیت‌ها، اورک‌ها و غیره کامل می‌شود. شما می‌توانید نقشه کامل و دقیقی را که حاوی میلیون‌ها مکان غنی از منابع است، کاوش کرده تا آن‌ها را تسخیر و اشغال کنید. همچنین می‌توانید از آیتم‌های مخصوص برای تقویت ارتش خود استفاده و بر دشمنان خود برتری پیدا کنید.

این بازی توسط NetEase Games، ارائه‌دهنده پیشرو جهانی بازی‌های آنلاین، ساخته شده که عناوین محبوب بسیاری مانند Fantasy Westward Journey، Onmyoji، Knives Out و غیره را ساخته است. این بازی به طور رسمی در ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۱ در سراسر جهان منتشر شد و برای دانلود در اپ استور، گوگل‌پلی استور و گلکسی استور در دسترس است.

Motorsport Manager

motorsport-manager

عنوان Motorsport Manager Mobile مجموعه‌ای از بازی‌های مسابقه‌ای و شبیه‌سازی‌شده محسوب می‌شود که توسط Playsport Games ساخته شده است. این بازی‌ها برای دستگاه‌های iOS و اندروید در دسترس هستند و به بازیکنان این امکان را می‌دهند که تیم‌های اتومبیلرانی خود را ایجاد و مدیریت کنند، از استخدام رانندگان و کارکنان گرفته تا توسعه ماشین‌ها و استراتژی‌ها و رقابت در مسابقات قهرمانی مختلف در سراسر جهان.

بازی Motorsport Manager Mobile، بازی لذت‌بخشی برای طرفداران سبک استراتژی است. مسابقات چالش‌برانگیز، با ارزش و سرگرم‌کننده هستند. این مسابقات با تنوع زیاد، تجربه‌ای واقع‌بینانه از راه‌اندازی یک تیم موتوراسپرت را ارائه می‌دهند. بازی‌ها همچنین به طور مرتب با محتوای جدید و پیشرفت‌های توسعه‌دهندگان بروزرسانی می‌شوند. اگر در پی عنوانی هستید که مهارت‌های شما را به عنوان یک مدیر، استراتژیست و رهبر آزمایش کند، به دنبال چیزی غیر از Motorsport Manager Mobile نباشید. بازی‌های ورزشی همیشه طرفداران خاص خود را داشته‌اند، از این رو اگر شما هم یکی از آن‌ها هستید شاید بهتر باشد مقاله بهترین بازی‌های فوتبالی آنلاین را هم مطالعه کنید.

Pocket City

pocket-city

اگر به دنبال بازی موبایلی هستید که به شما امکان می‌دهد شهر خود را از ابتدا بسازید، اقتصاد و محیط آن را مدیریت و آن را به صورت سه بعدی کاوش کنید، Pocket City عنوانی است که حس کنجکاوی و ماجراجویانه شما را زنده‌تر خواهد کرد. این بازی توسط Codebrew Games، یک استودیوی مستقل مستقر در کانادا ساخته شده است.

در بازی Pocket City شما نقش شهردار جدیدی در یک شهر نوپا را بازی می‌کنید. هدف شما ایجاد مناطق مسکونی، تجاری و صنعتی، ساختن پارک‌ها و مکان‌های تفریحی، پاسخگویی به جنایات و بلایا و تماشای رشد کردن شهرتان است. همچنین می‌توانید با تکمیل درخواست‌ها و باز کردن قفل ساختمان‌های ویژه جدید برای کارهای خود، سطح خود را بالا برده و در عوض جوایزی کسب کنید. قفل تمام ساختمان‌ها از طریق انجام دادن مراحل بازی باز می‌شود و هیچ خرید درون‌برنامه‌ای در آن وجود ندارد.

.Plague Inc

plague-inc

بازی Plague Inc بازی متفاوتی است که شما را برای ایجاد و انتشار یک بیماری کشنده در سراسر جهان به چالش می‌کشد. این بازی ترکیبی منحصربه‌فرد از استراتژی بالا و شبیه‌سازی وحشتناک و واقعی با بیش از ۱۲ نوع بیماری مختلف و صدها ویژگی برای تکامل است. شما می‌توانید به عنوان یک باکتری، ویروس، قارچ، انگل، پریون، نانو ویروس، سلاح زیستی، کرم نوراکس، ویروس نکروآ، آنفولانزای سیمیان، طاعون سایه یا کرونا باعث به وجود آمدن پاندمی جهانی شوید.

این بازی به دلیل گیم‌پلی نوآورانه و توانایی آن در تعامل با مردم در موضوعات سلامت عمومی مورد تحسین قرار گرفته است. این بازی همچنین دارای حالتی جدید به نام Plague Inc: The Cure است که در آن باید با اجرای اقداماتی مانند ردیابی بیماری، ساخت واکسن و موارد دیگر، یک طاعون مرگبار جهانی را متوقف کنید.

Clash Royale

clash-royale

کلش رویال بازی موبایلی محبوبی است که توسط سوپرسل، سازنده بازی کلش آو کلنز ساخته شده که در ابتدای لیست آن را معرفی کردیم. این بازی چندنفره دارای شخصیت‌های متعددی از بازی کلش آف کلنز و شخصیت‌های جدیدی است که به طور اختصاصی در آن معرفی شده‌اند. در کلش رویال می‌توانید بیش از ۱۰۰ کارت را جمع‌آوری کرده و ارتقا دهید، عرشه نبرد خود را بسازید و با بازیکنان سراسر جهان در مسابقات سریع و استراتژیک به رقابت بپردازید.

یادگیری بازی آسان است اما تسلط بر آن سخت بوده. گیم پلی اصلی بسیار ساده است: شما دو برج و یک برج پادشاه در زمین خود دارید و حریف شما نیز همین‌ها را در سمت خود دارد. شما یک دست کارت شامل ۴ نیرو دارید که می‌توانید از آن‌ها برای استقرار نیروها، جادوها یا ساختمان‌ها در میدان جنگ استفاده کنید. هر کارت مقدار مشخصی اکسیر نیاز دارد که به مرور زمان بازسازی می‌شود. هدف بازی این است که برج های حریف و برج پادشاه را قبل از اینکه برج شما را نابود کنند، نابود کنید.

Star Trek: Fleet Command

star-trek

اگر از طرفداران Star Trek هستید و عاشق بازی های استراتژیک، بهتر است بازی Star Trek Fleet Command را امتحان کنید. این بازی موبایلی به شما امکان می‌دهد کهکشان را کشف کنید، ناوگان خود را بسازید و در نبردهای حماسی شرکت کنید. Star Trek Fleet Command یک بازی 4X است، به این معنی که شما می‌توانید در دنیای Star Trek کاوش کنید، آن را گسترش دهید، از آن بهره‌برداری کنید و یا آن را از بین ببرید. همچنین می‌توانید شخصیت‌های نمادین این فرنچایز، مانند James T. Kirk، Spock، Nero و غیره را نیز به خدمت بگیرید.

شما می‌توانید یکی از سه جناح اصلی یعنی فدراسیون، امپراتوری کلینگون یا امپراتوری ستاره رومولان را برای بازی انتخاب کنید که هر گروه داستان، مأموریت‌ها، سفینه‌ها و افسران خود را دارد. همچنین می‌توانید با بازیکنان دیگر متحد شوید و برای منابع، قلمرو و پیروزی همکاری یا رقابت کنید. بازی استراتژیک Star Trek دارای نسخه‌ای برای کامپیوترهای شخصی نیز بوده که به راحتی می‌توانید داده‌های خود را در گوشی و کامپیوترتان همگام‌سازی کنید.

Civilization VI

civilization

بازی Civilization VI عنوان استراتژیک جذابی است که در آن شما می‌توانید امپراتوری خود از عصر حجر تا دوران مدرن را تأسیس کنید. در این بازی پس از انتخاب از بین رهبران و تمدن‌های مختلف که هر کدام توانایی‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند می‌توانید در حالت‌های مختلف با دیگر بازیکنان به رقابت یا همکاری بپردازید. همچنین می‌توانید با شخصی‌سازی‌های مختلف چالش‌های جدیدی را به تجربه خود در بازی اضافه کنید.

در Civilization VI شما قابلیت ذخیره داده‌های خود در یک دستگاه و ادامه دادن بازی در دستگاه دیگر را خواهید داشت زیرا از آن جایی که این بازی از قابلیت ذخیره چند پلتفرمی پشتیبانی می‌کند، دیگر نگران از دست دادن داده‌های خود و شروع دوباره بازی نخواهید بود.

Bad North

bad north

اگر به دنیای وایکینگ‌ها علاقه دارید بازی Bad North آمده تا مهارت‌های شما را در دفاع از جزیره خود در برابر مهاجمان وایکینگ به چالش بکشد. از جمله چیزهایی که در این بازی باید به آن توجه کنید استفاده از شکل منحصر به فرد هر جزیره به نفع خودتان است تا امنیت ساکنان خود را تامین کنید.

درست مانند دیگر بازی‌ها شما می‌توانید نیروهای خود را ارتقا دهید و با پیشرفت در بازی قفل بسیاری از آیتم‌ها را به راحتی باز کرده و از آن‌ها برای بالا بردن لول خود در بازی بهره ببرید.

Total War: Medieval II

total-war

بازی Total War: Medieval II مخصوص کسانی است که دوست دارند اتفاقات و جنگ‌های تاریخی را در قالب یک بازی استراتژیک تجربه کنند. شما در این بازی می‌توانید دوران قرون وسطی را در اروپا، خاورمیانه یا حتی آفریقا تجربه کنید و از میان ۲۱ جناح مختلف که هر کدام واحدها، ساختمان‌ها، فرهنگ‌ها و مذهب‌های منحصر به فرد خود را دارند یکی را انتخاب و با سفارشی‌سازی آن، ارتش خود را در نبردهای حماسی رهبری کنید.

این بازی علاوه بر بهره‌مندی از گرافیک خیره‌کننده، دارای ویژگی‌های دیگری فراتر از فقط جنگیدن نیز است. شما می‌توانید با بازیکنان مختلف از سراسر جهان متحد شوید، تجارت کنید یا به مقابله با حوادثی مانند جنگ‌های صلیبی و حمله مغول‌ها بپردازید. همچنین می‌توانید نقشه موجود در بازی را کاوش کرده و سرزمین‌ها، منابع و شگفتی‌های جدید آن را کشف کنید.

XCOM 2

xcom-2

بازی XCOM 2 ابتدا در سال ۲۰۱۶ برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها منتشر شد اما در سال ۲۰۲۰ به عنوان یک بازی AAA راه خود را به گوشی‌های موبایل نیز باز کرد. از همان ابتدا صحبت‌هایی در مورد بهینه شدن این بازی برای گوشی‌های لمسی شده بود که نشان از عملکرد بالا و بازخورد مناسب آن دارد.

شما در این بازی مسئول یک جنبش مقاومت در برابر رژیمی بیگانه هستید که زمین را فتح کرده است. شما باید سربازان خود را استخدام کنید، آن‌ها را آموزش داده و تجهیز کنید، در مورد فناوری‌های جدید تحقیق کرده و مأموریت‌هایی جسورانه را در سرتاسر جهان رهبری کنید تا به دشمنان خود ضربه زده و بشریت را نجات دهید. شما می‌توانید بازی‌های اکشن دیگری را در مقاله بهترین بازی‌های تفنگی اندروید نیز پیدا کنید.

Crying Suns

crying-suns

بازی Crying Suns عنوانی علمی تخیلی بوده و داستان آن به کهکشان‌ها و مکان‌هایی بسیار دورتر از کره زمین مربوط می‌شود.

یکی از نقاط قوت این بازی و شاید چیزی که کاربران را برای دانلود آن قلقلک دهد، وجود قدرت انتخاب و تأثیر آن بر ادامه و گیم پلی بازی است. شما همچنین می‌توانید از سلاح‌ها، سفینه‌ها و سایر امکانات بازی برای گشت و گذار در کهکشان استفاده کنید که ممکن است ساعت‌ها شما را به خود مشغول کند.

Hoplite

hoplite

بازی چالش‌برانگیز و اعتیادآور Hoplite داستان عمیقی را پشت خانه‌های پیکسلی خود پنهان کرده است. شما در این بازی یک جنگجوی یونانی را کنترل می‌کنید که باید برای یافتن شیء ارزشمندی در دنیای اموات فرود بیاید. در طول مسیر با دشمنان مختلفی از جمله جادوگران و کمانداران مواجه خواهید شد که سعی می‌کنند شما را متوقف کنند. همچنین مکان‌هایی نیز وجود دارد که در آنجا می‌توانید به درگاه خدایان دعا کرده و توانایی‌های خود را ارتقا دهید.

بازی کمی سخت و در عین حال منصفانه طراحی شده است. شما باید قبل از هر اقدامی به خوبی فکر کنید، زیرا اگر بمیرید بازی از اول شروع می‌شود. این قابلیت شاید برای برخی کاربران گزینه خوبی به نظر نرسد اما فاکتوری است که می‌تواند دقت و هیجان شما را در طول بازی افزایش دهد.

امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید. اگر بازی استراتژیک و پرطرفدار دیگری میشناسید، حتماً آن را در کامنت‌ها به ما معرفی کنید.

سوالات متداول زومیت

  • محبوب‌ترین بازی استراتژیک در اندروید کدام است؟

    با توجه به نظرات کاربران در فروشگاه گوگل پلی استور، محبوب‌ترین عنوان‌ها مربوط به شرکت سوپرسل و بازی‌های آن یعنی Clash of Clans و Clash Royale می‌شوند.

  • بازی‌های استراتژیک چه فرقی با بازی‌های معمولی می‌کنند؟

    بازی‌های استراتژیک فرد را ملزم به تصمیم‌گیری و تفکر دقیق می‌کنند و در بیشتر مواقع تعداد زیادی کاراکتر را شامل می‌شوند و روند پیش‌روی آن‌ها نسبت به بازی‌های دیگر کاملا متفاوت است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات