بهترین بازی های قدیمی گوشی اندروید ؛ ۲۰ بازی جذاب و نوستالژی

یک‌شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
مطالعه 14 دقیقه
شخصی درحال بازی انگری برد
از پرنده‌ی خشمگین تا کندی‌کراش و تاکسی دیوانه؛ در مقاله‌ی پیش رو، با بهترین بازی های قدیمی اندروید آشنا می‌شویم.
تبلیغات

از انتشار اولین بازی اندروید چیزی حدود ۱۳ سال می‌گذرد و تا امروز، صنعت بازی‌های موبایل رشد بسیار چشمگیری داشته است؛ بااین‌حال، برخی از بازی‌های قدیمی، به دلایلی نظیر گیم‌پلی هیجان‌انگیز و گرافیک کاربرپسند، هنوز هم جایگاه ویژه‌ای در قلب بازیکنان قدیمی و جدید دارند.

در این مقاله قصد داریم فهرستی از بهترین بازی‌ های رایگان و پولی اندروید از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ را معرفی کنیم. بازی‌های موجود در این فهرست، نه‌تنها در زمان خود بهترین بوده‌اند که با گذشت سال‌ها، کماکان محبوبیت قابل توجهی در میان طرفداران بازی‌های اندرویدی دارند.

Angry Birds

بازی Angry Birds 2

امتیاز: ۴٫۲

قیمت: رایگان

سبک: پازل

سال انتشار: ۲۰۱۱

اولین نسخه از بازی جذاب Angry Birds یا پرنده‌ی خشمگین، اولین‌بار در سال ۲۰۱۰ به گوشی‌های اندروید راه پیدا کرد. موفقیت و محبوبیت این بازی، بیش از هر چیزی، به‌دلیل گیم‌پلی اعتیادآورش بود و هنوز به‌عنوان یکی از موفقیت‌های بزرگ سال ۲۰۱۰ از آن یاد می‌شود. همین محبوبیت باعث شد که بعدها برای کامپیوترها و کنسول‌های شخصی نیز ارائه شود.

در بازی پرندگان خشمگین، بازیکن دسته‌ای از پرندگان را کنترل می‌کند تا بتوانند تخم‌های خود را از دست خوک‌های سبزرنگ نجات دهند. نسخه‌ی دوم بازی یعنی Angry Birds 2 در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و اگر سری به گوگل‌پلی بزنید، با چندین نسخه‌ی متفاوت از این بازی مواجه خواهید شد.

Fruit Ninja

بازی Fruit Ninja

امتیاز: ۴٫۵

قیمت: رایگان

سبک: آرکید

سال انتشار: ۲۰۱۱

بازی Fruit Ninja نیز در سال ۲۰۱۰ منتشر و در طول سال‌ها به یکی از بازی‌های محبوب و موفق برای گوشی‌های هوشمند از جمله اندروید تبدیل شد. بازی ساده، سرگرم‌کننده و اعتیادآوری که گیم‌پلی پرهیجانی دارد و با چندحالت مختلف و چالش‌های روزانه همراه است.

در Fruit Ninja، بازیکن میوه‌ها را با استفاده‌ از تیغه، برش می‌دهد و در ازای هر برش امتیاز دریافت می‌کند. در این میان، بمب‌ها نیز در کنار میوه‌ها روی صفحه ظاهر می‌شوند و برش هرکدام، بازی را به پایان می‌رساند.

Jetpack Joyride

بازی Jetpack Joyride

امتیاز:‌ ۴٫۶

قیمت: رایگان

سبک: آرکید

سال انتشار: ۲۰۱۱

سازندگان فروت نینجا حدوداً یک‌ سال بعد، بازی دونده‌ی Jetpack Joyride را روانه‌ی گوشی‌های موبایل و سپس کنسول‌های بازی کردند. بازی مذکور، در آن زمان یکی از بهترین بازی‌های Endless Runner محسوب می‌شد.

در بازی Jetpack Joyride، بازیکن نقش شخصیتی به اسم بری را ایفا می‌کند که با‌ استفاده‌ از جت‌پک به ماجراجویی در مجموعه‌ای علمی می‌پردازد. هدف اصلی در بازی مذکور، عبور از موانع و کسب امتیاز بیشتر است.

Candy Crush Saga

محیط بازی Candy Crush

امتیاز: ۴٫۶

قیمت: رایگان

سبک: پازل

سال انتشار:‌ ۲۰۱۲

اگر بخواهیم بهترین بازی‌های پازلی را تعیین کنیم، قطعاً Candy Crush با فضای خوشمزه و آب‌نباتی‌اش یکی از آن‌ها خواهد بود. این بازی بیش از ۷۰۰۰ مرحله دارد و با عبور از هر مرحله، سطح جدید و دشوارتری در انتظارتان خواهد بود.

در کندی کراش، باید با جابه‌جایی آبنبات‌های رنگی، حداقل سه آبنبات مشابه را کنار یکدیگر قرار دهید و مرحله را تکمیل کنید. اگر این تعداد به چهار یا بیشتر برسد، آبنبات‌های منحصربه‌فردی به‌عنوان قدرت‌دهنده ایجاد می‌شوند. کندی کراش را می‌توان به‌صورت آفلاین و آنلاین بازی کرد.

FINAL FANTASY III

بازی FINAL FANTASY III

امتیاز: ۴٫۵

قیمت: ۱۴٫۹۹ دلار

سبک: نقش‌آفرینی

سال انتشار: ۲۰۱۲

بازی FINAL FANTASY III یکی از اولین بازی‌هایی بود که از کنسول‌های بازی به گوشی‌های اندروید راه یافت. نسخه‌ی اصلی بازی در سال ۱۹۹۰ در ژاپن منتشر شده بود و سال‌های بعد نسخه‌ی بازسازی‌شده برای پلتفرم‌های دیگر در دسترس قرار گرفت.

وقتی تاریکی تمام زمین را احاطه می‌کند، کریستال به گروهی از جوانان قدرت می‌بخشد و آن‌ها را متحد می‌کند تا برای نجات جهان، در مسیری هیجان‌انگیز قدم بردارند. بازی علاوه‌بر اینکه دارای سیستم تغییر شغل است، به شخصیت‌ها اجازه می‌دهد که موجودات قدرتمندی مانند شیوا و باهاموت را احضار کنند.

Subway Surfers

بازی Subway Surfers

امتیاز: ۴٫۶

قیمت: رایگان

سبک: دونده بی‌پایان

سال انتشار: ۲۰۱۲

Subway Surfers یکی از پرطرفدارترین بازی‌های تعقیب و گریز از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹ بود و در اواخر این دهه، میزان دانلودهای آن از مرز دو میلیارد عبور کرد.

در بازی یادشده که بهترین بازی نوستالژی اندروید است، باید از دست بازرس و سگش فرار کنید و در حین دویدن، سکه‌های طلا و آیتم‌های دیگر را برای کسب امتیازات بیشتر به دست آورید. تا زمانی‌ که شخصیت به مانعی برخورد نکند و گرفتار بازرس نشود، بازی ادامه پیدا خواهد کرد.

Cut the Rope

بازی Cut the Rope

امتیاز: ۴٫۵

قیمت: رایگان

سبک: پازل

سال انتشار: ۲۰۱۲

Cut the Rope اولین بازی از مجموعه بازی‌های Cut the Rope و یکی از بهترین بازی‌های پازل مبتنی‌بر فیزیک است که بیشتر مورد استقبال کودکان قرار می‌گیرد.

در بازی Cut the Rope، هدف اصلی این است که در حین جمع‌آوری ستاره‌ها، طناب‌ها را برش دهید و شیرینی‌ها را به موجود سبزرنگ و گرسنه‌ای به اسم Om Nom برسانید. انیمیشنی نیز با همین نام در همان‌ سال‌ها ساخته شده است که داستان زندگی Om Nom را روایت می‌کند.

Real Racing 3

بازی Real Racing 3

امتیاز: ۴٫۷

قیمت: رایگان

سبک: ریسینگ

سال انتشار: ۲۰۱۳

Real Racing 3 در سال ۲۰۱۳ برای گوشی‌های اندروید و iOS منتشر شد و در آن زمان یکی از بهترین تجربه‌های گرافیکی را داشت. در این بازی مسابقه‌ای می‌توانید با بیش‌ از ۱۰۰ خودرو از شرکت‌های معروف رانندگی کنید.

Real Racing 3 دنباله‌ای از مجموعه بازی‌های Real Racing است که در ابتدا تنها برای آیفون و آیپد در دسترس بودند.

Clash of Clans

بازی Clash of Clans

امتیاز: ۴٫۵

قیمت: رایگان

سبک: استراتژیک

سال انتشار: ۲۰۱۲

Clash of Clans بازی چندنفره‌ی آنلاین و منحصربه‌فردی بود که با گیم‌پلی سرگرم‌کننده و اعتیادآور، توانست به یکی از بهترین بازی‌های اندرویدی تبدیل شود. این بازی از زمان انتشار، به‌طور منظم به‌روزرسانی‌های زیادی دریافت کرده است و به‌نظر نمی‌رسد که سازندگان به این زودی‌ها روند مذکور را متوقف کنند.

در محیط بازی، هر بازیکن با استفاده از منابع موجود، به‌مرور دهکده‌اش را رونق می‌بخشد و نیروها را آموزش می‌دهد تا با حمله به دهکده‌های دیگر، منابع بیشتری به دست آورد. پایگاه بازیکنان کلش آف کلنز پس از گذشت سال‌ها به‌طور طبیعی کوچک‌تر شده است و احتمالاً پس از ورود به بازی، بیشتر با بازیکن‌های قدیمی مواجه خواهید شد.

Plants vs Zombies™ 2

بازی Plants vs Zombies™ 2

امتیاز: ۴٫۴

قیمت: استراتژیک، پازل

سال انتشار:‌ ۲۰۱۳

Plants vs. Zombies 2 برخلاف نسخه‌ی اولیه‌‌اش، از سکه‌های رایگان درون‌برنامه‌ای برای افزایش قدرت و استفاده از تواناهای خاص پشتیبانی می‌کند. در این بازی، هدف اصلی بازیکن، نابودی زامبی‌ها و محافظت از باغچه در برابر حملات آن‌ها بااستفاده‌ از گیاهانی است که قدرت‌های خاصی دارند.

Asphalt 8: Airborne

بازی Asphalt 8: Airborne

امتیاز: ۴٫۵

قیمت: رایگان

سبک: ریسینگ

سال انتشار: ۲۰۱۳

Asphalt 8: Airborne دهمین بازی از مجموعه‌بازی‌های مسابقه‌ای آسفالت است و با مجموعه‌ای چشمگیر از وسایل نقلیه‌ی درجه‌یک، تجربه‌ای هیجان‌انگیز را به علاقه‌مندان بازی‌های ماشینی ارائه می‌دهد.

گیم پلی بازی شباهت بسیاری به Asphalt 7: Heat دارد و چهار گزینه‌ی کنترل را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. این بازی را می‌توانید به‌صورت تک‌نفره انجام دهید یا در مسابقه‌های چندنفره، خودتان را به چالش بکشید.

The Cave

بازی The Cave

امتیاز: ۴٫۱

قیمت: ۲٫۹۹ دلار

سبک: پازل، ماجراجویی

سال انتشار: ۲۰۱۳

در بازی The Cave تیمی متشکل از ماجراجویان که هرکدام شخصیت و مهارت‌های خاصی دارند، سفری مرموز به اعماق یک غار را آغاز می‌کنند. هرکدام از بخش‌های غار مثل شهربازی زیرزمینی، قلعه قرون وسطایی و مرکز تحقیقات هسته‌ای شامل معماهایی هستند که باید حل شوند.

Kingdom Rush

بازی Kingdom Rush

امتیاز: ۴٫۷

قیمت: رایگان

سبک: استراتژیک

سال انتشار:‌ ۲۰۱۳

بازی Kingdom Rush در ابتدا به‌عنوان یکی از بازی‌های تحت وب شناخته شد و چند سال بعد گوشی‌های هوشمند نیز از آن بهره‌مند شدند.

در بازی Kingdom Rush ژنرالی که تحت فرمان پادشاهِ قلمرو حماسیِ Linirea خدمت می‌کند، باید از سرزمین در برابر هجوم هیولاهای شیطانی دفاع کند. هر سطح از تعدادی جاده‌ی پیش‌فرض تشکیل شده است که بازیکن می‌تواند با قرار دادن برج‌های دفاعی در اطراف آن، با هیولاهای نزدیک مبارزه کند.

Modern Combat 5: mobile FPS

بازی Modern Combat 5: mobile FPS

امتیاز: ۴٫۶

قیمت: رایگان

سبک: اکشن

سال انتشار: ۲۰۱۴

Modern Combat 5 با گرافیک بالا، تجهیزات و مهارت‌های قابل ارتقا و حالت چندنفره‌ی آنلاین، توانست در سال ۲۰۱۴ به یکی از بهترین بازی‌ های شوتر پرطرفدار اول‌شخص تبدیل شود.

در بازی Modern Combat 5 نیز مانند بسیاری از بازی‌های تیراندازی اول‌شخص، نقش سربازی را بازی می‌کنید که وظیفه‌اش نجات جهان است. در هر مرحله، باید دشمنان را از میان بردارید تا بتوانید سراغ مأموریت‌های بعدی بروید.

Crazy Taxi Classic

بازی Crazy Taxi Classic

امتیاز: ۴٫۲

قیمت: رایگان

سبک: ریسینگ

سال انتشار: ۲۰۱۴

Crazy Taxi نیز در سال ۲۰۱۴ به بازی‌های خاطره‌انگیز سگا پیوست که برای اولین‌بار به گوشی‌های هوشمند راه پیدا کرده‌اند. در این بازی، نقش راننده تاکسی خلاقی را به‌عهده دارید که باید در مدت‌زمانی محدود، مسافران را به‌سرعت به مقصدشان برساند.

The Room Two

بازی The Room Two

امتیاز: ۴٫۹

قیمت: ۱٫۹۹ دلار

سبک: پازل، معمایی

سال انتشار: ۲۰۱۴

بازی The Room Two یک‌ سال پس از بازی اصلی منتشر شد و برخلاف سری اول، شامل اتاق‌های بزرگ‌تر و پازل‌های پیچیده‌تری است. در سال‌های بعد، نسخه‌های بیشتری از این بازی ارائه شد.

بازی The Room Two در هر مرحله، بازیکن را به اتاق‌های مرموزی هدایت می‌کند که هرکدام حاوی معماها و چالش‌های جدیدی هستند. پس از اتمام هر سطح، باید به‌دنبال راه خروج اتاق برای رفتن به اتاق بعدی باشید.

The Walking Dead: Season One

بازی The Walking Dead: Season One

امتیاز: ۴٫۶

قیمت: رایگان

سبک: ماجراجویی

سال انتشار: ۲۰۱۴

The Walking Dead برخلاف بسیاری از بازی‌های ماجراجویی گرافیکی، به‌جای حل معما، بیشتر بر داستان و توسعه‌ی شخصیت‌ها تمرکز دارد و براساس مجموعه‌ کتاب‌های مصوری با همین نام توسعه داده شده است.

داستان بازی در دنیایی پس از شروع آخرالزمان زامبی‌ها در ایالت جورجیا رخ می‌دهد و بازیکن در نقش شخصیتی به نام Lee Everett ظاهر می‌شود تا به‌ دختربچه‌ای برای یافتن خانواده‌اش کمک کند. در طول بازی، تصمیم‌های مهمی را برای حفظ زندگی خود و دیگر بازماندگان می‌گیرید و این تصمیم‌ها تأثیر زیادی بر جریان داستان و روابط شخصیت‌ها خواهد داشت.

Monument Valley

بازی Monument Valley

امتیاز: ۴٫۹

قیمت: پازل، معمایی

سال انتشار: ۲۰۱۴

سبک بصری بازی Monument Valley با الهام از تصاویر جذاب، مجسمه‌های مینیمالیستی سه‌بعدی و بازی‌های مستقلی همچون Windosill طراحی شده است و موسیقی متن بازی، بر جذابیت آن می‌افزاید.

در بازی Monument Valley باید شاهزاده‌ای ساکت به اسم آیدا را از طریق بناهای تاریخی با معماری اسرارآمیز و کشف مسیرهای پنهان هدایت کنید. درحال‌حاضر نسخه‌های دوم و سوم این بازی نیز در دسترس قرار دارد.

Clash Royale

بازی Clash Royale

امتیاز: ۴٫۲

قیمت: رایگان

سبک: استراتژیک

سال انتشار: ۲۰۱۶

چند سال پس از انتشار بازی کلش آف کلنز، سازندگان این بازی Clash Royale را با محوریتی مشابه روانه‌ی گوشی‌های هوشمند کردند. بازی مذکور، یکی از بهترین بازی های استراتژیک چندنفره است که در دنیایی فانتزی انجام می‌شود.

در این بازی نیز باید قبیله‌ای را تشکیل دهید و در جنگ‌های قبیله‌ای برای به دست آوردن پاداش‌های بزرگ، مبارزه کنید.

Need for Speed™ Most Wanted

بازی Need for Speed™ Most Wanted

امتیاز: ۴٫۱

قیمت: رایگان

سبک: ریسینگ

سال انتشار: ۲۰۱۷

اولین نسخه از بازی Need for Speed™ Most Wanted در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و برای دانلود آن از پلی‌استور باید هزینه‌ای ۴٫۹۹ دلاری بپردازید؛ اما این نسخه از بازی که از سال ۲۰۱۷ در دسترس کاربران اندرویدی قرار دارد، به‌صورت رایگان ارائه می‌شود.

در بازی ذکرشده، درحالی‌که با مسابقه‌دهنده‌های خیابانی درگیر می‌شوید، باید همزمان از دست پلیس فرار کنید.

Sonic the Hedgehog Classic

بازی Sonic the Hedgehog Classic

امتیاز: ۴٫۱

قیمت: رایگان

سبک: پلتفرمر

سال انتشار: ۲۰۱۷

Sonic the Hedgehog Classic اولین نسخه از بازی سونیک سگا بود که برای گوشی‌های هوشمند توسعه یافت. اگرچه این بازی هنوز هم در پلی‌استور موجود است، نسخه‌های بهینه‌یافته‌تری از آن منتشر شده‌اند که کیفیت مطلوب‌تری را ارائه می‌دهند. بااین‌حال، اگر دوست دارید خاطره‌بازی کنید، این بازی دقیقاً همان حال‌وهوای سگا را برایتان تداعی خواهد کرد.

This War of Mine

بازی This War of Mine

امتیاز: ۲٫۸

قیمت: ۱۳٫۹۹ دلار

سبک: استراتژیک، ماجراجویی

سال انتشار:‌ ۲۰۱۵

بازی ویدئویی استراتژیک و ماجراجویی This War of Mine که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، بر زندگی افرادی غیرنظامی تمرکز دارد که در شهری محاصره‌شده با جنگ و عواقب آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

در بازی مذکور، نقش گروهی از بازماندگان جنگ را برعهده دارید که در یکی از خرابه‌های شهری محاصره‌شده قرار دارند. هدف اصلی‌تان در طول بازی، مراقبت از این افراد و تأمین نیازهای اساسی آن‌ها است. بدین منظور، باید در شهر به‌دنبال منابع باشید و با موانع و خطراتی مانند نیروهای نظامی و گروه‌های جنگجو مقابله کنید.

در این مقاله سعی کردیم بهترین بازی های نوستالژی اندروید را معرفی کنیم. بهترین بازی قدیمی گوشی از نظر شما کدام است؟ آن را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات