بهترین بازی های قدیمی کامپیوتر

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
مطالعه 26 دقیقه
کاور بهترین بازی‌های قدیمی
برای شناخت بهترین بازی‌های کامپیوتری نوستالژیک که افراد زیاد از سراسر جهان با آن‌ها خاطره دارند، در مقاله پیش‌رو همراه زومیت باشید.
تبلیغات

از اولین روزی که سرگرمی‌هایی تحت‌عنوان بازی‌های کامپیوتری در جهان به‌وجود آمدند، طرفداران زیادی از سراسر دنیا مشغول انجام این بازی‌ها در کنسول‌های بازی یا سیستم‌های کامپیوتری شدند. بازی‌هایی که آن‌قدر موفق بودند که سازندگان سرمایه‌گذاری‌های زیادی روی آن‌ها کردند و تا به امروز مشغول ساخت دنباله‌ها و نسخه‌های جدید همان عناوین قدیمی هستند.

شاید شما هم هر از گاهی دلتان بخواهد به‌یاد گذشته یکی از بازی‌هایی که خاطرات زیادی با آن دارید را دوباره تجربه کنید. با نگاهی به لیست آماده‌شده ما احتمالا حال‌وهوای آن دوران برایتان مرور می‌شود و شاید آن‌ها را به افراد کم سن‌وسالی که اطرافتان قرار دارند پیشنهاد بدهید؛ بنابراین در ادامه با ما همراه باشید تا با بازی‌‌ های خاطره‌انگیز کامپیوتر بیشتر آشنا شوید.

Streets of Rage

بازی شورش در شهر

سال انتشار بازی: ۱۹۹۱

شرکت سازنده: SEGA

قابلیت بازی کردن آنلاین: خیر

نمره متاکرتیک: در دسترس نیست

بازی قدیمی شورش در شهر یکی از معروف‌ترین عنواین نوستالژی است که اگر هر گیمری حتی آن را بازی نکرده باشد، حتما یک‌بار نامش را شنیده است. این بازی ابتدا برای کنسول‌های سگا و سپس پلی استیشن ۱ عرضه شد و به‌دلیل محبوبیت بالا راه خود را به کامپیوترهای شخصی نیز پیدا کرد.

بازی شورش در شهر دارای شخصیت‌های متعددی مانند آدام هانتر بود که هرکدام بیوگرافی خاص خود را داشتند و در کنار موسیقی متن فوق‌العاده بازی، مراحل جذاب آن باتوجه به سالی که عرضه شد، در ذهن همگان به‌عنوان خاطره‌ای قشنگ جا خوش کرده است. در حال حاضر بازی شورش در شهر ۴ که در سال ۲۰۲۰ عرضه شد در پلتفرم استیم به‌عنوان دنباله‌ای از نسخه‌ی کلاسیک، برای خرید و دانلود موجود است.

Tekken 3

بازی تکن ۳

سال انتشار بازی: ۱۹۹۷

شرکت سازنده: Namco

قابلیت بازی کردن آنلاین: خیر

نمره متاکرتیک: ۹۶

مجموعه بازی‌های Tekken شامل مبارزات ۳ بعدی است که هم قابلیت بازی به‌صورت تک‌نفره و چندنفره را داشتند که در ابتدا برای کنسول‌ پلی استیشن منتشر شد و بعدها به‌دلیل استقبال بالای گیمرها، راه خود را به کامپیوترهای شخصی نیز پیدا کرد.

شما در بازی Tekken 3 که مدت زیادی از انتشار آن می‌گذرد، می‌توانید از بین شخصیت‌های مذکر و مونثی که در بازی وجود دارند یکی را انتخاب کرده و با کامپیوتر یا حریف واقعی مبارزه کنید. کلید پیروزی شما در این مبارزات تن به تن، عکس‌العمل سریع و مهارت بالا در استفاده از فنون موجود در بازی است.

Diablo

بازی diablo

سال انتشار بازی: ۱۹۹۷

شرکت سازنده: Blizzard Entertainment

قابلیت بازی کردن آنلاین: خیر

نمره متاکرتیک: ۹۴

سری بازی‌های Diablo که جدیدترین نسخه از آن‌ها در سال ۲۰۲۳ منتشر شده است، داستانی فانتزی در دنیای تاریک را روایت می‌کند که شخصیت‌های آن انسان‌ها، فرشتگان و گونه‌های مختلف شیاطین و هیولاها هستند که در این میان باتوجه به رخدادهای گوناگون، درگیری‌های زیادی بین شخصیت‌ها و گروه‌های بازی اتفاق می‌افتد.

محبوبیت و موفقیت بازی‌های Diablo به حدی زیاد بود که بعدها کتاب‌ها و کمیک‌های زیادی در مورد دنیای آن نوشته شد که طیف وسیعی از جدول زمانی جهان بازی را پوشش می‌دهند.

Starcraft

بازی Starcraft

سال انتشار بازی: ۱۹۹۸

شرکت سازنده: Blizzard Entertainment

قابلیت بازی کردن آنلاین: خیر

نمره متاکرتیک: ۸۸

بازی کامپیوتری Starcraft کار خود را در سال ۱۹۹۸ میلادی و بر اساس داستانی علمی تخیلی آغاز کرد که درست مانند بازی قبلی، زمینه‌ساز ساخت بازی‌های دیگر و نوشتن رمان‌ها و مقالات زیادی شد.

داستان بازی که در آغاز قرن بیست و شش اتفاق می‌افتد، بر مبارزات کهکشانی میان ۴ گونه تمرکز دارد که هرکدام قدرت‌های خاص خود را دارند و در بخش‌های دوردست کهکشان راه شیری زندگی می‌کنند.

System Shock II

بازی سیستم شوک ۲

سال انتشار بازی: ۱۹۹۹

شرکت سازنده: Nightdive Studios

قابلیت بازی کردن آنلاین: خیر

نمره متاکرتیک: ۹۲

System Shock II بازی ترسناک و علمی تخیلی که ترکیبی از عناصر تیراندازی اول‌شخص، نقش‌آفرینی و بقا است. شما در این بازی نقش سربازی را برعهده دارید که در یک کشتی ستاره‌ای آلوده به ویروس ژنتیکی و هوش مصنوعی سرکش از خواب بیدار می‌شود. بازیکن باید با دشمنان مختلف مبارزه کند، مهارت‌ها و سلاح‌های خود را ارتقا دهد و اسرار کشتی را کشف کند.

Star Wars Episode I: Racer

بازی star wars racer

سال انتشار بازی: ۱۹۹۹

شرکت سازنده: LucasArts

قابلیت بازی کردن آنلاین: خیر

نمره متاکرتیک: ۷۰

در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی ۳ نسخه اول فیلم‌های جنگ ستارگان سینماهای جهان را پر از علاقه‌مندان به فیلم‌های فضایی کردند که همین عامل سبب به‌وجود آمدن ایده‌های زیادی در مورد بازی‌های کامپیوتری در مورد این فیلم‌ها شد. سرانجام با پیشرفت تکنولوژی در سال ۱۹۹۹ و با انتشار فیلم Star Wars: Episode I – The Phantom Menace، بازی کامپیوتری با الهام از همین فیلم ساخته شد که به نوعی یک بازی ریسینگ محسوب می‌شود.

شما در بازی Star Wars Racer در نقش آناکین اسکای‌واکر یا سایر شخصیت‌های موجود سوار بر سفینه پیشرفته خود می‌شوید و با دیگر رقبای کامپیوتری مسابقه می‌دهید. ساخت المان‌ها در این بازی با‌توجه به سالی که منتشر شد تا حد زیادی قابل‌قبول بود و آیتم‌های محیطی روی روند کلی بازی تاثیرگذار بودند.

IGI

بازی IGI

سال انتشار بازی: ۲۰۰۰

شرکت سازنده: Innerloop Studios

قابلیت بازی کردن آنلاین: خیر

نمره متاکرتیک: ۷۰

بازی IGI که عنوانی اول‌شخص در سبک تیراندازی و مخفی‌کاری است در سال ۲۰۰۰ برای سیستم‌عامل ویندوز عرضه شد که به‌دلیل فروش خوب، کمی بعدتر نسخه دوم آن نیز ساخته شد و تا به امروز سازندگان قول عرضه نسخه‌های جدیدتر را نیز داده‌اند.

شما در این بازی قدیمی که دارای چالش‌ها و مراحل استرس‌زایی است، در نقش مامور سابق SAS بریتانیا از سمت پنتاگون به ماموریت خاصی فرستاده می‌شوید و با دنبال کردن دستورات و کشتن دشمنان به‌صورت مخفی، مراحل را پیش می‌برید که شامل خنثی کردن بمب‌ها و بسیاری حرکات اکشن نیز می‌شود. بازی یادشده در دوران خود یکی از بهترین عناوین روز بود و گیمرها همیشه سر تمام کردن مراحل بدون کوچکترین آسیبی رقابت داشتند.

Tony Hawk's Pro Skater 2

بازی Tony Hawk's Pro Skater 2

سال انتشار بازی: ۲۰۰۰

شرکت سازنده: Neversoft

قابلیت بازی کردن آنلاین: خیر

نمره متاکرتیک: ۹۳

بازی Tony Hawk's Pro Skater 2 که نسخه جدید آن در سال ۲۰۲۳ برای پلتفرم‌های مختلف عرضه شده است، نوعی بازی ورزشی است که در آن می‌توانید با اسکیت‌بورد از روی سطح مختلف رد شوید و مهارت‌های خود را محک بزنید.

در طول بازی می‌توانید سطوحی که قرار است روی آن حرکت کنید و همچنین مدل و نوع اسکیت‌بورد خود را شخصی‌سازی کنید که به‌دلیل حساسیت انجام مراحل بازی، گیم‌پلی اعتیاد‌آور و فیزیک واقع‌گرایانه، Tony Hawk's Pro Skater 2 یکی از بازی‌های محبوب سال ۲۰۰۰ میلادی بود.

Thief II: The Metal Age

بازی Thief II: The Metal Age

سال انتشار بازی: ۲۰۰۰

شرکت سازنده: Looking Glass Studios

قابلیت بازی کردن آنلاین: خیر

نمره متاکرتیک: ۸۷

Thief II: The Metal Age بازی در سبک مخفی‌کاری است که ماجراهای گرت، دزدی چیره‌دست در شهر استیمپانک را دنبال می‌کند. بازیکنان باید از مخفی‌کاری، ابزار و سلاح برای تکمیل اهداف مختلف استفاده کنند و از شناسایی توسط نگهبانان و سیستم‌های امنیتی که در بازی وجود دارند جلوگیری کنند.

از جمله فاکتورهایی که محبوبیت بازی Thief II: The Metal Age را بالا برد، هوش مصنوعی NPCهای بازی و جلوه‌های صوتی بی‌نظیر آن بود که شاید در چنین زمینه‌هایی، رقبای زیادی در سال ۲۰۰۰ میلادی نداشت!

Commandos 2: Men of Courage

بازی Commandos 2: Men of Courage

سال انتشار بازی: ۲۰۰۱

شرکت سازنده: Pyro Studios

قابلیت بازی کردن آنلاین: خیر

نمره متاکرتیک: ۸۷

بازی Commandos 2: Men of Courage با طراحی تکنیکی المان‌ها، عملیات مخفیانه جنگ جهانی دوم را شبیه‌سازی می‌کند. شما در این بازی وظیفه کنترل تیمی از کماندوها را دارید که از مهارت‌ها و توانایی‌های مختلف بهره می‌برند و باید از استراتژی‌های گوناگون، مخفی‌کاری و کار گروهی برای انجام ماموریت‌های بازی استفاده کنید.

Max Payne

بازی مکس پین

سال انتشار بازی: ۲۰۰۱

شرکت سازنده: Rockstar Games

قابلیت بازی کردن آنلاین: خیر

نمره متاکرتیک: ۸۹

شاید در سالی که بازی مکس پین عرضه شد افراد زیادی استودیو راکستار را نمی‌شناختند اما امروزه و باتوجه به آثار درخشان این استودیو، تمام گیمرها بازی‌های فوق‌العاده ساخت این شرکت را به‌خوبی می‌شناسند.

مکس پین بازی داستان‌محوری است که حول زندگی مردی می‌چرخد که برای عدالت با ارازل و اوباش نیویورک درگیر می‌شود و در این مسیر فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه می‌کند. سیستم تیراندازی بازی بسیار جذاب است که با آهسته کردن محیط به بازیکن فرصت بهتری برای هدف گرفتن می‌دهد، ویژگی که راکستار در بازی‌های بعدی خود مانند GTA V و Red Dead نیز از آن بهره گرفت و تا حد زیادی آن را بهبود بخشید.

Serious Sam: The First Encounter

بازی Serious Sam: The First Encounter

سال انتشار بازی: ۲۰۰۱

شرکت سازنده: Croteam

قابلیت بازی کردن آنلاین: خیر

نمره متاکرتیک: ۸۷

بازی Serious Sam: The First Encounter یکی دیگر از بازی‌های اول‌شخص قدیمی است که تا به امروز نسخه‌های زیادی از آن ساخته و عرضه شده است. در این بازی شما کنترل شخصی به نام سم را در دست دارید که با سفر در دنیای زیبای مصر باستان و چندین سیاره مختلف، با موجودات افسانه‌ای و قدرت‌های برگرفته از جادوی سیاه مواجه می‌شود.

هرچه در این بازی پیشرفت کنید سلاح‌های علمی تخیلی شما نیز پیشرفته‌تر می‌شوند و البته دشمنان شما نیز قوی‌تر. گرافیک و طراحی آیتم‌های بازی نیز با توجه به‌ سال عرضه و تکنولوژی‌های موجود، جز گزینه‌های خوب آن روزها محسوب می‌شدند.

Hitman 2: Silent Assassin

بازی Hitman 2: Silent Assassin

سال انتشار بازی: ۲۰۰۲

شرکت سازنده: IO Interactive

قابلیت بازی کردن آنلاین: خیر

نمره متاکرتیک: ۸۴

عنوان Hitman 2: Silent Assassin بازی اکشنی در ژانر مخفیانه است که در آن ما کنترل مامور ۴۷ که یک قاتل ژنیتیکی بهبود‌یافته است را در دست داریم و باید ماموریت‌های سری را برای سازمان‌ مخفی که در آن کار می‌کنیم انجام دهیم.

بازی به بازیکن اجازه می‌دهد تا با استفاده از لباس‌های مبدل، سلاح‌ها، ابزارها و عناصر محیطی، رویکرد خود را برای تکمیل هر ماموریت انتخاب کند. این بازی همچنین دارای سیستم رتبه‌بندی داخلی است که عملکرد بازیکنان را بر اساس مخفی‌کاری و کارایی آن‌ها ارزیابی می‌کند. بازی مذکور با استقبال خوبی از سوی منتقدان و طرفداران روبرو شد و در سال عرضه و بعد از آن، بیش از ۳٫۷ میلیون نسخه فروخت.

Grand Theft Auto: Vice City

بازی GTA Vice City

سال انتشار بازی: ۲۰۰۲

شرکت سازنده: Rockstar Games

قابلیت بازی کردن آنلاین: خیر

نمره متاکرتیک: ۹۵

بازی کامپیوتر نوستالژیک GTA Vice City یکی دیگر از بازی‌های استدیو محبوب راکستار است که در سال عرضه طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا از جمله ایران داشت. احتمالا گیمرهای ایرانی نسخه دوبله شده بازی مذکور را به‌یاد دارند که هنگام رانندگی موزیک‌های ایرانی از رادیو پخش می‌شد و تمام مکالمات بازی نیز به زبان فارسی بود.

جدیدترین بازی راکستار یعنی GTA VI که در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد، دقیقا در همین شهر Vice City جریان دارد و برای کسانی که GTA Vice City را تجربه کرده‌اند، بازی بسیار هیجان‌انگیزتری خواهد بود.

داستان بازی GTA Vice City در سال ۱۹۸۰ میلادی جریان دارد و شخصیت اصلی باتوجه به خط داستانی و ماموریت‌های درنظر گرفته‌شده، به یکی از خلاف‌کارترین افراد در دنیای بازی تبدیل می‌شود که در این مسیر، مراحل اکشن با گرافیک قابل‌قبول آن دوران، گیمرها را ساعت‌های پای مانیتورهای بزرگ و قدیمی نگه می‌داشت.

Counter-Strike 1.6

بازی Counter-Strike 1.6

سال انتشار بازی: ۲۰۰۳

شرکت سازنده: Valve

قابلیت بازی کردن آنلاین: بله

نمره متاکرتیک: ۸۸

نسخه ۱٫۶ بازی Counter-Strike، عنوانی ماندگار در ذهن بسیاری از گیمرهای قدیمی، مخصوصا گیمرهای ایرانی است. شما در این بازی که در سبک تیراندازی اول‌شخص است می‌توانید به‌صورت شبکه و آنلاین با دوستان خود در نقشه‌ها و محیط‌های مختلف بازی کنید.

بسیاری از بازی‌های شوتر امروزی که طرفداران زیادی هم دارند، بر پایه‌ی بازی Counter-Strike طراحی شده‌اند اما هرگز نتوانستند به محبوبیت بالای این بازی دست پیدا کنند.

World of Warcraft

بازی دنیای وارکرافت

سال انتشار بازی: ۲۰۰۴

شرکت سازنده: Blizzard Entertainment

قابلیت بازی کردن آنلاین: بله

نمره متاکرتیک: ۹۳

بازی استراتژیک World of Warcraft که از گذشته تاکنون یکی از بهترین عنوان‌ها در نوع خود باقی مانده است، بازی نقش‌آفرینی آنلاین و چند‌نفره است که در دنیایی فانتزی به نام Azeroth اتفاق می‌افتد. در این بازی شما می‌توانید شخصیت‌های موردنظر خود را از میان نژاد‌ها و کلاس‌های مختلف انتخاب کنید یا بسازید و با سایر رقیبان مبارزه کنید.

Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow

بازی Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow

سال انتشار بازی: ۲۰۰۴

شرکت سازنده: Ubisoft

قابلیت بازی کردن آنلاین: خیر

نمره متاکرتیک: ۹۳

در بازی Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow شما در نقش سم فیشر، باید به‌عنوان جاسوسی حرفه‌ای، توطئه تروریستی که ثبات جهانی را تهدید می‌کند متوقف کنید. یوبیسافت که به‌نظر می‌رسد علاقه زیادی به ساخت بازی‌های مخفیانه در آن سال‌ها داشت، مجموعه‌ای از ابزارها، سلاح‌ها و حرکات مختلف را برای نفوذ به پایگاه‌های دشمن در این نسخه از Splinter Cell طراحی کرده است.

Half-Life 2

بازی Half-Life 2

سال انتشار بازی: ۲۰۰۴

شرکت سازنده: Valve

قابلیت بازی کردن آنلاین: خیر

نمره متاکرتیک: ۹۶

Half-Life 2 عنوانی دیگر در دسته بازی‌های علمی تخیلی است که از سیستم تیراندازی اول‌شخص بهره می‌برد و داستان فردی به‌ نام گوردون فریمن را روایت می‌کند که باید در برابر تهاجم بیگانگان و رژیمی اقتدارگرا، مبارزه کند. در Half-Life 2 بازیکن می‌تواند از سلاح‌ها و وسایل‌نقلیه مختلف و همچنین تفنگی گرانشی استفاده کند که قابلیت دستکاری اشیا و دشمنان را دارد.

Grand Theft Auto: San Andreas

بازی Grand Theft Auto: San Andreas

سال انتشار بازی: ۲۰۰۴

شرکت سازنده: Rockstar Games

قابلیت بازی کردن آنلاین: خیر

نمره متاکرتیک: ۹۵

بازی Grand Theft Auto: San Andreas، بازی اکشن سوم‌شخص و جهان‌باز است که توسط استودیو راکستار ساخته شده است و داستان آن در ایالت خیالی سن آندریاس که براساس کالیفرنیا و نوادا طراحی شده است اتفاق می‌افتد.

شما در این بازی نقش CJ (کارل جانسون)، یکی از اعضای سابق باند‌های گنگستری که پس از قتل مادرش به زادگاهش باز می‌گردد را کنترل می‌کنید. این بازی دارای نقشه بزرگ و جهان‌باز است که می‌توان آن را با پای پیاده، وسیله نقلیه یا هواپیما کاوش کرد و همچنین داستان غنی آن که شامل شخصیت‌ها، ماموریت‌ها و فعالیت‌های مختلف است، بازیکنان زیادی را ساعت‌ها درگیر خود می‌کند. بازی یاشده همچنین دارای عناصر نقش‌آفرینی، رانندگی، تیراندازی و مخفی‌کاری است که به‌دلیل وسعت، گیم‌پلی و موسیقی متن خود مورد تحسین قرار گرفت و به یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های ویدیویی در تمام دوران تبدیل شد.

Halo 2

بازی halo 2

سال انتشار بازی: ۲۰۰۴

شرکت سازنده: Bungie

قابلیت بازی کردن آنلاین: خیر

نمره متاکرتیک: ۹۵

Halo 2 عنوانی شوتر و اول‌شخص است که توسط استودیو Bungie ساخته شد و مایکروسافت آن را به‌طور انحصاری برای کنسول ایکس باکس و رایانه‌های شخصی منتشر کرد. این بازی دومین قسمت از مجموعه بازی‌های هیلو است و داستان آن چند سال پس از وقایع بازی اول روایت می‌شود.

در بازی هیلو ۲ که در زمان انتشار خود به‌دلیل گرافیک خیره‌کننده نوعی بازی انقلابی محسوب می‌شد، بازیکنان کنترل Master Chief، قهرمان داستان را برعهده دارند که باید برای نجات بشریت با گروهی متخاصم و بیگانه مبارزه کند.

Need for Speed: Most Wanted

بازی Need for Speed: Most Wanted

سال انتشار بازی: ۲۰۰۵

شرکت سازنده: EA Games

قابلیت بازی کردن آنلاین: خیر

نمره متاکرتیک: ۸۲

Need for Speed: Most Wanted بازی مسابقه‌ای است که به شما امکان می‌دهد در شهری خیالی با اتومبیل‌های بسیار سریع و پلیس‌های خیابانی رقابت کنید. شما می‌توانید ماشین خود را سفارشی کنید، از قانون فرار کنید و مسابقه‌دهندگان تحت‌تعقیب در لیست سیاه را به چالش بکشید.

بازی یادشده باتوجه به سالی که عرضه شد، دارای گرافیکی واقعی، دوربینی پویا و حالت‌های مختلف بازی بود که آن را بیش از پیش به تجربه واقعی رانندگی نزدیک می‌کرد.

Resident Evil 4

بازی Resident Evil 4

سال انتشار بازی: ۲۰۰۵

شرکت سازنده: Capcom

قابلیت بازی کردن آنلاین: خیر

نمره متاکرتیک: ۹۳

بازی Resident Evil 4 عنوانی معروف در بازی‌های دارای سبک ترسناک است که در آن ماموری به نام لئون سعی می‌کند دختر رییس جمهور را از دست فرقه‌ای در اسپانیا نجات دهد.

بازی یادشده با زاویه شخصیتی جدید، گیم‌پلی اکشن و بسیاری از دشمنان و سلاح‌های جدید و همچنین با داستان گیرای خود، بسیار مورد تحسین قرار گرفت و به یکی از بهترین بازی‌های زمان خود تبدیل شد.

Pro Evolution Soccer 6

بازی Pro Evolution Soccer 6

سال انتشار بازی: ۲۰۰۶

شرکت سازنده: Konami

قابلیت بازی کردن آنلاین: خیر

نمره متاکرتیک: ۸۶

بازی Pro Evolution Soccer 6 را می‌توان یکی از بهترین نسخه‌های اولیه شبیه‌ساز‌های فوتبال امروزی دانست. گیم‌پلی واقع‌گرایانه، باشگاه‌های واقعی و دارای مجوز و همچنین هوش مصنوعی بهبودیافته در آن زمان، تاثیر زیادی روی فروش این بازی داشتند.

در این بازی علاوه‌بر کنترل بازیکنان و تیم‌ها، شما می‌توانید در مسابقات و رویدادهای مختلف شرکت و بازیکنان را تا جایی که سیستم طراحی‌شده بازی اجازه می‌دهد، شخصی‌سازی کنید.

Company of Heroes

Company of Heroes

سال انتشار بازی: ۲۰۰۶

شرکت سازنده: Relic Entertainment

قابلیت بازی کردن آنلاین: بله

نمره متاکرتیک: ۹۳

داستان بازی Company of Heroes که در سبک استراتژیک توسعه یافته است، در زمان جنگ جهانی دوم جریان دارد و بازیکنان می‌توانند از میان دو گروه موجود در بازی یکی را انتخاب کنند و با استفاده از آیتم‌های محیطی و تاکتیک‌های مختلف، روی پیروزی خود متمرکز شوند.

بازی یادشده همچنین از مسابقات چند نفره تا حداکثر هشت بازیکن از طریق اتصال LAN یا اینترنت پشتیبانی می‌کند. Company of Heroes به دلیل گرافیک، فیزیک و گیم‌پلی خود مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های قدیمی استراتژیک شناخته می‌شود.

BioShock

BioShock

سال انتشار بازی: ۲۰۰۷

شرکت سازنده: 2K

قابلیت بازی کردن آنلاین: خیر

نمره متاکرتیک: ۹۶

بازی BioShock عنوانی اول‌شخص در سبک تیراندازی اکشن است که در شهری زیر آب به نام Rapture جریان دارد، جایی که می‌توانید از سلاح‌ها و پیشرفت‌های ژنتیکی برای مبارزه با ساکنان جهش‌یافته استفاده و رازهای نهفته در این شهر را کشف کنید.

عوامل بسیاری از جمله داستانی غنی، فضایی فراگیر و انتخاب‌های اخلاقی که بر نتیجه بازی تأثیر می‌گذارند، بازی BioShock را به یکی بهترین عنوان‌های زمان خود تبدیل کردند.

Team Fortress 2

Team Fortress 2

سال انتشار بازی: ۲۰۰۷

شرکت سازنده: Valve

قابلیت بازی کردن آنلاین: بله

نمره متاکرتیک: ۹۲

بازی Team Fortress 2 عنوانی مولتی‌پلیر و انیمیشنی در سبک تیراندازی است که برای بازی کردن آن باید به اینترنت متصل باشید. در بازی ۹ تیم مختلف وجود دارد که هرکدام ویژگی و خصوصیت‌های خاص خود را دارند که می‌توانید از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید.

بازی یادشده هم‌اکنون در سرویس استیم رایگان است و به‌راحتی می‌توانید آن را دانلود و نصب نمایید.

Assassin's Creed

بازی Assassin's Creed

سال انتشار بازی: ۲۰۰۷

شرکت سازنده: Ubisoft

قابلیت بازی کردن آنلاین: خیر

نمره متاکرتیک: ۸۱

سری بازی‌های Assassin's Creed که امروزه بسیار شناخته‌شده هستند، در ابتدا کار خود را با اولین نسخه در سال ۲۰۰۷ آغاز کردند. بازی یادشده عنوانی اکشن و جهان‌باز است که خاطرات قاتلی به نام آلطایر را در قرن دوازدهم میلادی مرور می‌کند.

در بازی Assassin's Creed شما می‌توانید مراحل را با مخفی‌کاری یا مبارزات تن‌به‌تن خاتمه بدهید و با استفاده از فنون پارکور در شهر جابجا شوید. نمایی که این بازی از ‌شهرهای قدیمی، سربازان و مردمان آن موقع در اختیار بازیکنان قرار می‌داد، تاثیر زیادی رو محبوبیت و فروش آن داشت.

Fallout 3

Fallout 3

سال انتشار بازی: ۲۰۰۸

شرکت سازنده: Bethesda Game Studios

قابلیت بازی کردن آنلاین: خیر

نمره متاکرتیک: ۹۳

Fallout 3 بازی نقش‌آفرینی پسا آخرالزمانی است که در آن به کاوش در سرزمین بایر واشنگتن دی‌سی و اطراف آن می‌پردازید و با مهاجمان، جهش‌یافته‌ها و سایر خطرات مبارزه می‌کنید. همچنین می‌توانید شخصیت، مهارت‌ها و امتیازات خود را سفارشی کنید و تصمیماتی بگیرید که بر جهان و جناح‌های مختلف تأثیرگذار باشند.

Grand Theft Auto IV

بازی Grand Theft Auto IV

سال انتشار بازی: ۲۰۰۸

شرکت سازنده: Rockstar Games

قابلیت بازی کردن آنلاین: بله

نمره متاکرتیک: ۹۰

Grand Theft Auto IV محصولی دیگر از شرکت بازی‌سازی راکستار است که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد. این بازی که مانند اکثر بازی‌های راکستار عنوانی جهان‌باز است، داستان نیکو بلیک مهاجر را روایت می‌کند که سعی‌ دارد از گذشته خود فرار کند و در شهر لیبرتی به دنبال رویای آمریکایی خود است.

بازی Grand Theft Auto IV داستانی غنی و همه‌جانبه، محیطی واقع‌گرایانه و دقیق و انواع فعالیت‌ها و ماموریت‌ها را در خود جای داده که به دلیل وسعت، عمق و کیفیت طراحی، بارها مورد تحسین قرار گرفته است.

Battlefield: Bad Company 2

Battlefield: Bad Company 2

سال انتشار بازی: ۲۰۱۰

شرکت سازنده: DICE

قابلیت بازی کردن آنلاین: بله

نمره متاکرتیک: ۸۸

بازی Battlefield: Bad Company 2 که یکی از نسخه‌های محبوب این سری پرطرفدار است، روی نبردهای بزرگ و محیط‌های تخریب‌پذیر تمرکز می‌کند. شما می‌توانید به‌عنوان یکی از چهار کلاس که هر کدام سلاح‌ها و ابزارهای مخصوص خود را دارند بازی کنید و از وسایل نقلیه، حملات هوایی و مواد منفجره برای به دست آوردن برتری بهره ببرید.

بازی مذکور همچنین قابلیت بازی کردن به‌صورت چندنفره و آنلاین را دارا است؛ از این رو می‌توانید با دوستان خود در محیط‌ها و نقشه‌های مختلف بازی کنید.

Mass Effect 2

Mass Effect 2

سال انتشار بازی: ۲۰۱۰

شرکت سازنده: BioWare

قابلیت بازی کردن آنلاین: خیر

نمره متاکرتیک: ۹۴

بازی Mass Effect 2 عنوانی نقش‌آفرینی و علمی‌تخیلی است که در آن شما فرمانده شپرد، سربازی انسانی را کنترل می‌کنید که باید تیمی از بیگانگان مختلف را جذب و رهبری کند تا تهدیدی مرموز به نام کلکسیونرها را متوقف کند.

یکی از فاکتورهایی که باعث محبوبیت بالای بازی Mass Effect 2 شد، سیستم وفاداری و انتخاب دیالوگ آن بود که بر نتیجه نهایی بازی تاثیر مستقیم داشت؛ از این رو بازیکنان می‌توانستند انتخاب کنند که در آخر بازی فردی وفادار یا خیانتکار باشند.

Batman: Arkham City

Batman: Arkham City

سال انتشار بازی: ۲۰۱۱

شرکت سازنده: Rocksteady Studios

قابلیت بازی کردن آنلاین: خیر

نمره متاکرتیک: ۹۴

بازی Batman: Arkham City که دومین بازی از سه‌گانه مشهور سری بتمن آرکهام است، در همان شرایط جوی بازی قبلی یعنی Batman: Arkham Asylum ساخته شده و اکنون بازیکنان می‌توانند در شهر آرکهام کاوش کنند و در برخی مراحل کنترل شخصیت زن گربه‌ای را نیز به‌دست بگیرند.

داستان غنی بازی Batman: Arkham City در خلال داستان اصلی سری آرکهام قرار دارد و گیم‌پلی بازی از اکشن بسیار زیادی بهره می‌برد، فاکتوری که بعدها بسیاری از بازی‌ها مانند سری اسپایدرمن سونی نیز از آن الهام گرفتند.

The Elder Scrolls V: Skyrim

The Elder Scrolls V: Skyrim

سال انتشار بازی: ۲۰۱۱

شرکت سازنده: Bethesda Game Studios

قابلیت بازی کردن آنلاین: خیر

نمره متاکرتیک: ۹۶

بازی The Elder Scrolls V: Skyrim عنوانی نقش‌آفرینی است که داستان آن در دنیایی فانتری و قدیمی جریان دارد و پر از ماموریت‌ها، سیاه‌چاله‌ها، اژدها و جادوهای مختلف است. مانند بسیاری از بازی‌های بتسدا شما در این بازی نیز می‌توانید شخصیت خود را تماما شخصی‌سازی کنید و به گروه‌های مختلفی که در بازی وجود دارند بپیوندید.

Portal 2

Portal 2

سال انتشار بازی: ۲۰۱۱

شرکت سازنده: Valve

قابلیت بازی کردن آنلاین: بله

نمره متاکرتیک: ۹۵

Portal 2 بازی در پلتفرم پازلی است که بازیکن می‌تواند با استفاده از پورتال‌های مختلف بین اتاق‌ها جابجا شود تا با پشت سر گذاشتن چالش‌های گوناگون، از دست هوش مصنوعی شومی که در بازی وجود دارد فرار کند.

Dishonored

Dishonored

سال انتشار بازی: ۲۰۱۲

شرکت سازنده: Arkane Studios

قابلیت بازی کردن آنلاین: خیر

نمره متاکرتیک: ۹۱

Dishonored عنوانی مخفی‌کاری است که داستان Corvo Attano، محافظ سابقی را دنبال می‌کند که متهم به قتل فرمانروا می‌شود و این کار او را تبدیل به قاتلی می‌کند که برای انتقام بازگشته است.

بازی به بازیکن این امکان را می‌دهد که بین رویکردهای کشنده و غیر کشنده یکی را انتخاب کند و از توانایی‌ها و ابزارهای ماوراء‌طبیعی بهره ببرد. Dishonored به خاطر دنیای غوطه‌ور، گیم‌پلی انعطاف‌پذیر و قدرت انتخابی که به افراد می‌دهد، بسیار مورد تحسین قرار گرفته است.

BioShock Infinite

BioShock Infinite

سال انتشار بازی: ۲۰۱۳

شرکت سازنده: Irrational Games

قابلیت بازی کردن آنلاین: خیر

نمره متاکرتیک: ۹۴

در بازی BioShock Infinite که در سبک تیراندازی اول‌شخص طراحی شده است، شما کنترل Booker DeWitt (مامور سابق) را برعهده دارید که برای نجات دختری به نام الیزابت با قدرت دستکاری واقعیت فرستاده می‌شوید. فاکتورهایی مانند خط داستانی جذاب، آیتم‌های محیطی و مبارزات به‌کار گرفته‌شده در بازی یادشده، از جمله دلایل محبوبیت BioShock Infinite هستند.

Dark Souls II

Dark Souls II

سال انتشار بازی: ۲۰۱۴

شرکت سازنده: FromSoftware

قابلیت بازی کردن آنلاین: بله

نمره متاکرتیک: ۹۱

Dark Souls II بازی اکشن نقش‌آفرینی است که در دنیای تاریک و نابخشوده Drangleic اتفاق میافتد، جایی که بازیکن نقش یک مرده نفرین شده را بر‌عهده می‌گیرد و به دنبال درمانی برای وضعیت خود است. بازی یادشده به‌دلیل سختی بالا، داستان عمیق و قابلیت بازی کردن به‌صورت چند نفره و آنلاین شناخته شده است.

The Witcher 3: Wild Hunt

The Witcher 3: Wild Hunt

سال انتشار بازی: ۲۰۱۵

شرکت سازنده: CD PROJEKT RED

قابلیت بازی کردن آنلاین: خیر

نمره متاکرتیک: ۹۳

بازی The Witcher 3: Wild Hunt که سومین نسخه از سری بازی‌های ویچر است، داستان دیگری از گرالت را روایت می‌کند که در دنیایی افسانه‌ای به دنبال دخترخوانده گمشده خود سیری می‌گردد و در این مسیر با چالش‌ها و باس فایت‌های زیاد روبه‌رو می‌شود.

بازی سوم‌شخص و جهان‌باز است و آن قدر چشم‌نواز طراحی شده که یکی از بهترین آثار زمان خود بود. داستان اصلی بازی برگرفته از رمان و افسانه‌ای لهستانی است که تاکنون به‌دلیل موفقیت‌های این سری بازی، سریال ویچر نیز با بازی هنری کویل در دو فصل ساخته شده است.

Forza Horizon 3

Forza Horizon 3

سال انتشار بازی: ۲۰۱۶

شرکت سازنده: Playground Games

قابلیت بازی کردن آنلاین: بله

نمره متاکرتیک: ۹۱

بازی Forza Horizon 3 بازی مسابقه‌ای است که دارای بیش از ۳۵۰ ماشین، زمین‌های متنوع، سیستم آب و هوای پویا و قابلیت بازی به‌صورت مولتی‌پلیر است که به‌صورت انحصاری برای کنسول‌های ایکس باکس و رایانه‌های شخصی عرضه شده است.

بازی‌هایی که در این مقاله معرفی شدند از محبوب‌ترین‌های دوران خود بودند که امروزه تنها برای اجرای برخی از آن‌ها به سیستم‌های متوسطی نیاز دارید. اگر تصمیم به نصب هرکدام از این بازی‌ها گرفتید، آن را در بخش نظرات به سایر کاربران نیز پیشنهاد کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات