فناوری AMD FSR 3 با پلی استیشن ۵ سازگار نخواهد بود؟

شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو پلی استیشن Playstation روی کنسول PS5
AMD گفته است که برای ارائه‌ی FSR 3 با مایکروسافت و برند ایکس باکس همکاری می‌کند، اما در کنفرانس دیروز به پلی استیشن ۵ اشاره نکرد.
تبلیغات

AMD روز گذشته در همایش گیمزکام ۲۰۲۳ کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کرد تا از دو کارت گرافیک جدید RX 7700 XT و RX 7800 XT پرده‌برداری کند. تیم قرمز در همان مراسم اعلام کرد فناوری FSR 3 در تاریخ ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) در دسترس قرار می‌گیرد.

فناوری FSR 3 با بهره‌گیری از تکنیک یادگیری ماشین، فریم‌های جدیدی در بین فریم‌های فعلی ایجاد می‌کند تا عملکرد اجرایی بازی بهبود یابد. این فناوری به‌زودی به حداقل دو بازی اضافه می‌شود و پس از چند ماه شاهد فعال‌شدن آن در هزاران بازی خواهیم بود.

تفاوت نرخ فریم بازی در فناوری AMD FSR 3
آپ اسکیل بازی ها با فناوری AMD FSR 3

فناوری FSR 3 در وهله‌ی اول برای کارت گرافیک AMD و خصوصاً مدل‌های جدید توسعه داده شده است، اما با گرافیک‌های قدیمی نظیر سری Radeon RX 6000 و Radeon RX 5000 و مدل‌های جدید کارت گرافیک انویدیا نیز سازگاری دارد.

تیم قرمز در بخشی از مراسم دیروز گفت که با توسعه‌دهندگان کنسول بازی ایکس باکس نیز همکاری می‌کند، اما شاهد هیچ اشاره‌ای به پلی استیشن ۵ نبودیم. کنسول‌های پلی استیشن و ایکس باکس نسل جدید به پردازنده AMD مجهز هستند.

AMD به‌زودی فناوری تولید فریم را به درایور خود نیز اضافه می‌کند. با آن تغییر مهم، گیمرها می‌توانند فریم‌های جدیدی به تمامی بازی‌های DX10 و DX11 اضافه کنند، البته به شرط استفاده از کارت گرافیک AMD.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات