رئیس مایکروسافت، سونی را به توافق بر سر بازی‌های Call of Duty دعوت کرد

چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
مطالعه 1 دقیقه
نیم رخ برد اسمیت / Brad Smith رئیس مایکروسافت
برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، به سونی توصیه کرده است که با امضای توافق‌نامه‌ای جدید، به نگرانی‌هایش درباره‌ی دسترسی به Call of Duty پایان دهد.
تبلیغات

برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، روز گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی شرکت کرد تا از موضع ردموندی‌ها در قرارداد پرحاشیه‌ با اکتیویژن بلیزارد دفاع کند. این قرارداد با انتقاد شدید سونی و نهادهای رگولاتوری در اروپا و آمریکا مواجه شده است. منتقدین اعتقاد دارند تصاحب اکتیویژن توسط مایکروسافت، باعث سرکوب رقابت می‌شود.

بر اساس نوشته‌ی تام وارن در توییتر، برد اسمیت گفته در حال حاضر ۵۸ مورد از بازی‌های مایکروسافت روی پلی استیشن قابل‌اجرا هستند، اما سونی تنها دو مورد از بازی‌هایش را برای ایکس باکس منتشر کرده است. اسمیت گفت در صورت بسته شدن قرارداد، مایکروسافت بازی‌های سری Call of Duty را از دسترس سونی و سایر شرکت‌ها خارج نمی‌کند.

برد اسمیت در کنفرانس روز گذشته با اشاره به تعداد بازی‌های انحصاری مایکروسافت و سونی گفت: «سونی ۲۸۶ بازی انحصاری دارد و تعداد بازی‌های انحصاری مایکروسافت در ایکس باکس تنها ۵۹ مورد است. آنچه که غالبا مشاهده می‌کنید، استراتژی چندپلتفرمه برای مایکروسافت است، حتی قبل از این قرارداد. ما معتقدیم که آینده حتی چندپلتفرمه‌تر از گذشته خواهد بود.»

برد اسمیت همچنین گفت: «سونی می‌تواند تمام انرژی‌اش را صرف تلاش برای جلوگیری از بسته شدن قرارداد کند... یا این‌که می‌تواند با ما به توافق برسد و توافق‌نامه‌ای امضا کند که باعث رفع نگرانی‌هایش شود، خصوصا دسترسی به Call of Duty در آینده.»

مایکروسافت روز گذشته قراردادی ۱۰ ساله با نینتندو و انویدیا امضا کرد و اعتقاد دارد که امضای همین قراردادها برای جلب رضایت نهادهای رگولاتوری کافی است. مایکروسافت قبل از کریسمس قراردادی ۱۰ ساله به سونی پیشنهاد داده بود، اما این شرکت هیچ پاسخی نداد. گفته می‌شود مذاکراتی محرمانه بین مایکروسافت و سونی در جریان است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات