«مذاکرات محرمانه» سونی و مایکروسافت با محوریت Call of Duty (به‌روزرسانی: تکذیب شد)

سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو سونی روی پلی استیشن 5
درحالی‌که سونی از انجام «مذاکرات محرمانه» بر سر بازی‌های سری Call of Duty خبر داده بود، رئیس مایکروسافت هرگونه مذاکره را تکذیب کرده است.
تبلیغات

به‌روزرسانی (۲۳ اسفند ۱۴۰۱): برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، در مصاحبه با وال‌استریت ژورنال اعلام کرد که این شرکت در‌حال‌حاضر هیچ مذاکره‌ای با سونی نکرده است. وی می‌گوید مایکروسافت و سونی فعلاً به توافق نرسیده‌اند. این در حالی است که مایکروسافت همچنان به عقد قرارداد با شرکت‌های دیگر ادامه می‌دهد. سونی اصلی‌ترین منتقد قرارداد ۶۹ میلیارد دلاری مایکروسافت و اکتیویژن است.

خبر اصلی (۲۸ بهمن ۱۴۰۱): مایکروسافت برای بستن قرارداد ۶۹ میلیارد دلاری با اکتیویژن بلیزارد با مشکلات زیادی مواجه شده است. نهادهای ضدرقابتی در آمریکا، اروپا و بریتانیا تحقیقات گسترده‌ای به راه انداخته‌اند، چون معتقدند که این قرارداد باعث کاهش رقابت در صنعت بازی‌های ویدیویی می‌شود.

در پی رسانه‌ای‌شدن قرارداد بین مایکروسافت و اکتیویژن، سونی سریعاً علیه غول آمریکایی صنعت فناوری موضع گرفت. سونی معتقد است مایکروسافت پس از تصاحب اکتیویژن، باز‌ی‌های محبوب سری Call of Duty را از دسترس کاربران پلی‌ استیشن خارج می‌کند. این قرارداد در صورت نهایی‌شدن، بزرگ‌ترین قرارداد تصاحب شرکت توسط مایکروسافت خواهد بود. مایکروسافت با تصاحب اکتیویژن می‌تواند پس از تنسنت و سونی به سومین شرکت گیمینگ دنیا (بر اساس درآمد) تبدیل شود.

پلی استیشن رقیب اصلی کنسول‌های سری ایکس باکس است. در پی رسانه‌ای‌شدن قرارداد بین مایکروسافت و اکتیویژن، سهام سونی ۱۳ درصد سقوط کرد.

بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن، در مصاحبه‌ با فایننشال تایمز ضمن ابراز نگرانی درباره‌ی تلاش‌ نهادهای رگولاتوری برای جلوگیری از بسته شدن قرارداد، می‌گوید اکتیویژن در حال حاضر بازی‌هایش را برای کنسول‌های سونی منتشر می‌کند، اما قرارداد بین دو شرکت در حال منقضی شدن است: «اعضای تیم رهبری سونی هرگونه مذاکره با مایکروسافت را متوقف کرده‌اند.» او می‌گوید برای برقراری ارتباط با مدیر سونی تلاش کرده، اما به نتیجه‌ی خاصی نرسیده است.

بابی کوتیک می‌گوید سونی در تلاش است با «خراب‌کاری» جلوی منعقد شدن قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن را بگیرد.

سونی در واکنش به گفته‌های کوتیک اعلام کرد: «ما با مایکروسافت در تماس هستیم و نمی‌توانیم هیچ جزئیاتی درباره‌ی مذاکرات محرمانه‌مان ارائه دهیم.»

اشاره به «مذاکرات محرمانه» از سوی سونی، موضوعی قابل‌توجه است. مایکروسافت پیش‌تر قراردادی ۱۰ ساله با محوریت بازی‌های Call of Duty به سونی پیشنهاد داده بود، اما شرکت ژاپنی هیچ پاسخی به پیشنهاد مایکروسافت نداد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات