AyaNeo Next 2 احتمالاً اولین کنسول دستی با گرافیک مجزا خواهد بود

پنج‌شنبه ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
براساس گزارشی جدید، به‌نظر می‌رسد AyaNeo Next 2 احتمالاً اولین کنسول بازی قابل‌حملی است که با گرافیک مجزا به بازار عرضه خواهد شد.
تبلیغات

ظاهراً Steam Deck چیزی بیش از یک محصول موفق برای شرکت Valve بوده است. رونق بازار کنسول‌های بازی قابل‌حمل درحال افزایش بوده و امکان دارد به‌زودی شاهد معرفی مدل‌های بسیار جالبی باشیم. یکی از کنسول‌های دستی موردانتظار، AyaNeo Next 2 است که درحال‌حاضر بیشتر به یک محصول مفهومی شباهت دارد تا یک کنسول بازی واقعی. به‌هرحال استفاده از گرافیک مجزا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های احتمالی این محصول به حساب می‌آید.

به گزارش Techspot، کنسول‌های دستی مثل Steam Deck و نینتندو سوئیچ، با رقابت زیادی از جانب برندهای کمتر شناخته‌شده مواجه شده‌اند. یک مثال خوب در این‌ زمینه، استارتاپ چینی Aya است که در ابتدا قصد داشت با کنسول‌هایی مثل AyaNeo مجهز به تراشه‌های AMD Ryzen، درواقع قاتل نینتندو سوئیچ را به‌ بازار عرضه کند، اما جاه‌طلبی‌های این شرکت به اینجا ختم نمی‌شود.

Aya ماه گذشته از AyaNeo 2 رونمایی کرد؛ محصولی که برپایه‌ی اولین کنسول این شرکت طراحی شده و انتظار می‌رود اواخر سال جاری روانه‌ی بازار شود. این محصول از تراشه‌ی Ryzen 7 6800U و گرافیک یکپارچه‌ی RDNA2 بهره می‌برد و حداقل براساس مشخصات روی کاغذ، با حفظ ابعاد کوچک‌تر، باید به‌میزان درخورتوجهی قدرتمندتر از Steam Deck شرکت ٰValve باشد.

کنسول دستی Ayaneo Next 2

با توجه به آنچه اشاره شد، Aya هفت کنسول دستی جدید در ماه‌های آینده معرفی خواهد کرد و احتمالاً این محصولات با قیمت‌های متفاوت از زیر ۳۰۰ دلار تا حدود ۱۰۰۰ دلار دردسترس خریداران قرار خواهند گرفت. جالب‌ترین مدل کنسول‌های بعدی این شرکت AyaNeo Next 2 است که به‌تازگی طی رویدادی زنده معرفی شد. این دستگاه شباهت بسیار زیادی به Steam Deck دارد اما سازنده‌ی آن وعده داده که قابلیت‌های آن نسبت به محبوب‌ترین محصول Valve بیشتر خواهد بود.

مهم‌ترین ویژگی AyaNeo Next 2 این است که می‌تواند اولین کنسول قابل‌حملی باشد که به گرافیک مجزا مجهز شده است. درحال‌حاضر جزئیات زیادی درمورد دستگاه منتشر نشده، اما به‌گفته‌ی این استارتاپ، کنسول مورد اشاره در دو نسخه تولید خواهد شد که یکی از آن‌ها از پردازنده‌های سری U اینتل آلدرلیک به‌همراه گرافیک Arc بهره خواهد برد و دیگری به تراشه‌ی AMD Ryzen 6000U و گرافیک لپ‌تاپی Radeon 6000 مجهز خواهد شد.

جالب است که ببینیم Aya چه راهکاری برای خنک‌ نگه‌داشتن کنسول جدید خود در استفاده‌های طولانی ارائه خواهد داد و باتری این دستگاه تا چه‌ مدت دوام خواهد آورد. اگر این شرکت دو مورد اشاره‌شده را به‌بهترین نحو مدیریت کرده باشد، احتمالاً قیمت کنسول AyaNeo Next 2 حدود ۱۵۰۰ دلار خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات