مایکروسافت برای کشف باگ در ایکس باکس، تا ۲۰ هزار دلار جایزه پرداخت می‌کند

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت اعلام کرد به افرادی که ایرادهای کنسول بازی ایکس‌باکس را گزارش کنند، جایزه‌ی نقدی تا ۲۰ هزار دلار پرداخت خواهد کرد.
تبلیغات

مایکروسافت به گیمرها، محققان امنیتی و هر شخص دیگری که بتواند ایرادی در کنسول بازی ایکس‌باکس کشف و آن را به این شرکت گزارش کند، جایزه‌ی نقدی پرداخت می‌کند. براساس اعلام مایکروسافت این جایزه بسته به کیفیت گزارش و میزان اهمیت باگ بین ۵۰۰ تا ۲۰ هزار دلار خواهد بود. این جایزه در صورتی با ارزش‌ بودن گزارش، ممکن است حتی از ۲۰ هزار دلار هم بیشتر شود.

به گزارش ورج، بالاترین جایزه به کشف ایراد RCE که به هکرها امکان فعال کردن کدهای دلخواه می‌دهد و همین‌طور کشف نقص PE که به کاربر دسترسی‌های بیشتر از دسترسی‌های مجاز می‌دهد، تعلق خواهد گرفت. گفتنی است کشف ایراد در بخش گذرگاه‌های امنیتی، ایرادهایی که به درز اطلاعات منجر می‌شوند، ایرادهایی که اجازه‌ی کلاه‌برداری می‌دهند و همینطور ایرادهایی که به کاربر اجازه‌ی جاسوسی می‌دهند، ۵ هزار دلار جایزه خواهد داشت. 

مایکروسافت این برنامه را در حالی در اختیار کسانی که توانایی کشف ایراد در این کنسول را دارند گذاشته که انتظار دارد گزارش‌های باکیفیتی دریافت کند که با جزئیات، تصاویر ویدئویی و دلایل واضح، ایرادهای ایکس‌باکس را مطرح کنند. مایکروسافت در این برنامه به‌دنبال دریافت گزارش‌هایی از تست‌ DDoS، حملات گروهی مهندسی شده یا مشکلات مرتبط با سرورهای خود نیست.

مایکروسافت در سال‌های گذشته برای چند محصول دیگر خود همچنین برنامه‌ای اجرا کرده است. از مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به پرداخت جایزه‌ی تا ۲۵۰ هزار دلاری برای کسانی که ایرادهای امنیتی ویندوز ۱۰ را گزارش کنند اشاره کرد. 

برنامه‌ی پرداخت جایزه به کشف کننده‌های ایرادهای ایکس‌باکس کمی قبل از عرضه‌ی عرضه‌ی سری ایکس این کنسول و سرویس استریم xCloud اجرا می‌شود. این دو محصول جدید روی شبکه‌ی ایکس‌باکس لایو عرضه خواهند شد. 

سونی و نینتندو دو رقیب مهم مایکروسافت در این حوزه هم به کسانی که ایرادهای کنسول‌های آن‌ها را گزارش کنند، جایزه می‌دهند. نینتندو به گزارش‌کننده‌های ایرادهای کنسول‌هایش تا ۲۰ هزار دلار پرداخت می‌کند. سونی اما به این افراد فقط یک تی‌شرت جهت قدردانی اهدا می‌کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات