سخت‌افزار سرویس استریم بازی xCloud در ویدئو جدیدی به‌نمایش گذاشته شد

دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
در ویدئو جدیدی که مجله‌ی Fortune منتشر کرده، سخت‌افزار استفاده‌شده در پروژه‌ی xCloud مایکروسافت نمایش داده شده است.
تبلیغات

فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت و کریم چودری، رئیس بخش گیمینگ ابری ردموندی‌ها، در ویدئو جدید مجله‌ی فورچون (Fortune) درباره‌ی پروژه‌ی xCloud و نحوه‌ی عملکرد آن درکنار سایر دستگاه‌ها صحبت می‌کنند.

به‌نظر من شروع سفر ما به‌سمت فضای ابری با ایکس‌باکس شروع شد.

همچنین، اسپنسر درباره‌ی نکاتی صحبت کرد که ردموندی‌ها باید در نظر بگیرند؛ مثلا نحوه‌ی نمایش بازی روی تلویزیون OLED درمقابل نمایش آن روی تبلت ۱۰ اینچی. فیل اسپنسر در این ویدئو این‌گونه بیان می‌کند:

برای اینکه سرویس استریم بازی در طولانی‌مدت دوام بیاورد، باید انواع مدهای کسب‌وکاری را پشتیبانی کند که در گیمینگ مشاهده می‌شود.

چودری نیز در این ویدئو، سخت‌افزار به‌کاررفته در سرورهای xCloud سراسر دنیا را به نمایش می‌گذارد. تیغه‌های سرور پروژه‌ی xCloud از قطعات درونی هشت کنسول ایکس‌باکس وان اس ساخته شده‌اند. این تیغه‌ها سپس به یکدیگر متصل و در مراکز داده سراسر جهان نصب می‌شوند.

می‌توانید فناوری استفاده‌شده در پروژه‌ی xCloud را در ویدئو زیر مشاهده کنید.

پروژه‌ی xCloud مایکروسافت اکنون در مرحله‌ی آزمایش داخلی قرار دارد و ردموندی‌ها از سال جاری میلادی روند آزمایش آن را آغاز کرده‌اند. گفتنی است طرفداران ایکس‌باکس در نمایشگاه Gamescome 2019 می‌توانند این سرویس استریم بازی را تجربه کنند. آزمایش پیش‌نمایش بتای پروژه‌ی xCloud در ماه اکتبر آغاز می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات