عکاسی ۳۶۰ درجه با آیفون به‌ لطف لنز پانوکلیپ میسر می‌شود

جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پانوکلیپ، لنز کوچکی است که روی گوشی‌های آیفون وصل می‌شود و به کاربر اجازه می‌دهد عکاسی ۳۶۰ درجه را تجربه کند.
تبلیغات

PanoClip، لنز ۳۶۰ درجه‌ی کوچکی است که به‌‌سادگی به گوشی آیفون وصل می‌شود و کاربران علاقه‌مند به عکاسی ۳۶۰ درجه می‌توانند با کمک آن، تجربه جدیدی از عکاسی خلق کنند. پیش از این علاقه‌مندان به عکاسی ۳۶۰ درجه مجبور بودند تجهیزات مخصوص و گران‌قیمتی خریداری کنند؛ اما پانوکلیپ کار را بسیار ساده کرده است. این لنز به‌راحتی به گوشی وصل می‌شود و به کاربر اجازه می‌دهد با زاویه‌ی دید ۳۶۰ درجه تصویربرداری کند. قیمتی که برای این گجت کاربردی در نظر گرفته شده، تنها ۵۰ دلار است.

برای آنکه PanoClip بتواند عکاسی ۳۶۰ با کیفیت خوبی به کاربر ارائه دهد، باید روی گوشی بسته شود، سپس با ترکیب تصاویر گرفته‌شده از دوربین عقب، دوربین سلفی و لنز پانوکلیپ، عکس‌ ۳۶۰ درجه به کاربر ارائه دهد. پانوکلیپ مجهز به لنزهای داخلی سوپر واید است و خروجی هر دو دوربین گوشی (‌دوربین عقب و دوربین سلفی)‌، به‌صورت بی‌درنگ با کمک اپلیکیشن مخصوص پانوکلیپ با خروجی این لنز واید ادغام می‌شوند. همچنین، این برنامه به کاربر اجازه می‌دهد با تصاویر ۳۶۰ درجه، افکتی موسوم به Tiny Planet خلق کند یا ویدیوی کوتاهی تولید کند که صحنه را از هر جهت به نمایش می‌گذارد. با کمک فیلترهای مختلفی که در دسترس هستند، می‌توان جذابیت‌های بصری بیشتری به تصاویر اضافه کرد و خروجی را در اسنپ‌چت، اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت. 

پانوکلیپ / PanoClip

PanoClip ایده‌ای خلاقانه برای گوشی‌های هوشمند امروزی است که مجهز به دوربین عقب و دوربین سلفی هستند؛ بنابراین برای عکاسی ۳۶۰ درجه نیاز به خرید سنسورهای بیشتری وجود ندارد و تنها با ترکیب تصاویر لنزهای موجود می‌توان به عکاسی با کیفیت خوب ۳۶۰ درجه دست یافت. در اصل لنزهای داخلی واید گوشی، برای تکمیل پروسه‌ی کار کفایت می‌کنند و همین مسئله منجر به کاهش هزینه‌ها می‌شود. شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که کیفیت دوربین گوشی، چه تأثیری روی کیفیت تصویر خروجی نهایی خواهد گذاشت؟ از آنجایی که این موضوع هنوز به‌صورت دقیق بررسی نشده است، نمی‌توانیم پاسخ قطعی بدهیم. 

پانوکلیپ از طریق سایت رسمی این شرکت با قیمت ۴۹.۹۹ دلار و در دو مدل مختلف به فروش می‌رسد. نسخه‌ی کامل پانوکلیپ دارای محافظ نمایشگر و قاب محافظ باریک است و مدل دیگر به نام پانوکلیپ لایت، هیچ‌کدام از این ابزارهای محافظتی را ندارد. هر دو مدل، گوشی‌های آیفون ۶،‌ آیفون ۶ پلاس،‌ آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس، آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰ را پشتیبانی می‌کنند. در حال حاضر، تیم پانوکلیپ روی عرضه‌ی نسخه‌ی این گجت برای گوشی‌های اندروید کار می‌کند تا کاربران اندروید هم بتوانند به‌زودی با پانوکلیپ عکاسی ۳۶۰ درجه را تجربه کنند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات