آیکون نماد ستاره طلایی پوستر مراسم آنپکد ۲۰۲۴ سامسونگ گلکسی S24

لحظه‌به‌لحظه با مراسم آنپکد سامسونگ؛ گلکسی S24 ترمز آیفون را می‌کشد؟

سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰مطالعه 7 دقیقه
سامسونگ چهارشنبه‌شب مراسم گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ را با محوریت گوشی‌های سری گلکسی S24 برگزار می‌کند.
تبلیغات

رویداد گلکسی آنپکد در ابتدای هر سال میلادی محفلی برای معرفی بهترین گوشی ها و جدیدترین محصولات سامسونگ محسوب می‌شود. امسال همچون سال‌های گذشته، کره‌ای‌ها در جریان این رویداد جدیدترین پرچمداران خود را رونمایی خواهند کرد.

سامسونگ تا چند سال پیش گلکسی آنپکد را در قالب نمایشگاه CES برگزار می‌کرد؛ اما به‌منظور جلب توجه حداکثری به محصولاتش تصمیم گرفت سراغ رویدادی مستقل برود. حالا در آستانه‌ی آنپکد ۲۰۲۴ قصد داریم انتظاراتمان را از مراسم بزرگ سامسونگ مرور کنیم.

گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ چه زمانی برگزار می‌شود؟

قبل از تأیید رسمی سامسونگ انتظار می‌رفت مراسم امسال کمی زودتر از سال‌های گذشته و در ماه ژانویه برگزار شود. حالا سامسونگ تأیید کرده است که رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ در ۱۷ ژانویه (۲۷ دی) ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران برگزار خواهد شد.

چه محصولاتی در گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ معرفی می‌شوند؟

سامسونگ معمولا در رویداد اختصاصی‌اش در‌کنار گوشی‌های جدید، محصولات دیگری از‌جمله تبلت و لپ‌تاپ و اسمارت‌واچ را رونمایی می‌کندغ اما تا زمان برگزاری گلکسی آنپکد نمی‌توان چیزی را تأیید کرد. در ادامه به محصولاتی اشاره کرده‌ایم که حدس می‌زنیم طی مراسم آنپکد ۲۰۲۴ رونمایی می‌شوند.

گلکسی S24، گلکسی S24 پلاس و گلکسی S24 اولترا

قاب پشتی سه گوشی در کنار هم در رنگ‌های مختلف

معرفی پرچم داران سری گلکسی S24 اولین چیزی است که از رویداد سامسونگ انتظار داریم. تاکنون، شایعات و تصاویر و جزئیات زیادی از بهترین گوشی های سامسونگ در سال ۲۰۲۴ منتشر شده است.

با‌توجه‌به حضور مدل‌های قدرتمند گوشی اپل و گوشی شیائومی در بازار، انتظار می‌رود جدیدترین مدل‌های گوشی سامسونگ با بهترین‌ سخت‌افزار و دوربین و قابلیت‌های نرم‌افزاری از راه برسند.

گلکسی S24 در بخش طراحی تغییرات زیادی نخواهد داشت

براساس تصاویر و رندرهایی که از سری گلکسی اس ۲۴ منتشر شده است، به‌نظر نمی‌رسد با تغییرات انقلابی در طراحی روبه‌رو باشیم و ظاهراً سامسونگ صرفاً به بهبودهایی در طراحی هر سه گوشی بسنده کرده است.

شاید بزرگ‌ترین تغییر در طراحی به گلکسی S24 اولترا مربوط باشد. گفته می‌شود این گوشی مانند گوشی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس از فریم تیتانیومی بهره خواهد برد و در رنگ‌های مشکی تیتانیومی، خاکستری تیتانیومی، زرد تیتانیومی و بنفش تیتانیومی در‌دسترس قرار خواهد گرفت.

گفته می‌شود گلکسی S24 صفحه‌نمایش ۶٫۲ اینچی با وضوح +Full HD دارد و گلکسی S24 پلاس از صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچی +QHD استفاده می‌کند و گلکسی S24 اولترا نمایشگر کمی بزرگ‌تر ۶٫۸ اینچی +QHD خواهد داشت.

پنل پشت و جلویی گوشی گلکسی S24 در رنگ بنفش
پنل پشتی و جلویی گوشی گلکسی S24 پلاس در رنگ بنفش
پنل پشتی و جلویی گوشی گلکسی S24 اولترا در رنگ بنفش

گلکسی S24 اولترا از نمایشگر تخت استفاده می‌کند که حاشیه‌های بسیار باریکی دارد. همچنین، احتمالاً مدل‌های عادی و پلاس ممکن است از نرخ‌نوسازی تطبیقی نمایشگر مشابه با مدل اولترا بهره ببرند.

انتظار می‌رود دوربین‌های ۵۰ مگاپیکسلی گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس را درکنار دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌‌عریض، ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم ۳ برابری و ۱۲ مگاپیکسلی سلفی در گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس ببینیم.

گلکسی S24 اولترا احتمالاً مانند گلکسی S23 اولترا همچنان از دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد و از تغییر دوربین‌های فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی یا سلفی ۱۲ مگاپیکسلی خبری نخواهد بود. بااین‌همه، شایعات ادعا می‌کنند که این گوشی از دوربین ۵۰ مگاپیکسلی جدید با زوم ۵ برابری بهره خواهد برد.

گلکسی S24 از نمای جانبی
نمای جانبی و قاب گوشی گلکسی S24 پلاس
نمای جانبی و فریم گوشی گلکسی S24 اولترا

به‌نظر می‌رسد سامسونگ در سری گلکسی S24 مجدداً به سیاست دو‌تراشه‌ای روی آورده است و پرچم‌دارانش را با پردازنده‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و اگزینوس ۲۴۰۰ به بازار عرضه خواهد کرد. اینکه دقیقاً چه مدل‌هایی در کدام بازارها به تراشه‌ی اسنپدراگون یا اگزینوس مجهز خواهند بود، سؤالی است که سامسونگ در مراسمش به آن پاسخ خواهد داد.

سامسونگ از فناوری‌های جدیدی در ساخت باتری پرچم‌داران جدیدش استفاده خواهد کرد که عمر باتری و شارژدهی را بهبود می‌دهد. بسیاری انتظار دارند که سامسونگ همچون برخی از گوشی‌های رقیب از فناوری‌ شارژ سریع‌تر برای سری گلکسی S24 استفاده کند.

گلکسی اس ۲۴ و گلکسی اس ۲۴ پلاس و گلکسی اس ۲۴ اولترا به‌ترتیب از باتری‌های ۴٬۰۰۰ و ۴٬۷۰۰ و ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی نیرو خواهند گرفت.

عبارت Galaxy AI Is Coming در داخل یک دایره‌ی طلایی در پوستر سامسونگ

انتظار می‌رود هوش مصنوعی جایگاه ویژه‌ای در گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ داشته باشد. سامسونگ وعده داده است که سری گلکسی S24 با قابلیت‌های متنوع مبتنی‌بر هوش مصنوعی از راه برسند؛ از ترجمه‌ی زنده در مکالمه گرفته تا ویرایش عکس و ویدئو.

سامسونگ تاکنون تیزرها و پوسترهای زیادی منتشر کرده است که به قابلیت‌های هوش مصنوعی گوشی‌های جدید سامسونگ اشاره کرده‌اند. احتمالاً بخشی از مراسم سامسونگ روی نمایش این قابلیت‌ها متمرکز خواهد بود.

هوش مصنوعی کلیدواژه‌ی گلکسی آنپکد امسال خواهد بود

One UI 6.1 جدیدترین نسخه‌ی رابط کاربری سامسونگ خواهد بود که با سری گلکسی S24 رونمایی می‌شود. رابط کاربری جدید میزبان قابلیت‌های هوش مصنوعی در پرچم‌داران سامسونگ خواهد بود و ممکن است در آینده راه خود را به تعدادی از بهترین گوشی های میان رده و بهترین گوشی های اقتصادی سامسونگ باز کند.

آنچه هنوز مشخص نیست، قیمت گوشی است. با اینکه گفته می‌شود سامسونگ تغییرات زیادی در قیمت پرچم‌داران جدیدش اعمال نخواهد کرد، باید تا زمان رونمایی و اعلام رسمی قیمت صبر کرد.

گلکسی فیت ۳

دستبند سلامتی گلکسی فیت / Galaxy Fit در دست چپ یک مرد درحال نمایش ساعت

سامسونگ قصد دارد پس از چند سال، با عرضه‌ی گلکسی فیت ۳ باردیگر به بازار مچ‌بند‌های هوشمند برگردد و آنپکد بهترین فرصت برای رونمایی این محصول است.

سامسونگ از سال ۲۰۲۰ و معرفی گلکسی فیت ۲ تاکنون مدل جدیدی از گلکسی فیت عرضه نکرده است. شاید در گلکسی آنپکد امسال رونمایی نسل جدید را شاهد باشیم.

براساس شنیده‌ها، گلکسی فیت ۳ از نمایشگر بزرگ‌تر و احتمالاً سیستم‌عامل WearOS درکنار سنسور ضربان قلب استفاده خواهد کرد.

هدست واقعیت ترکیبی؛ سورپرایز ویژه‌ی کره‌ای‌ها

رندر هدست واقعیت ترکیبی سامسونگ XR

حدود یک‌ سال است که سامسونگ و گوگل و کوالکام در حال ساخت هدست‌های واقعیت ترکیبی هستند. کوالکام با رونمایی پردازنده‌ی جدید اسنپدراگون XR2 پلاس نسل ۲ اعلام کرد که ۵ برند ازجمله سامسونگ هدستی با این پردازنده معرفی خواهند کرد.

ممکن است سامسونگ برای رقابت بهتر با هدست اپل ویژن پرو هدست خودش را زودتر و در مراسم گلکسی آنپکد رونمایی کند. قیمت هدست واقعیت مجازی سامسونگ نقش مهمی در موفقیت یا شکست آن در‌برابر رقبا ایفا می‌کند.

سایر محصولات

مدل‌های جدید هدفون سامسونگ سری گلکسی بادز، مدل‌های جدید ساعت هوشمند سامسونگ، لپ تاپ سامسونگ و تبلت سامسونگ محصولاتی هستند که بعید است در آنپکد به‌روزرسانی شوند؛ اما ممکن است سامسونگ ما را با معرفی محصولاتی که انتظارش را نداریم، غافلگیر کند.

چگونه گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ را تماشا کنیم؟

به‌رسم هرسال زومیت مراسم آنپکد را به‌صورت زنده پوشش خواهد داد و می‌توانید ازطریق سایت و شبکه‌های اجتماعی ما، این رویداد را دنبال کنید.

صفحات رسمی سامسونگ در شبکه‌های اجتماعی مانند ایکس و فیسبوک و یوتیوب نیز این رویداد را پخش خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات