سامسونگ قصد دارد میزان تولید کربن را در همه فعالیت‌های خود به صفر برساند

پنج‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ برای به صفر رساندن انتشار کربن، استراتژی مخصوصی اتخاد کرده است و قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ در همه‌ی فعالیت‌های خود به این هدف دست یابد.
تبلیغات

سامسونگ روز پنجشنبه استراتژی جامع زیست‌محیطی خود را برای به صفر رساندن انتشار کربن فعالیت‌های خود تا سال ۲۰۵۰ ارائه داد. واحد لوازم الکترونیکی مصرفی این برند که محصولاتی مثل گوشی‌های هوشمند، تلویزیون و سایر گجت‌ها را تولید می‌کند تا سال ۲۰۳۰ به این هدف دست خواهد یافت. غول فناوری کره‌ای همچنین اعلام کرد که انتشار کربن را در همه‌ی فعالیت‌های خود به صفر خواهد رساند. سایر بخش‌های این شرکت ازجمله واحد تولید نیمه‌هادی که تراشه‌های رایانه‌ای تولید می‌کند نیز تا سال ۲۰۵۰ به هدف یادشده دست خواهند یافت.

سامسونگ می‌گوید انتشار گازهای گلخانه‌ای مثل دی‌اکسید کربن، با صفر شدن انتشار کربن از منابع مستقیم و غیرمستقیم تا ۱۷ میلیون تن کاهش خواهد یافت. این شرکت همچنین اعلام کرد که بدون احتساب هزینه‌های توسعه‌ی استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر، تا سال ۲۰۳۰ حدود ۷ تریلیون وون (بیش از ۵ میلیارد دلار) در طرح‌های زیست‌محیطی خود اختصاص خواهد داد.

به گزارش ZDNet، تأسیسات تصفیه نیز تا سال ۲۰۳۰ در خطوط تولید نیمه‌هادی این شرکت نصب خواهد شد که این اقدام می‌تواند میزان تولید گازهای آلاینده را به‌میزان درخورتوجهی کاهش دهد. واحد تراشه‌سازی سامسونگ در آینده‌ی نزدیک از فناوری‌های جدیدی استفاده خواهد کرد که آلاینده‌های هوا و آب را حذف و آن‌ها را قبل از تخلیه‌، تصفیه می‌کند تا از سال ۲۰۴۰ به‌بعد هیچ تأثیری روی محیط‌زیست نداشته باشند.

درهمین‌حال، سامسونگ اعلام کرده است که به جنبش RE100 پیوسته است؛ ابتکاری جهانی که هدف آن استفاده‌ی ۱۰۰ درصدی از انرژی‌های تجدیدپذیر است. این شرکت به‌عنوان بخشی از تعهد خود طی پنج‌سال آینده، با امضای قراردادهای خرید برق، خرید گواهی‌های انرژی و شرکت در برنامه‌های قیمت‌گذاری سبز، نیازهای برق همه‌ی بازارهای غیر از کره‌ی جنوبی در آنجا فعالیت دارد را با منابع تجدیدپذیر، برآورده خواهد کرد.

سامسونگ

سامسونگ در برنامه‌ی خود، تاریخ‌های هدف خاصی را برای هر منطقه در نظر گرفته، ۲۰۲۲ برای آسیای جنوب‌غربی و ویتنام، ۲۰۲۵ برای آمریکای مرکزی و لاتین و ۲۰۲۷ برای آسیای جنوب‌شرقی، آفریقا و کشورهای مشترک‌المنافع. این شرکت می‌گوید استفاده از منابع انرژی‌های تجدید‌پذیر را از مدتی قبل در ایالات متحده، چین و اروپا آغاز کرده است.

غول فناوری کره‌ی جنوبی همچنین تصمیم دارد مصرف انرژی محصولات خود را بهینه‌تر کند تا برق کمتری مصرف کنند. این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، سطح مصرف انرژی در محصولات اصلی آن که شامل گوشی‌های هوشمند، یخچال، تلویزیون، نمایشگر و رایانه‌های شخصی می‌شود را نسبت به سال ۲۰۱۹ تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

سامسونگ می‌گوید تلاش‌های خود را برای بهبود گردش منابع محصولات در کل چرخه‌ی عمر آن‌ها از تأمین مواد خام اولیه گرفته تا دفع و بازیافت آن‌ها، افزایش خواهد داد. این شرکت آزمایشگاه جدیدی به‌نام «اقتصاد دایره‌ای» راه‌اندازی کرده که کار آن، تحقیق درمورد فناوری‌های مرتبط با بازیافت و استخراج منابع است.

غول فناوری کره‌ای همچنین در سپتامبر سال گذشته، آزمایشگاه دیگری به‌نام «مؤسسه‌ی تحقیقاتی جذب کربن» تأسیس کرد که روی توسعه‌ی تکنولوژی‌های جذب و استفاده از کربن برای سایت‌های صنعتی نیمه‌رسانا کار می‌کند. درواقع این مؤسسه سعی دارد تا از کربن ذخیره‌شده، به‌عنوان یک منبع در سایر حوزه‌ها بهره ببرد. شایان‌ ذکر است که فناوری‌های این آزمایشگاه از سال ۲۰۳۰ به‌کار گرفته خواهند شد.

سامسونگ همچنین تا سال ۲۰۳۰ سیستمی را راه‌اندازی خواهد کرد که با آن می‌توان به‌راحتی از مواد معدنی استخراج‌شده از باتری‌ها، استفاده کرد. علاوه‌براین، تا سال ۲۰۳۰ حدود ۵۰ درصد از پلاستیک‌های مورداستفاده در محصولات این شرکت، از جنس رزین بازیافتی خواهد بود، و این رقم تا سال ۲۰۵۰ به ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت. شرکت کره‌ای درحال‌حاضر برنامه‌ی مشابهی را برای گوشی‌های هوشمند خود اجرا می‌کند و از تورهای ماهی دورریخته‌شده، برای ساخت بدنه‌ی این محصولات استفاده می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات