استفاده سامسونگ از ماده‌ به‌دست‌آمده از تورهای ماهی‌گیری در نسل جدید پرچم‌داران خود

دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
در گوشی‌های گلکسی جدید سامسونگ از ماده به‌دست‌آمده از تورهای ماهی‌گیری دور‌ریخته‌شده استفاده خواهد شد.
تبلیغات

تورهای ماهی‌گیری تغییر کاربری داده‌شده ماده‌ی جدیدی را تشکیل می‌دهند که در سامسونگ گلکسی بعدی شما استفاده می‌شود. هنوز کسی نمی‌داند دقیقاً این ماده جدید چیست که سعی می‌کند محیط‌زیست را دربرابر زباله‌های دورریخته‌شده حفظ کند؛ درنتیجه، سؤالات دیگری مانند اینکه آیا از آن در خود گوشی هوشمند یا لوازم جانبی یا بسته‌بندی استفاده خواهد شد، بدون پاسخ باقی‌ مانده‌اند.

به‌گزارش گیزمودو، سامسونگ در اطلاعیه‌‌ای خبری‌ ماده‌ی «خلاقانه» جدید خود را فاش کرد. این اطلاعات رازآلود کمی قبل‌تر از رویداد موردانتظار آنپکد ۲۰۲۲ منتشر شده است؛ مراسمی که روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. در این مراسم، خانواده گلکسی اس ۲۲ رونمایی خواهند شد. گفته می‌شود غول فناوری کره‌ای قصد دارد از پلاستیک‌هایی که روزی به اقیانوس ریخته می‌شدند، در سراسر خط‌تولید خود استفاده کند و این سیاست از دستگاه‌های معرفی‌شده در گلکسی آنپکد آغاز خواهد شد.

استفاده از ماده موجود در تور ماهیگیری در گوشی هوشمند

سامسونگ درباره اقدام جدیدش گفت:

این دستگاه‌ها منعکس‌کننده‌ی تلاش‌های مداوم ما برای حذف پلاستیک‌های یک‌بارمصرف و گسترش استفاده از سایر مواد سازگار با محیط‌زیست، مانند مواد بازیافتی پس از مصرف (PCM) و کاغذ بازیافتی خواهند بود.

سامسونگ درادامه توضیح داد تورهای ماهی‌گیری دورریخته‌شده که به‌عنوان «تورهای ارواح» نیز شناخته می‌شوند، حیات دریایی را به‌خطر می‌اندازند و به صخره‌های مرجانی آسیب می‌رسانند و زیستگاه‌ها را از بین می‌برند. این ادعا اشتباه نیست؛ زیرا World Wildlife Fund گزارش می‌دهد وسایل ماهی‌گیری ارواح (شامل تورها و طناب‌های دور‌ریخته‌شده) تقریباً ۱۰ درصد از ۱۲ میلیون تن آلودگی پلاستیکی را تشکیل می‌دهد که هرسال به اقیانوس‌ها ریخته می‌شود. این یکی از کشنده‌ترین اشکال پلاستیکی موجود در آب‌ها است.

سامسونگ، تنها شرکتی نیست که از مواد پایدار در محصولاتش استفاده می‌کند. مایکروسافت نیز سال گذشته ماوس پلاستیکی اقیانوس (Ocean Plastic Mouse) را عرضه کرد که در پوسته‌ی آن، از ۲۰ درصد پلاستیک اقیانوسی تبدیل‌شده به گلوله‌های رزین پلاستیکی استفاده شده است. گلوله‌های مذکور با مواد دیگری ترکیب می‌شوند تا پوسته را بسازند. حتی بسته‌بندی این محصول نیز سازگار با محیط‌زیست است و از چوب بازیافتی و الیاف طبیعی نیشکر ساخته می‌شود.

به‌زودی متوجه می‌شویم که ماده‌ی مرموز و سازگار با محیط‌زیست سامسونگ چیست؛ پس باید تا روز رویداد آنپکد ۲۰۲۲ منتظر بمانیم.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات