مایکل سیلور: قیمت بیت کوین به‌سمت ۶۸۹۹۰ دلار پیش‌ می‌رود و مقصد بعدی آن ۵۰۰ هزار دلار است

شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکل سیلور، از حامیان برجسته‌ی رمزارزها، می‌گوید بیت کوین می‌تواند تا سال ۲۰۲۶ به بیشترین ارزش خود که در نوامبر ۲۰۲۱ به آن دست یافته بود، نزدیک شود و درصورت تغییر پایه‌های ارزش‌گذاری آن، قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال حتی بیش‌ از این نیز افزایش خواهد یافت.
تبلیغات

مایکل سیلور، رئیس شرکت مایکرواستراتژی، در جشنواره‌ی بهترین ایده‌های جدید در بازارهای مالی گفت که بیت کوین می‌تواند در چهار سال آینده به سطح ۶۸,۹۹۰ دلاری خود بازگردد. وی درادامه توضیح داد که اگر ارزش بازار‌ بزرگ‌ترین رمزارز جهان که اغلب از آن به‌عنوان طلای دیجیتال نیز یاد می‌شود، با سرمایه‌ی طلای واقعی برابری کند، در دهه‌ی آینده، شاهد رسیدن سطح قیمتی آن به ۵۰۰,۰۰۰ دلار خواهیم بود.

گفتنی است هرواحد بیت کوین درلحظه‌ی نوشته‌شدن این مطلب با قیمت حدود ۱۹,۰۰۰ دلار معامله می‌شود که کمتر از یک‌سوم بیشترین سطح قیمتی آن است. به‌نوشته‌ی Barrons، در سال ۲۰۲۲ شکستی چشمگیر بازار دارایی‌های دیجیتال را فراگرفته و بیت کوین نیز با کاهش ارزش درخورتوجهی مواجه شده است؛ زیرا ارزش بازار رمزارزها از حدود سه‌تریلیون دلار در یک‌ سال گذشته به کمتر از یک‌تریلیون دلار رسیده است.

این کاهش‌ها ناشی از نیروهای موجود در بازار رمزارزها است که ازجمله می‌توان به فروپاشی یکی از توکن‌های کلیدی و فروش گسترده‌‌تر در بازار سهام اشاره کرد؛ زیرا سرمایه‌گذاران دارایی‌های حساس و ریسک‌پذیر را در بحبوحه‌ی تورم جهانی و افزایش نرخ‌های بهره کاهش داده‌اند. اکنون سیلور می‌گوید که امید او به میانگین متحرک ساده‌ی بیت کوین در چهار سال گذشته است که رقم ۲۰,۰۰۰ دلار را نشان می‌دهد. وی با این معیار درواقع به‌دنبال کف بالقوه‌ای برای بازار رمزارزها است. او در بخشی از توضیحاتش گفت:

فکر می‌کنم این وضعیت پایدار باشد و توقف منطقی بعدی بیت کوین جایگزینی آن با طلا است.

حرف‌های اخیر سیلور، آشنا به‌نظر می‌رسد. وی در سال ۱۹۸۹ یکی از بنیان‌گذاران مایکرواستراتژی بود و در سال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری‌های هنگفت در بازار رمزارزها بر سر زبان‌ها افتاده است. شرکت وی خرید بیت کوین را از سال ۲۰۲۰ به ترازنامه‌ی مالی خود اضافه کرد و اکنون به‌عنوان یکی از نهنگ‌های تأثیرگذار در این حوزه شناخته می‌شود. سیلور در اوایل سال جاری از نقش خود به‌عنوان مدیرعامل در مایکرواستراتژی کناره‌گیری کرد تا روی استراتژی رمزنگاری متمرکز شود.

مایکل سیلور در جشنواره‌ی مارکت‌واچ (MarketWatch) اعلام کرد شرکت متبوعش در حال توسعه‌ی شبکه‌ی لایتنینگ است؛ شبکه‌ی پرداختی که روی بستر بیت کوین توسعه داده شده است. ناگفته نماند بازار رمزارزها به قطبی‌شدن ادامه می‌دهد. جیمی دیمون، مدیرعامل جی‌پی‌مورگان، بیت کوین را بی‌ارزش دانست و گفت توکن‌های رمزنگاری درواقع «طرح‌های پانزی غیرمتمرکز» هستند و نمی‌توان گفت این حوزه برای همه‌ی سرمایه‌گذاران مناسب است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات