ده شخص مشهوری که بیت کوین دارند

شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
آیا می‌دانید کدام افراد مشهور، اکنون بیت کوین دراختیار دارند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به فهرست ۱۰ فرد مشهور دارنده‌ی بیت کوین داشته باشیم.
تبلیغات

می‌توان با اطمینان گفت در سال‌های اولیه‌ی پیدایش بیت کون، این ارز دیجیتال عوامل جذاب زیادی برای عموم نداشت و تصویر بیشتر افراد از آن، یک فناوری جدید و مبهم بود که عمدتاً مورد استفاده‌ی نوابغ رایانه یا جنایت‌کاران دارک‌وب واقع می‌شود. در آن زمان تعداد کمی از مردم از وجود این فناوری اطلاع داشتند و اکثراً آن را یک ارز اینترنتی بی‌اهمیت یا یک مد دیجیتال مثل تلویزیون‌های سه‌بعدی می‌دانستند که مدتی بعد از بین خواهد رفت.

به گزارش کوین‌مارکت‌کپ، بیت کوین در روزهای اخیر مجدداً سقف مهم ۶۰ هزار دلاری خود را شکسته و ده‌ها هزار سرمایه‌گذار اولیه‌ی آن را میلیونر کرده است. این حقیقت برای افرادی که روزی می‌توانستند بیت کوین را با قیمتی بسیار ناچیز خریداری کنند کمی تلخ است. با نزدیک شدن به دوره‌ی پذیرش گسترده‌ی بیت کوین در سال ۲۰۲۱، افراد مختلف و حتی شخصیت‌های مشهور در سراسر جهان نیز به ارزهای دیجیتال علاقه‌مند شده‌اند.

در سال ۲۰۲۱، برخی از افرادی که شهرت بین‌المللی دارند، از جمله برجسته‌ترین سرمایه‌گذاران بیت کوین محسوب می‌شوند. در ادامه فهرستی از ۱۰ چهره‌ی مشهور صاحب بیت‌ کوین آورده شده است. توجه داشته باشید برخی از این افراد مبلغ بیت کوین تحت مالکیت خود را اعلام نمی‌کنند و فقط به‌طور عمومی از مشاغل مرتبط با این ارز دیجیتال حمایت کرده‌اند.

۱- ایلان ماسک

ایلان ماسک

ایلان ماسک شک و تردید‌هایی در مورد رمزارزها داشت؛ اما حالا با بیش از ۴۶ میلیون دنبال‌کننده‌ در شبکه‌های اجتماعی، معمولاً پست‌هایی در مورد ارزهای دیجیتال منتشر می‌کند و می‌توان او را یکی از تأثیرگذارترین افراد در جامعه بیت کوین دانست. در ژانویه‌ی ۲۰۲۱، پس از اینکه ماسک هشتگ بیت‌ کوین را به بیوگرافی توییتر خود اضافه کرد، قیمت این ارز دیجیتال حدود ۲۵ درصد افزایش یافت.

ماسک در ژانویه ۲۰۲۱ به ثروتمندترین مرد جهان تبدیل شد. او پیش از این در سال ۲۰۱۹ طراحی بیت کوین را درخشان توصیف کرده بود و اخیراً حمایت‌های خود را از دنیای رمزارزها عمومی کرده است. شرکت تحت مالکیت وی یعنی تسلا نیز ۱٫۵ میلیارد دلار بیت کوین دراختیار دارد که معادل ۷٫۷ درصد از نقدینگی ناخالص و تقریباً ۱۴ درصد از موقعیت‌ نقدی خالص این شرکت را تشکل می‌دهد.

تا جایی که عموم مردم اطلاع دارند، وی شخصا فقط ۰٫۲۵ بیت کوین دارد که سال‌ها قبل توسط یکی از دوستانش به او هدیه داده شده بود. ماسک همچنین رابطه‌ی بسیار نزدیکی با میم‌ کوین دوج دارد که همین موضوع، دلیل اصلی افزایش قیمت این ارز دیجیتال در اوایل سال ۲۰۲۱ است.

۲- جک دورسی

Jack Dorsey / جک دورسی

جک دورسی، مدیرعامل توییتر و اسکوئر، یکی از سرمایه‌گذاران سرسخت بیت کوین است. عشق او به پادشاه ارزهای دیجیتال به سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد؛ زمانی که او شروع به حمایت از این ارز دیجیتال کرد. وقتی بازار رمزارزها در سال ۲۰۱۸ سقوط کرد، دورسی همچنان به موقعیت بیت کوین امید داشت و آن را ارز آینده‌ی جهان نامید. این در حالی بود که ارزش بیت کوین در سال ۲۰۱۸ به کم‌ترین مقدار خود در چند سال اخیر رسیده بود.

دورسی در مارس ۲۰۱۹ گفته بود هر هفته چند هزار دلار برای خرید بیت کوین هزینه می‌کند. علاوه‌ بر دارائی‌هایی شخصی دورسی در بیت کوین، شرکت پرداخت اسکوئر که تحت مالکیت وی قرار دارد نیز در اکتبر ۲۰۲۰ تعداد ۴۷۰۹ بیت کوین خریداری کرد. جالب است بدانید که دورسی حتی بیت کوین استخراج می‌کند.

۳- مایک تایسون

مایک تایسون

مایک تایسون، بوکسور مشهور سابق و ستاره‌‌ی رسانه‌های اجتماعی، زودتر از اکثر افراد مشهور پتانسیل بیت کوین را درک و در سال ۲۰۱۵ حمایت خود را از این ارز دیجیتال اعلام کرد. تایسون در آن زمان اظهار داشت که بیت کوین بخشی از انقلاب صنعت پول است. در همان سال او با تولیدکنندگان دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین همکاری کرد؛ اقدامی که باعث شد چهره‌ی وی روی خودپردازهای پادشاه ارزهای دیجیتال درج شود. وی همچنین با ایرون مایک و بیت‌ کوین دایرکت برای راه‌اندازی کیف پول‌ موبایل بیت کوین همکاری کرده است.

۴- میسی ویلیامز

میسی ویلیامز

مِیسی ویلیامز، بازیگر سریال محبوب «بازی تاج و تخت»، در نوامبر ۲۰۲۰ به جمع دارندگان بیت کوین پیوست. او ازطریق حساب توییتر خود از دنبال‌کنندگانش در مورد اینکه بیت کوین بخرد یا نه سؤال پرسید. این توییت بیش از ۹۰۰ هزار کاربر را جذب کرد که نیمی از آن‌ها با وی مخالفت کردند.

خوشبختانه به‌ نظر می‌رسد که او تصمیم خود را گرفته است. ویلیامز پس از نظرسنجی یادشده اعلام کرد:

از راهنمایی شما متشکرم. به هرحال خریدم.

مسلما وی دختر باهوشی است؛ زیرا ارزش بیت کوین‌های وی از آن زمان تاکنون بیش از چهار برابر شده است.

۵- مارک کوبان

مارک کوبان / Mark Cuban

مارک کوبان، ستاره‌ی میلیاردر و مالک دالاس ماوریکس که دارایی خالص او ۴٫۲ میلیارد دلار برآورد شده است، با بیت کوین رابطه‌ی عشق و نفرت دارد. یک‌ بار او به مردم توصیه کرد که حداقل ۱۰ درصد از سبد سهام خود را در بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند و سپس سریعا اعلام کرد که ترجیح می‌دهد موز داشته باشد تا بیت کوین. در آوریل ۲۰۲۰ وی اعلام کرد که ۱۳۰ دلار بیت کوین دارد (با قیمت فعلی حدود ۷۳۵ دلار)؛ اما مدتی بعد تصریح کرد که بسیاری از رمز ارزهای دیگر را از روزهای اولیه‌ی شروع به‌ کار صرافی کوین‌بیس، خریداری کرده است.

کوبا سپس در پادکست آنتونی پامپلیانو به مردم توصیه کرد که همه چیز را با بیت کوین بخرند. اما وی همچنین اذعان داشت تنها زمانی سرمایه‌گذاری سنگین روی بیت کوین انجام خواهد داد که بتوان پول مجازی را بدون نیاز به تبدیل به ارزهای فیات، خرج کرد.

وی مالک تیم بسکتبال دالاس ماوریکس است. این تیم از سال ۲۰۱۹ امکان خرید بلیط مسابقات با بیت کوین را با استفاده از بستر پرداخت‌های رمز ارزی بیت‌پی فراهم کرده است.

۶- اسنوپ داگ

اسنوپ داگ

اسنوپ‌ داگ یکی از اولین افراد مشهوری است که وارد دنیای بیت کوین شد. این رپر محبوب آمریکایی در سال ۲۰۱۲ امکان خرید موسیقی‌هایش با بیت کوین را دراختیار کاربران قرار داد. هر آلبوم وی در آن زمان ۰٫۳ بیت کوین فروخته می‌شد که با در نظر گرفتن ارزش فعلی پادشاه ارزهای دیجیتال (هر بیت کوین ۶۰ هزار دلار)، ارزش این مقدار بیت کوین تقریباً معادل ۱۸ هزار دلار است.

البته هنوز مشخص نیست که اسنوپ داگ در آن زمان چند آلبوم فروخت و چقدر بیت کوین دارد. در هر صورت او همچنان از ارزهای دیجیتال حمایت می‌کند و یکی از طرفداران پروپاقرص دوج کوین است.

۷- استیون سیگال

استیون سیگال

تا زمان نگارش این مقاله، دارایی‌ بیت کوین استیون سیگال مشخص نیست؛ اما وی همیشه یکی از چهره‌های مرتبط با ارزهای رمزنگاری‌شده بوده است. متأسفانه او با دارایی‌های رمز ارزی سایه‌دار نیز ارتباط دارد و در سال ۲۰۲۰ توسط SEC ایالات متحده‌ی آمریکا به «تبلیغ غیر قانونی» رقیب بیت کوین متهم شد. این ستاره‌ی هنرهای رزمی با پرداخت ۳۱۴ هزار دلار به‌عنوان جریمه موافقت کرد.

۸- کانیه وست

کانیه وست

کانیه وست در هنگام حضور در پادکست جو روگان، حمایت خود را از محبوب‌ترین ارز دیجیتال اعلام و خاطرنشان کرد که بیت‌کوینرها «آزادی واقعی آمریکا هستند». وی افزود که بیت کوین یک بزرگ‌راه جدید ایجاد خواهد کرد می‌تواند مرزهای بعدی بشر را تشکل بدهد. البته هنوز مشخص نیست که این رپر چقدر بیت کوین دراختیار دارد.

۹- فلوید می ودر جونیور

فلوید جونیور

فلوید می ودر جونیور، بوکسور حرفه‌ای و معروفی، یکی از مشهورترین افرادی است که بیت کوین دراختیار دارد. به‌عنوان مثال او در سال ۲۰۱۷ توییت کرد که در بورلی هیلز به‌ سر می‌برد و ثروت بیت کوین خود را خرج می‌کند. او حتی گفته است از اینکه طرفداران او را فلوید کریپتو می ودر صدا می‌زنند راضی نیست. فلوید و دی‌جی خالد در سال ۲۰۱۸ به‌ دلیل ترویجِ غیر قانونی عرضه‌ی اولیه‌ی ارز دیجیتال (ICO) جریمه شدند.

۱۰- ریچارد برانسون

ریچارد برنسن

ریچارد برانسون، بنیان‌گذار گروه بزرگ چند میلیارد دلاری ویرجین، در سال ۲۰۱۴ با پرداخت مبلغ ۳۰ میلیون دلار به پلتفرم «بیت پی» پیوست. این پلتفرم یک سرویس برای پردازش پرداخت‌های بیت کوین است. وی مقدار دارایی بیت کوین خود را اعلام نکرده است؛ اما در زمان درستی، مزایای بالقوه‌ی توسعه‌ی پادشاه ارزهای دیجیتال را تشخیص داد.

اشخاص مهم دیگری که بیت کوین دراختیار دارند

از افراد مشهور دیگری که بیت کوین دراختیار دارند می‌توان به گوینت پالترو و دونالد گلاور اشاره کرد. پالترو در سال ۲۰۱۸ از کیف پول و صرافی ابرا (Abra) حمایت کرد. از سوی دیگر گلاور، بازیگر و رپری که با عنوان چیلدیش گامبینو نیز شناخته می‌شود در سال ۲۰۱۳ توصیف مثبتی در مورد بیت کوین ارائه داد و با قاطعیت خاطرنشان کرد که وقتی همه‌چیز به صورت آنلاین ادامه می‌یابد، چرا بیت کوین اینگونه نباشد.

بن اسکرن، مبارز سابق و بازنشسته‌ی UFC، از حامیان پروپاقرص ارزهای دیجیتال و علاقه‌ی شخصی وی به لایت کوین است.

نتیجه‌گیری

با توجه به تعداد زیاد افراد معروف و شرکت‌ها و همچنین مؤسساتی که روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند، به‌ نظر می‌رسد انقلاب بیت کوین در صنعت پول همچنان پابرجا است؛ البته هنوز مشخص نیست این ارز دیجیتال چه زمانی به‌طور گسترده مورد استفاده قرار خواهد گرفت و تا چه مدت می‌تواند این ارزش را حفظ کند. درهر حال به‌طور قطع می‌دانیم که بیت کوین از نظر تأثیرگذارترین افراد روی کره‌ی زمین، یک دارایی ارزشمند است.

علاوه‌ بر موارد ذکرشده در این مطلب، افراد مشهور دیگری نیز وجود دارند که از بیت کوین حمایت و همواره توییت‌هایی در مورد این ارز دیجیتال منتشر می‌کنند.

شما چه افراد یا شرکت‌های مهم دیگری می‌شناسید که روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات