برخلاف مدیران، کارمندان علاقه‌ای به بازگشت به محیط کار ندارند

یک‌شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
بعد از پاندمی کرونا و تجربه دورکاری، به نظر می‌رسد بخش بزرگی از کارمندان دیگر علاقه‌ای به تغییر شرایط و برگشت به محیط کاری خود ندارند.
تبلیغات

با نزدیک شدن به پایان پاندمی کرونا، فروم Future با نظرسنجی از ده هزار نیروی کار متخصص در ایالات متحده، استرالیا، فرانسه، آلمان، ژاپن و انگلستان، اعلام کرد که طبق نتایج این تحقیق، مدیران اجرایی تقریباً سه برابر بیشتر از کارمندان عادی خواهان بازگشت به محیط کاری به‌صورت تمام‌وقت هستند. داده‌های این نظرسنجی از ۲۸ جولای تا ۱۰ آگوست ۲۰۲۱ (۶ تا ۱۹ مرداد ۱۴۰۰) جمع‌آوری شده است.

44-17

به گزارش Techspot، با توجه به نتایج نظرسنجی Future، ۷۶ درصد از کارکنان دیگر علاقهای ندارند تمام وقت کاری خود را در محیط کاری بگذرانند؛ اما ۶۸ درصد از مدیران ترجیح میدهند به جای کار کردن از خانه، در دفاتر کاری خود مشغول به کار باشند؛ ۵۹ درصد از کارفرمایان نیز خواهان بازگشت کارمندان خود به محیط کاری بودند.

علاوه بر این، ۶۶ درصد از مدیران اعلام کردند که بعد از پایان همهگیری، برنامهای برای جذب نیروی جدید نخواهند داشت.

اخیراً گزارشی با عنوان «قطع ارتباط مدیران و کارمندان» منتشر شده است که نشان می‌دهد ترجیح بازگشت کارفرمایان به محیط کاری، رضایت و بقای کارمندان را تهدید می‌کند. این نظرسنجی نشان می‌دهد که رضایت شغلی مدیران اجرایی ۶۲ درصد بیشتر از کارمندان است.

62 percent

دوسوم از مدیران معتقدند که سیاست‌های کاری خود را برای بعد از همه‌گیری به‌صورت شفاف بیان کرده‌اند؛ اما تنها ۴۲ درصد از نیروی کار با شفافیت این سیاست‌ها موافق هستند؛ این سوء برداشت در نهایت ممکن است منجر به از دست دادن نیروی کار شود؛ ۵۷ درصد از نیروی کار متخصص برای تغییر شغل در سال آینده اعلام آمادگی کرده‌اند.

66-42

برایان الیوت، مدیر اجرایی فروم Future، درباره آنچه از بیرون محیطدفترهای کاری به نظر میرسد، می‌گوید:

مدیران برای بازگشت به محیط کاری لحظه‌شماری می‌کنند؛ اما کارمندان خواهان انعطاف‌پذیری بیشتری برای مکان و زمان کاری خود هستند. شرکت‌ها باید برای از بین بردن این اختلاف نظر‌ها و حفظ نیرو‌های مستعد خود راه‌ حلی پیدا کنند.

در حال حاضر از میان کل افراد دورکار، ۴۴ درصد از مدیران تمایل به بازگشت به محل کار دارند و با تفاوت فاحشی ۸۳ درصد از کارمندان مایل به ادامه دورکاری در خانه هستند.

۷۵ درصد از مدیران می‌خواهند حداقل سه تا پنج روز در هفته در دفتر کار باشند؛ درحالی‌که تنها ۳۴ درصد از کارمندان خواسته مشابهی دارند.

شروع پاندمی و ایجاد فرهنگ دوگانهکاری (ترکیبی از دورکاری و حضور در محل کار) تأثیرات زیادی بر فرهنگ شغلی در دنیا داشتهاست؛ به‌طوری‌که حالا دورکاری به یک هنجار تبدیل شده و ۷۶ درصد از کارمندان خواهان انعطافپذیری برای تغییر مکان و ۹۳ درصد خواهان انعطاف‌پذیری برای تغییر زمان کاری خود هستند.

برای مثال، گوگل بهتازگی ساختمان اداری جدیدی به ارزش ۲٫۱ میلیارد دلار خریداری کرده است؛ اما با تأکید بر شاد و خلاق بودن نیروی کاری خود، سیاست شرایط کاری بعد از پایان همهگیری را به شکلی تدوین کرده است که نیروی کاری این شرکت میتواند دو روز در هفته دورکار باشد و ۲۰ درصد از کارمندان نیز میتوانند به‌صورت دائم از خانه کار کنند.

در همین راستا، اپل اعلام کرده است که کارمندان این شرکت می‌توانند دو روز از هفته را دورکار باشند.

دورکاری

نسبت بیشتری از کارمندان دورکاری را به حضور در محیط کاری ترجیح میدهند؛ اما کار از خانه میتواند جنبههای منفی مانند کاهش بهرهوری یا نوآوری به همراه داشته باشد: ۴۰ درصد از کارمندان هنگام دورکاری، حداقل چهار ساعت از زمان خود را صرف امور شخصی میکنند، حداقل ۲۱٫۳ درصد تنها یک تا سه ساعت روی کار تمرکز دارند و ۶۰ درصد بین ساعات کاری میخوابند.

مایکروسافت اعلام کرده است که نیروی کاری این شرکت میتوانند سه روز از هفته دورکار باشند و تصمیم دارد برای بیشتر موقعیتهای کاری خود استانداردی منعطف تعریف کند.

شما کدام را ترجیح می‌دهید دورکاری یا حضور در محیط کاری؟ برای بازگشت به محل کار چقدر آمادگی دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات