تعداد کارمندان دورکار دائمی مایکروسافت افزایش پیدا می‌کند

شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
برنامه کاری جدید مایکروسافت به افراد بیشتری اجازه دورکاری دائمی می‌دهد.
تبلیغات

مایکروسافت روز جمعه اعلام کرد که به کارمندان بیشتری اجازه دورکاری دائمی می‌دهد. درحالی‌که تعداد زیادی از کارکنان این شرکت به‌دلیل شیوع ویروس کرونا از خانه‌های خود کار می‌کنند، مایکروسافت راهنمایی به‌نام «محل کار ترکیبی» را رونمایی کرده است. دفاتر ایالات متحده آمریکا می‌توانند پس از بازگشایی با استفاده از مطالب ارائه‌شده در این راهنما، انعطاف‌پذیری بسیار بیشتری داشته باشند. خبرگزاری Verge راهنمای داخلی مایکروسافت را دریافت و در آخرین مقاله خود، به برنامه‌های کار انعطاف‌پذیر آن اشاره کرده است.

ردموندی‌ها به کارکنان خود اجازه می‌دهد حدود ۵۰ درصد وظایف هفته کاری خود را آزادانه از خانه انجام دهند. حتی مدیران می‌توانند دورکاری کارمندان بخش خود را دائما تأیید کنند. کارکنانی که گزینه کار از راه دور دائمی را انتخاب می‌کنند، فضای اداری اختصاصی خود را به این شرکت باز می‌گردانند؛ اما هنوز می‌توانند از بخش‌هایی در دفاتر مایکروسافت استفاده کنند. بعضی از کارمندان این شرکت می‌توانند با تأییدیه مایکروسافت، در داخل کشور جا‌به‌جا شوند و حتی برای مدتی به کشور دیگری سفر و دورکاری کنند.

شرکت مایکروسافت

کاتلین هوگان، مدیر ارشد مایکروسافت، در یادداشتی خطاب به کارمندان گفت:

شیوع ویروس کرونا نوع تفکر و زندگی و کار همه ما را دچار مشکل کرده تا شیوه‌های جدیدی را امتحان کنیم. تاحدممکن برای حمایت‌ از شیوه‌های کاری مختلف افراد، گزینه‌های متعدد و انعطاف‌پذیر را ارائه می‌دهیم. در همین حال نیز، سعی می‌کنیم میان موارد مختلف برای ادامه حیات شرکت تعادل ایجاد کنیم.

بیشترِ کارمندان می‌توانند به‌راحتی از گزینه دورکاری در نیمی از زمان کاری استفاده کنند؛ اما بعضی از جایگاه‌های شغلی هستند که نمی‌توان آن‌ها را دائم به خانه منتقل کرد؛ زیرا حضور آن‌ها در شرکت الزامی است. مایکروسافت چند جایگاه شغلی را نام برده است که همچنان به دسترسی به بخش‌هایی از دفاتر این شرکت مانند آزمایشگاه‌های سخت‌افزار و مراکز داده و آموزش حضوری نیاز دارند.

مایکروسافت هزینه دفاتر خانگی کارمندان دورکار را تأمین می‌کند

در حالی کارمندان مایکروسافت برای دورکاری به جابه‌جایی در سراسر کشور مجاز هستند که این شرکت هزینه‌های مربوط به دفاتر خانگی را تأمین می‌کند. البته هزینه‌های جابه‌جایی به‌عهده خود افراد است. ساعات کاری انعطاف‌پذیر نیز بدون تأیید مدیر دردسترس خواهد بود و کارمندان می‌توانند ساعات کار نیمه‌وقت را نیز ازطریق مدیران خود درخواست کنند.

مایکروسافت ماه‌ها پس از اینکه به کارمندانش اعلام کرد دفاتر واقع در ایالات متحده آمریکا تا ژانویه سال ۲۰۲۱ بازگشایی نمی‌شوند، برنامه‎ کاری منعطف خود را اجرایی کرد. مایکروسافت پس از همه‌گیرشدن بیماری کرونا در سراسر سیاتل و آمریکا، از ماه مارس به کارمندان خود اجازه دورکاری می‌دهد. البته ازآنجاکه ویروس کرونا مسئله بسیار جدی است، این شرکت در اجرای این سیاست تنها نیست. فیسبوک اکنون ده‌هاهزار شغل را به‌سمت دورکاری سوق داده است. مارک زاکربرگ، مدیرعامل این شرکت، به یکی از خبرگزاری‌های فناوری اعلام کرده است که در پنج تا ده سال آینده حداکثر نیمی از کارمندان می‌توانند دورکاری کنند.

بیماری کرونا توانست بسیاری از عادت‌های انسان‌ها را تغییر دهد و شیوه جدید زندگی را به همه نشان دهد. شرکت‌های بزرگ متوجه این مسئله شده‌اند و برای اینکه نمی‌خواهند نیروهای کار خود را از دست بدهند، بسیاری از آن‌ها را دورکار کرده‌اند.

از دیدگاه شما کاربران زومیت، کارمندان کدام شرکت‌ها می‌‎توانند مانند فیسبوک و مایکروسافت بخش اعظمی از وظایف خود را به‌صورت دورکاری اداره کنند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات