دورکاری کارمندان، هزینه‌های گوگل را بیش از یک میلیارد دلار کاهش داد

شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
بلومبرگ می‌گوید دورکاری کارکنان آلفابت باعث شده است هزینه‌‌های این شرکت در سال ۲۰۲۰ بیش از یک میلیارد دلار کاهش پیدا کند. آلفابت تا چند ماه دیگر دفاتر خود را بازگشایی می‌کند.
تبلیغات

در ماه مارس سال گذشته‌ی میلادی (اسفند ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹) به دلیل دنیاگیری ویروس کرونا و توصیه‌ی مقامات رسمی حوزه‌ی بهداشت به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، گوگل به کارکنانش گفت کار در خانه را آغاز کنند. متخصصان می‌گویند کار کردن در خانه یک‌ سری نقاط ضعف در مقایسه‌ با کار کردن در محیط شرکت دارد؛ اما طبق آمار، دورکاری اثر مثبتی روی تجارت آلفابت گذاشته است.

به گزارش اندروید سنترال، کارکنان آلفابت در حالت عادی برای انجام وظایف کاری باید سفرهای زیادی انجام بدهند؛ اما از آن‌جایی که دورکاری به شکل گسترده آغاز شده، نرخ سفر کردن نیز کاهش یافته است و بلومبرگ اسنادی دارد که نشان می‌دهد هزینه‌های آلفابت در یک سال اخیر به دلیل دورکاری کارکنان بیش از یک میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است.

بر اساس پرونده‌ای که آلفابت ثبت کرده، در سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری میلادی به دلیل کاهش هزینه‌های سفر و سرگرمی، ۲۶۸ میلیون دلار از هزینه‌های این شرکت کاهش یافته است. شرکت مادر گوگل در گزارش مالی سال ۲۰۲۰ که زمستان گذشته منتشر کرد، گفت در سال گذشته‌ی میلادی هزینه‌های سفر و سرگرمی آلفابت با افت ۳۷۱ میلیون دلاری مواجه شده است.

آلفابت می‌گوید به دلیل کاهش هزینه‌ها، توقف یا زمان‌بندی‌ مجدد کمپین‌ها و برگزاری رویدادها به شکل آنلاین، هزینه‌های تبلیغاتی را ۱٫۴ میلیارد دلار کاهش داده است. این کاهش هزینه‌ها باعث شد گوگل بتواند به‌راحتی از پس هزینه‌ی استخدام هزاران نیروی جدید بربیاید.

کاهش در خور توجه هزینه‌های عملیاتی گوگل چندان تعجب‌برانگیز نیست؛ زیرا این شرکت واقع در مانتین ویو در حالت عادی تسهیلات بسیار زیادی در محیط کار برای کارمندانش فراهم می‌کند که شامل مواردی مثل میز ماساژ، وعده‌های غذایی، برنامه‌های سرگرمی درون‌شرکتی و... می‌شوند.

گوگل تا ماه سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور و مهر ۱۴۰۰) به کارکنانش اجازه می‌دهد در خانه کار کنند. پس از آن تاریخ، کارکنان باید برای بیش از ۱۴ روز دورکاری در هر سال، درخواست رسمی ثبت کنند. 

گوگل همچون بسیاری دیگر از شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری، قرار است فرایند بازگشایی دفاتر کاری را با مدل ترکیبی آغاز کند؛ با این توضیح که دورکاری و کار حضوری به‌صورت هم‌زمان پیش می‌رود تا اینکه اوضاع به حالت عادی بازگردد. گوگل می‌گوید کارکنانش می‌توانند حداقل سه روز در دفتر باشند و سایر روزهای هفته را در خانه کار کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات