کاهش قیمت اتریوم در پی تعطیلی استخر بزرگ استخراج در چین

چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
دولت چین در آخرین هفته شهریور وارد مرحله جدیدی در جنگ با رمزارزها شد و حالا صاحبان کسب‌وکارهای مرتبط با ارزهای دیجیتال تأثیرات این سرکوب‌ها را در تجارت خود احساس می‌کنند.
تبلیغات

استخر‌های استخراج بزرگ بی‌پول (BeePool)، اسپارک پول (SparkPool)،همچنین شرکت‌های علی بابا (Alibaba) و بایننس (Binance) همگی به سرکوب ارزهای دیجیتال در چین واکنش نشان دادند.

به گزارش Decrypt، یک روز پس از آن‌که در ۵ مهر ۱۴۰۰، استخر اسپارک پول، دومین استخر بزرگ استخراج اتریوم در جهان، پایان فعالیت خود را در چین اعلام کرد، بی‌پول، چهارمین استخر بزرگ اتریوم نیز در اقدامی مشابه به اسپارک پول ملحق شد.

استخر بی‌پول که در چین مستقر است، در تاریخ ۶ مهر ۱۴۰۰ اعلام کرد که در روز ۱۵ اکتبر ۲۰۲۱ (۲۳ مهر ۱۴۰۰) به فعالیت‌ خود در این کشور پایان خواهد داد و دیگر کاربر جدیدی به‌عنوان عضو نمی‌پذیرد.

استخر بی‌پول دلیل توقف فعالیت‌های خود را واکنش به آخرین سیاست‌های قانون‌گذاران در چین عنوان کرد.

طبق اطلاعات اتراسکن، وب‌سایت تحلیلی اتریوم، اسپارک‌ پول و بی‌پول به‌تنهایی یک‌چهارم کل ماینینگ اتریوم جهان را بر عهده دارند.

استخراج فرآیندی است که طی آن تراکنش‌ها در شبکه اتریوم پردازش و تأیید می‌شوند. مردم با کمک به قدرت محاسباتی این شبکه به امنیت آن کمک می‌کنند. هرچه توان محاسباتی بیشتر باشد، شانس بیشتری برای ایجاد بلاک جدید و گرفتن پاداش در قالب رمزارز اتر وجود دارد. افراد با اضافه کردن قدرت محاسباتی کامپیوتر خود در استخرهای ماینینگ، پاداش‌ و سود حاصل را با هم تقسیم می‌کنند.

هفته آخر شهریور بانک خلق چین (PBoC) در بیانیه‌ای هرگونه فعالیت مرتبط با ارزهای دیجیتال، از جمله استخراج و تبادل آن‌ها را در این کشور غیر قانونی اعلام کرد و هم‌زمان این دو استخر بزرگ به فعالیت‌های خود در این کشور پایان دادند.

چین از سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) انجام تراکنش‌های رمزارزها را به‌طور فزاینده‌ای محدود کرد و این اقدامات اخیرا سرعت بیشتری گرفته‌اند.

با توجه به هزینه پایین مصرف برق در چین، این کشور به بهشت ماینر‌ها تبدیل شده بود؛ اما محدودیت‌های دولت این کشور در زمستان گذشته باعث شد هش ریت بیت کوین به‌شدت کاهش پیدا کند؛ سرانجام در ماه می ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰)، سه مؤسسه اصلی پرداخت در چین، از جمله انجمن بانکداری چین، محدودیت‌های اعمال‌شده را شروعی برای ممنوعیت کامل فعالیت ارزهای دیجیتال در این کشور دانستند.

در طی چند روز گذشته علی‌بابا (آمازون چینی) اعلام کرده است که فروش تجهیزات استخراج ارزهای دیجیتال را متوقف خواهد کرد و هم‌زمان پلتفرم‌های تحلیل داده CoinGecko و CoinMarketCap در این کشور مسدود شده‌اند.

صرافی‌های بزرگی مانند بایننس و هیوبی گلوبال نیز ثبت نام کاربران جدیدی چینی را متوقف کرده‌اند و هیوبی به کاربران فعلی چینی برای خروج از پلتفرم خود تا پایان سال مهلت داده است.

نمودار قیمت اتر

نمودار قیمت یک‌ماهه رمزارز اتریوم

ارزش رمزارز اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته به‌شدت کاهش یافته و قیمت آن به زیر دو هزار و نهصد دلار رسیده است. هم‌زمان با این افت قیمت اتریوم، بیت کوین نیز ۴٫۳ درصد افت قیمت داشته است.

شما درباره آینده استخرهای استخراج در چین چه دیدگاهی دارید؟ تعطیلی این استخرها چه تأثیری روی آینده اتریوم دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات